In de Japanse mist

Soms, ja soms loopt het eens goed fout.


Ik zag dit en dacht Oh!

Ik zocht in mijn stapel Japanse boekjes. Op de voorlaatste foto zie je de jurk waarvan ik het patroon overnam.




Ik koos een soepelvallend stofje. Synthetisch maar met een zijdeachtige look. (Eigenlijk eentje dat weg mocht alsof ik op voorhand al wist dat het niets ging worden)
Het jurkje rolde van onder de machine, werd van lint voorzien, over dochters hoofd getrokken en toen zei papa : "Wat heb jij nu aan!?!"
Tot daar.

Het is een zak.
Een Japanse zak.

Wie doe ik een plezier met deze jurk? Maat 7 jaar

Reacties

  1. maar dan toch best een leuke zak...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh au, wat jammer dat papa's zo eerlijk kunnen zijn (maar misschien maar beter ook).
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, jammer. Ik vind die stof keischoon, ik zoek al lang zoiets voor mezelf, waar vond je die?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben benieuwd hoe het jurkje dan staat, want zo op de foto vind ik 'm er heel mooi uitzien! de stof ook trouwens, mooie kleurencombi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt? Ik zou ook oooooh denken bij dat patroon! Gaat het echt niet? Met stoere laarzen? Het lijkt nochtans wel heel mooi hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook wel mooi , en als je korte mouwen maakt ? Of van de onderkant nog rokje maken ? Echt mooie stof !!!! Waar komt het stofje vandaan ? groetjes !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja papa's hebben nu eenmaal een andere smaak :0)
    Bindertje en kleurige legging kunnen misschien al een heel verschil maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het stofke vind ik nochtans heel mooi maar het model vind ik echt maar niks. Verbouwen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hhmm zo op de foto ziet het er niet mislukt uit en de stof vind ik prachtig. En als je er een vestje overheen doet ?
    En anders kan je het altijd nog als give-away (hoop, hoop!;) weggeven want aan de reacties te zien zijn er genoeg gegadigden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het stofje komt van Stoffenkraam. Ik kocht het wel al een hele poos geleden.
    Weggeven? Graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh neen! Serieus? Op de foto ziet het er nochtans prima uit. Kun je het niet nog wat versmallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zijn de mouwen die nogal veel poffen. En dan dat ronde kraagje... Ik zal het haar deze middag eens aansteken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het op de foto op Etsy ook al iets slaapkleedachtig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo mooi. Als je er echt vanaf wil, ik heb hier nog wel eentje rondlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het wel iets hebben hoor! Mouwtjes die teveel poffen? Ik zou er misschien 3/4 poffende mouwtjes van maken, en dan met een strakke sous-pull onder. En met stoere laarzen onder... Toch niet? Dan heb ik hier een dochter van 5 die er wel zou kunnen ingroeien... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De stof is prachtig. Ik zou daar gelijk een contrasterend riempje op dragen, een fel gileke en laarzen eronder.
    Kom, toon dat eens met model erin?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jaja , ik dacht ook aan een give -away ;-) Ik kom maandag naar Sewing is fun , je moet het dan zelfs niet opsturen hahaha :-))))))) Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo'n schoon stofke griet, dat moogt ge niet wegdoen! Doe zoals isabelle hierboven zegt, en plaats dan eens een foto. Ik wil dat wel eens zien met model in!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niet wegdoen jong, maak er algauw een rokje van!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het op de foto nochtans mooi hoor! we zouden idd eens een foto met model moeten zien...

    Ik ben anders ook wel kandidaat als je het echt weg doet... 't maatje klopt alvast hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lijkt me toch ook een schoontje en tja papa's zijn soms (te) eerlijk ;o)

    Riepmje, beren-vestje, souspull, kousebroeken en laarsjes ... kleedjes-zotte Merel zou het helemaal zien zitten. En dan weten we beiden al dat het perfect op maat gemaakt is ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het kleedje met de vogeltjes erop vind ik ook geweldig! Het staat dan ook in één van mijn pinterest-boards. Ik vind jouw versie er op de foto nochtans niet lelijk uitzien. Het stofje vind ik prachtig! Mijn kleine spruit vindt het ook mooi. Als je er echt vanaf wil, is kleine spruit kandidaat om het over te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig stofje!!!!
    Misschien past het beter bij een iets steviger meisje?
    Héél jammer dat het je meiden niet past!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb hier anders ook wel een kandidaat rondlopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha ik dacht dit wordt niets als je het zo aan de man brengt maar wat een reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb zkken die er minder uit zien haha

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Pippipander, ik dacht hetzelfde. Niemand zal dat willen, maar kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat model gebruiken wij hier als schilderjurk ;) Ken dus het effect van de zak.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige stof.
    Ik zie ook niet direct wat er verkeerd aan zou zijn. Het is gewoon een soort "zak" model maar ik vind het wel iets hebben.
    Ik heb hier ook iemand die past in maat 7 jaar.
    Als je het kwijt wil zou ik graag iets willen ruilen met je. Dus moest je op mijn blog iets zien dat je wel ziet zitten laat je mij maar iets weten!

    Groetjes,
    Leila

    BeantwoordenVerwijderen
  30. haha, hier nog een ruilkandidaat anders hoor. Maar ik moet wel zeggen dat ik op de foto van het boekje verder gaand, het ook nooit zelf zou gemaakt hebben. Maar de dochter zit hier naast mij en vraagt: mama, ga jij dat voor mij maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. oh zou wel leuk zijn vr de oudste. dus als je er van af wilt, héél graag.
    groetjes
    sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. maar allé een zak??? zoiets mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ja, ik denk ook dat je eens een foto met dochter moet plaatsen! want zo ziet het er zeer in orde uit En wil mijn dochter het ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik dacht bij het origineel ook 'oh', de foto ziet er ook ok uit, maar ik vermoed idd dat de mouwen en het kraagje de boosdoeners zijn. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ohh! Ik vind het nochtans een prachtig jurkje! Stoere laarsjes erbij en het zal toch al anders aandoen? Of wellicht de elastiek uit de mouwtjes doen, zoals op het etsy-exemplaartje?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh ik vind hem juist super, ben ook erg benieuwd hoe hij staat!!

    en als je hem echt weg wil doen heb ik wel interesse, hier 4 meiden waarvan 3 hem denk ik nog gaan passen...

    Groet Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zou ook wel eens een foto willen zien als de jurk aan is, want zo ziet het er heel mooi uit! Prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Moh Griet, dat kun je niet menen dat daar niets moois van te maken valt! Ik vind het echt wel heel mooi. Steek daar eens een legging/kousebroek onder in een tof kleurke, botjes eronder en riem en/of giletke en dat kan toch niet anders dan mooi zijn? Ik wacht vol ongeduld op een foto met model...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik ben ook kandidaat voor overname!
    En zeer benieuwd naar een foto met model :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik vind het ook een prachtig stofje. Niet zomaar weggooien hoor. Ik ben ook eens benieuwd om het met model te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ziet er toch WEL mooi uit?!
    Je mag het altijd deze richting uit sturen ...

    Groeten, Mme Li.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oooch voor mijn Minne!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Allé jong, zo ziet het er nochtans super mooi uit ! En dat stofje is ook al zo mooi ! Jammer dat er hier geen meisjes van 7 zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik dacht meteen: als zij het maakt, kan het toch niet fout gelopen zijn!
    Op de foto ziet het er toch tof uit!
    Mijn dochtertje van 4 zou het wel willen hoor, ah ja, iets met bloemen en roos, en dan nog wel een kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. als je er echt vanaf wil, is hier ook nog een enthusiasteling, hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ben ook wel benieuwd naar een foto met model. Want als ik het zo zie, ziet dat er niet verkeerd uit. Helaas kan ik me niet meer in een kleedje van 7jaar wurmen. Jammer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik dacht ook "met een riemke misschien" ... Wil ook wel eens een foto met een model zien ...

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Misschien is het halske wat teveel gefronst ? Kan je het niet iets minder aantrekken ? En als je het elastiekje onderaan de mouwtjes eruit haalt en de zijnaden misschien wat smaller maakt, ben ik er van overtuigd dat dit een supermooi kleedje is.

    En als je het echt niet meer zou zien zitten, laat maar komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. 't ziet er ook wel wat uit als een zak inderdaad, misschien leuk als nachthemd ;)

    Stofje is wel leuk overigens :)

    Liefs,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Met mijn beperkte kennis van patronen zou ik er ook korte mouwtjes van maken en eventueel ook met een riempje. Ben ook benieuwd om het aan te zien! En idd mooie stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Maar allé, dat ziet er nochtans zo slecht niet uit. Ben nu toch ook wel nieuwsgierig om eens een foto mét model te zien. En liefhebbers genoeg, blijkbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Het is thans echt wel mooi! Kan je er echt niets van maken? Ben toch benieuwd naar de foto met model ...

    BeantwoordenVerwijderen
  53. met een ceintuurke er in misschien ? Of zo ? En er anders echt een zak van maken , of als nachtkleed gebruiken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik heb hier ook een Japanse zak liggen :-( Op de foto zag het er zo mooi uit in het Japanse boekje, een schortjurk, precies wat voor Elvis...
    maar het wil niet zitten. Misschien is het onze Nederlandse vorm tegenover de Japanse poppekes? Of ik gebruikte te stugge stof (wat mij wel stoer leek voor zo'n dergelijke schortjurk.

    Enfin ik doe nog eens een Japanse poging ... (ik was al trots dat ik het patroon uitgetekend kreeg ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Het ene boekje is het andere niet! Ik heb er waarin de patronen heel duidelijk over te nemen zijn en ik heb er waarin het echt een kluwen van lijnen is.
    Ik denk dat dit model gewoon mooi is als het niet gedragen wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat een zalig stofje! Dat kan je toch recycleren? En zo niet? Ik ben kandidaat, want heb wel een meisje dat er in zou passen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. jammer, maar valt er echt niks meer van te maken???

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Jammer! Maar het stofje is echt wel heel mooi! XX

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!