Slaap zacht, prinsesjes

Had je een dekentje verwacht?
Mis.
Ik maakte een slaapkleedje voor Mona en ondergoed voor Emma.




Het slaapkleedje maakte ik met een samenvoegsel van twee patronen. Ik nam de lengte van hun geen- gedoe-jurken en ook de mouwen. De kraag haalde ik in een Ottobre.


Bij MERTENS MERCERIE in Melle vond ik elastische kant, speciaal voor deze doeleinden.
Ik lockte de kant aan de buitenkant van de tricot, sloeg dan het gestikte randje naar binnen en ik zette dat vast met de tweelingnaald.











De wolkenkussentjes zag ik hier. Het was al een poos geleden dat ik ze had bekeken. Armpjes en bliksem ben ik vergeten. Maar kom. Wie zag al eens een wolk met armen?



Ook gezien hier en hieren hier.

Reacties

  1. Ik zou ook wel zo'n slaapkleedje willen.. Ook voor ondergoed is dat een superstofje zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Dat elastische kant is ook leuk zeg. Ik neem aan dat je het erbbij de mouwen iets uitgerekt aan hebt gezet. Doe je dat bij de hals ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zo met dat kantje eraan. Die wolkjes zijn ook tof!
    Je ziet wel aan de foto's dat je dochtertjes gewoon zijn te poseren, wat een stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mama pluis, ja, maar aan de hals iets minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, en wat staat de meiden het goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die wolkjes staan hier ook op het lijstje. Voor ooit eens.
    En zeker zonder armpjes :)
    Die olifanten zijn precies goed voor ondergoed en pyjama's. Bij O. is het een pyjama, bij Polkadotjes ondergoed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gedaan. Ze zien er super uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben echt jaloers op jouw naaitalent. Zo mooi afgewerkt met die elastische kant

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeeeeer mooi! Als ze daar niet goed in slapen, weet ik het ook niet meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Is dat dezelfde soort elastiek die ik gebruikte voor mijn tricot rok, een tijdje geleden?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo ongeveer, Piepow, de jouwe was een heel stuk breder. Deze is slechts een halve centimeter breed.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er supercomfortabel uit! Zowel het ondergoed als het slaapkleedje! Prachtige plaatjes trouwens! Hun kussentjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi wat mooi!!!! En zit vast heerlijk, dat is nog eens stijlvol naar bed gaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar weeral zo schoon! Heel knap, dat zou hier ook nog scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi gedaan met dat kanten boordje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vrolijke nacht- en onderkleding, mooi! En leuk zo met dat kantje, ga ik ook eens bij het ondergoed proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die olifantjes blijven echt een topper ! Telkens sta ik versteld van die top-patroon-combinaties die jij uit je mouw schut !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooooh zooooooooooo mooi! ik moet mijzelf ook es een schop onder mijn kont geven en beginnen aan mijn naaiprojectjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh dat zijn toch schatjes he! zo lief poseren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig met dat kantje!
    Ik ga met toch ook eens in dat ondergoed en pyjama's moeten smijten, om die tricot verwerkt te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. amai!! super gewoon!!
    En die wolkjes... prachtig!!
    Dat moet ik toch ook kunnen...
    liefs,
    ine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ongelooflijk gaaf dat je dit kan en ook maakt!! Vind het super mooi gemaakt, niet alleen de pyama en ondergoed maar ook de foto's (ja ook de meiden ;))!

    Liefs,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die kids.. zo jong en dan al elke week nieuwe maatkleding. Ben jaloers ;-)

    Wanneer kom je mij een pak aanmeten?

    Thumbs up, great job!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. mooie kleurtjes met schattige olifantjes, en het kant eraan maakt het helemaal af, zeer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi zeg en dat kantje maakt het geheel af !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Supermooi. Dat slaapkleedje vind ik de top!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oooh wat zien ze er super mooi uit ! met hun nieuwe outfit ! en die kussens wat leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi gedaan en die olifantjes zijn super.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat zullen ze heerlijk slapen!!Echt leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooi gedaan hoor! En hoe leuk met de elastische kant! Dat geeft het zo net nog een tikkeltje extra hé! En chance dat je dochters weer met veel plezier poseren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ah, dat is heel wat beter voor meisjespyama's dan. Die van mij zou ik daar eigenlijk ook niet direct voor gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ohhh.. zo mooi!! Ik zal mij toch ook eens wagen aan de pyama's... wat een eer van dat werk! Prachtig ook dat ondergoed met dat kantje. Mooie stofjes! En dito mannequintjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Had ik een dochter... dan sliep ze zo! Super.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!