donderdag 5 april 2012

Maatwerk





Voor smalle Emma maakte ik deze jurk.
Helemaal op haar maat.
Ze heeft er een week naar gekeken voor ze het stofje mooi vond.





Van een bezoekje aan haar meter, wordt Emma altijd heel vrolijk.
Dat zijn twee handen op één buik ofwel twee uit hetzelfde hout gesneden.
Met muzikale ambities en al.
En in het huis van metertje mocht ik foto's maken.









Nu heb ik dus voor beide meisjes de geschikte stof én het model om dé feestjurk te maken.
Tegen dat ik zover ben, kunnen jullie al geen jurken meer zien :-)

33 opmerkingen:

Mie Katoentje zei

ze staat prachtig met zowel het modelletje als het stofje!

Nienke zei

Van mij mogen er nog véél jurken verschijnen op je blog hoor ! Géén problemen mee !

Ook dit is weeral een prachtexemplaar. Ik ben benieuwd om DE feestjurk te zien!

En Waauw, die zus van jou / die meter van haar .. die kan toch wel nogal zingen hé!

Oon zei

Oh, nu ik alle foto's zie ben ik precies weer in het huis van mijn grootouders. Die vloer, die stoel, en zelfs die kast! Zalig!
En een klein Marietje... dat belooft!

Piepow zei

Je moet je voor mij zeker niet inhouden hoor! Hoe meer jurkjes jij maakt, hoe meer ik gemotiveerd ben om te blijven bijleren.

Anoniem zei

En een piano... Ik hoop dat jouw kindjes daar NIET kunnen afblijven.
Mooi jurkje voor Emma overigens!
Liefs, Vic

mamamaakt zei

Ik heb geen week nodig om het mooi te vinden!

kleertjes zelfgemaakt zei

Echt heel mooi, waar heb je dat stofje vandaan. En die groene schoentjes.... Ik ben een boek aan het schrijven, kleertjes zelfgemaakt, hij verschijnt in September en zal worden uitgegeven bij uitgeverij Lannoo. Ik heb er al veel maar zoek nog mooie stofjes voor de foto's in het boek. In ieder geval hoor je er nog wat van.
creatieve groetjes
Cath.

JoChapeau zei

Wauw, prachtige foto's in het huis van meter.

Liezewiezewoes zei

ze is er supermooi in! schoon modelleke! en sinds de antoinettejurk van mila ben ik ook gelemal fan van een V-rugske :)

Liezewiezewoes zei

oei, foutloos typen is wa moeilijk precies :)

Needle work zei

Zalig! Het totaalbeeld!!!
Prachtige jurk!

ladybug&co zei

Mooi die V rug, en ik kan geen genoeg van jouw jurkjes krijgen!

Anoniem zei

Ik vind de stof en het jurkje heel mooi maar ik ben niet zo voor die V hals achteraan omdat het nogal open is en het eigenlijk al goed weer moet zijn om een jurkje met dergelijke halslijn te dragen.

LiLa zei

Op zo'n mooie jurkjes raak je niet uitgekeken!

Zaanse Zolder zei

Prachtig jurkje, perfect passend. Helemaal leuk!

Tante Kaatje zei

En nu het boek Allemaal kleedjes van de mama van Emma en Mona!
Alweer een prachtig kleedje!

soraya zei

Dat zou idd geen slecht idee zijn tante Kaatje!!!

Ik vind dit zo'n romantisch kleedje. De mouwkes, de plooitjes vooraan, het stofje, Emma zelf... Ideaal als communiekleedje!

marie-Lu zei

1 woord=PRACHTIG !
zo schoon seg!
en de foto's waaaw !!
het huis waar de foto's zijn gemaakt !
lieve groet
Marie-Lu

de STOeFFERIJ zei

Waw! Die sluiting is prachtig!

Katja (@Yane) zei

Weeral zo mooi! Jij kan dit jaar 4 weken op vakantie gaan. Zomerjurkjes in overvloed!

Juffertje Uil zei

Je hebt er een super jurkje van gemaakt. Ze gaat stralen in haar feestjurk. Maar dat doet ze nu ook al hoor. Ik vind de stof super mooi.

nessa zei

Blijven gaan zou ik zeggen, want naar jouw creaties blijf ik kijken!!

Juliette zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Juliette zei

Wat een prachtige snit! Die schouders en die rug, love it!

Mlle Belle zei

Gewoonweg prachtig!

BIEN MAAKT zei

IK wil nu ook el es een foto van hun kast zien ;-)
Wat een prachtige jurken maak jij toch!!

familie in den vreemde zei

Och, wat mooi toch weer!

EMMA EN MONA zei

Het stofje was het laatste van een heel oude rol. Ik zal je daar nu niet mee kunnen helpen, dus. Een boek? Spannend!

Tante Bet zei

Ja hoor, van jurkjes krijgen we echt geen genoeg =) Een prachtig exemplaar weer!

Sigrid zei

Prachtige jurk, alweer! Hopelijk groeien de dames niet te snel zodat ze nog wel even kunnen genieten van hun mooie jurken.

IeneMiene zei

Weeral zo schoon!

inie zei

amai, een weekje er tussenuit en weeral zoveel moois te zien hier!!
IK vind het weer zooooooooooooooooooo mooi!!!
ik zou wel voor mezelf eens een bestellinkje willen plaatsen bij jou!!;-)
Knap hoor!

fien zei

WAAAAUUWWW!!!! mooi mooi mooi!!! Laat al die jurken maar komen!