De prentjes

Wij zijn een gezin van "doe-het-zelvers".
Geen hamers, beitels en boormachines, maar al de rest.
De communiejurken zijn unieke stukken, maar dat wisten jullie al.
Er ging een heuse zoektocht aan vooraf naar het geschikte patroon.
Een kast vol jurkjes en een rugzakje ervaring in het jurken-maken later was ik tevreden.

Op die enige zonnige dag in mei, leegde ik mijn longen in wat ballonnen, draaide wat haren op een hoop en trok naar buiten voor een shoot.
Meer dan 400 foto's maakte ik.
Twee kindjes mooi op een foto krijgen, is niet evident.
Even vervloekte ik mezelf. Waarom toch geen "echte" fotograaf gehuurd?









Tegenover onze deur vonden we de perfecte locatie.




En zie die blauwe lucht!



Binnen kleefde ik papieren vlinders aan de muur.






En toen liet ik me gaan met Picasa en bewerkte de foto's met kleurenfilters.



Deze kaart en de vlinderkaart werden uitgedeeld aan de vriendjes.



En toen ik gisteren na een heel geslaagd feest de meisjes in bed legde, genoot ik van de grote lach op hun gezichtjes. Mona fluisterde me toe: " Ik ben zo dankbaar. Dit was een heerlijke dag!"




Wil je foto's zien van ons feest? Kijk dan eens op onze facebookpagina.

Reacties

  1. Amai! Mooie foto's! Ons Febe heeft ook zo'n foto waar ze een vlinder in haar handjes heeft...

    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn heel mooi, zowel de foto's als de kleedjes als de meisjes! De laatste is mijn favoriet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ! Twee meiden om apetrots op te zijn ! Ze stralen in je eigen creaties !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, dat is om kippenvel van te krijgen het gefluister van mona! prachtige foto's! kan ook niet anders met zo'n knappe dochters! allebei heel anders, maar beiden stralen ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie meisjes met mooie jurkjes, en dat allemaal gepresenteerd op mooie foto's. Je mag terecht zeer trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende foto's! Een feest van kleur en lang leve de zon, die gisteren alsnog wilde schijnen! En wat een lieve woorden van Mona...
    Mooi, mooi, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zien er prachtig uit, jouw meisjes! Proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw Griet! Om heel erg trots op te zijn. Prachtige kleedjes, prachtige foto's en stralende dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In 1 woord: prachtig! Wat een mooie foto's van stralende meisjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het prachtig! Een 'echte' fotograaf heb jij niet nodig hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's! En de jurkjes (en natuurlijk hun inhoud) zijn ook helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, de foto's zijn prachtig. Als Mona dit tegen je zegt... dat moet zoveel voldoening geven, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi gedaan! Mijn kinderen willen nooit poseren voor mij ... bij jullie is dat duidelijk geen probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. It was a great day, indeed :) And you don't need a professional photographer - the pictures are beautiful and I love their a bit retro style :D And the dresses... so cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk! Dat geeft voldoening!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel leuke foto's, die met de vlinders is zo ondeugend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai daar zitten toch wel héle mooie foto's bij Griet!!! Gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 't Is zo'n moment waarop ik veel liever naar de kleurtjes op mijn scherm kijk dan naar het grijs aan de hemel vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo mooi! Echt super die twee meisjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. de gekozen uitdeelfoto's zijn idd héél erg geslaagd! heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En wat een geduldige kinderen heb je ;)
    De foto,s zijn super!!
    En nog gefeliciteerd met je mooie kinderen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amai, zo mooi! Alles gewoon, echt heel mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Waaaaw, zo mooi! Een professionele fotograaf zou het niet beter gedaan hebben hoor denk ik.
    Echt super! Proficiat

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er allemaal prachtig verzorgd uit. Het is kennelijk nogal een gebeurtenis, zo'n communie. Ik ben daar helemaal niet mee bekend. Is een felicitatie op zijn plaats?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Proficiat aan de prachtige meisjes en hun doe-het-zelf-moeder! En amai: schmink! Echte dametjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ze zien er geweldig uit! Mooie foto's! Het laatste uitdeelkaartje is prachtig!
    Dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. woaw!!! heel heel heel mooi!!
    superschattig die meisjes van jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig gewoon! Wat je zelf doet, doe je beter .... hier is dat zeker van toepassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige dochters en foto's! Zo lief wat Mona zei.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Allé zeg, en jij noemt dit geen mooie foto's? Een fotograaf zou het je niet kunnen nadoen, zo mooi!En die dames van je stralen in hun prachtige jurkjes, af!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige foto's van je mooie meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. O, wat een heerlijke foto's van je knappe dochters in hun superdeluxe jurkjes!
    Het was ongetwijfeld een onvergetelijk feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig Griet!!!! Langs deze weg nog eens een dikke proficiat!!! Ik vind de laatste foto ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige foto's van prachtige meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Suuuuuuupermooi gedaan! En 2 dotjes van dochters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig... dikke proficiat!
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super mooi! En nog een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gefeliciteerd met de dohters! En prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. je hebt talent in fotografie ook al precies ;-) De kleedjes zijn prachtig! Je hebt dit goed gedaan Grietje! Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!