De truc met de overlock, deel twee

Vandaag deel twee van de overlockles.
Leg twee stofjes klaar, of vouw een lapje dubbel.


Werk met drie draden: de linkernaald, en de twee rechtse draden.


Pas de instellingen aan en zet de spanning van de linkernaald/draad op 1.


Haal de rechternaald er uit. Werk enkel met de linkernaald.


Stik de stofjes op elkaar of stik over de vouw.



Leg open...



Trek zachtjes het stiksel open.


Dan krijg je na een strijkbeurt iets zoals dit!



Heel leuk om deze eens te doen met een dikkere draad of met een fel kleurtje op een effen stofje of zo.

Reacties

  1. Ah, dat trucje leerden wij op Van Katoen van de Bernina-dame! Was van plan het ooit eens te posten, maar dat is dus niet meer nodig. Zij deed het ons voor met tricot. Leuk om bv. aan de naad van een raglanmouw toe te passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg. Maar zo'n machine lijkt me zo ingewikkeld. Ben er wel nieuwsgierig naar geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ook de achterkant is leuk, als ik me goed kan herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit trucje liet mijn Bernina-dealer als eerste zien toen ik mijn lockmachine kocht, hij was er zó trots op dat hij deze leuke steek
    kon voordoen ;-) geeft inderdaad een leuk effect!

    groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had ik nou nooit zelf verzonnen. Van dit soort tips moeten de autodidacten (lees: ik) het hebben, dus "bring it on". Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is leuk! Ik zie dat ik precies dezelfde machine heb als jij. Deze ga ik goed onthouden!
    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier zou ik nu eens niet aan deken!
    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dat is dan een stevige naad? Wel heel tof, ik volg vol interesse :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. T-shirts worden soms ook op deze manier afgewerkt, maar uiteindelijk vind ik dat dat altijd terugtrekt en vind ik de afwerking met de tweelingnaald altijd veel netter ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. cool Idee - ik vraag mij hetzelfde als Nele - is dat sterk genoeg? Ziet er wel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dank voor de tip! heb al een tijd een sweaterstof jurkje liggen dat ik maar niet afwerk uit schrik voor een ongelijke zoom, dus dit komt erg van pas

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!