Iets uniek

Ik heb het soms gehad met stofjes en printjes die je overal ziet.
Net zoals ik niet graag iets koop waarvan er 20 in hetzelfde rek hangen.
Ik ben steeds op zoek naar iets nieuws en iets anders.
Kleinschaligheid doet het ook goed bij mij.

En toch zijn er stofjes die me blijven bekoren, waar ik niet op uitgekeken raak.

Vandaag verknipte ik twee lapjes unieke stukken.
De ene komt van een kringwinkel en ik heb er de gordijnrand nog afgeknipt.
Het patroon komt uit het boek van Zsazsa. Gewoon eenvoudig. Ik maakte maat 8 jaar voor beide rokjes.



Dit stofje liet ik zelf maken bij spoonflower. De print stuurde ik door en na een week of twee kreeg ik ze thuis. Mijn hartje maakte een vreugdesprongetje tot ik allerlei berichten hoorde over de kleuren die meteen vervagen bij het wassen, kreuken in de print... Jammer! Want ik heb nog zoveel ideetjes om eigen stofjes te ontwerpen!


Gewassen heb ik ze nog niet. En ik ga dat nog even zo houden.



Reacties

  1. Zalig! Is dat gewoon een gedetoureerd fotootje? En doet Spoonflower die 'repeat' vanzelf of moet dat al in je ontwerp zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb één fotootje doorgestuurd en zelf de print samengesteld. Dat kan op verschillende manieren! Probeer eens!

      Verwijderen
  2. Het is inderdaad een mooi stofje geworden,... en van dat vervagen, tot nu toe heb ik dat enkel voor met de donkere stoffen van spoonflower, dus misschien heb je geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, goed zo! En als je nu eens eerst met een plantenspuit vol met water en veel azijn besproeit en dan strijkt? Of alleen maar strijkt? Misschien blijft de kleur dan beter. Volgens tante Kaat (vroegere buurvrouw) verdwijnen kleuren die je erin strijkt, niet. Wie weet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dàt is goed om weten! Dat ga ik meteen proberen, die tante Kaattip!

      Verwijderen
  4. Oh, Griet, ik hoop dat de stof niet vervaagt, ze is heel erg mooi. Doet denken aan de kleedjes met Snoopy van Dominique Vereecke vorige zomer. De stof die wij hebben laten maken bij Spoonflower is helemaal pastel geworden. Zo zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai 1 dag na "het feest" en je bent al weer aan het naaien??? Je bent echt zwaar verslaafd...voor ons nog 2x slapen en hoop dan na het lentefeest ook weer de drive terug te hebben om op mijn gemak te naaien...
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het ook wel gehad met alles dat iedereen heeft, hoe mooi ook! Ik stel u originaliteit zeker op prijs, het rokje heeft iets en het tweede ook, en al vervaagthet, het stofje blijft het iets hebben. Maar een nachtje in een koudwaterbadje met azijn kan nooit kwaad, en met zachheid wassen; ( aangepaste waspoeder) en nog maar eens een scheut azijn :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! En inderdaad: gisteren feest, vandaag alweer aan 't naaien? Chapeau voor jouw drive hoor, die is hier redelijk zoek voor 't moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof dat je je eigen print hebt laten drukken, nu zijn de rokjes echt uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige combinatie. Ik vind dat rokje met het blauwe vestje prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, je zelf samengesteld stofje!!! En ik duim dat ze ongeschonden uit de was zal komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben benieuwd hoe het afloopt met het stofje, dat lijkt mij namelijk ook wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi!! Waar komen die heerlijke schoentjes vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wederom heel mooi! vooral dat kringloopwinkelstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je hebt geluk. Een vriendin van mij ontwierp een stofke voor haar geboortesuikerzakjes en 't stofke heeft 5 weken op zich laten wachten. (met als gevolg dat ze nu hoogzwanger en super gestresseerd zit te stikken, en ze kan ook niemand vragen om te helpen, want de naam van haren zoon staat erop)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 5 weken?? Met naam, daar had ik ook aan gedacht, leuk!

      Verwijderen
  15. Heel schoon, die stof, jammer dat ze wit is hè, je zal ze ooit moeten wassen...maar 't zou niet mogen, dat afgaan in de was, voor die prijs, toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. de eerste stof vind ik sowieso super, ben dol op de speciallekes, maar dat zelfontworpen stofje, daar ben ik echt van onder de indruk. Heel mooi, en nu maar hopen dat de kleurtjes wat houden in de was... Zijn daar geen trukjes voor (azijnwater?)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige rokjes/stofjes. Ik hoop echt dat het spoonflowerstofje niet vervaagt, want het is super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Moet jij nu niet liggen uitpuffen van dat communiefeest?? Zéér unieke stukken, ik ben vooral wild van het oude gordijnenrokje. Maar ook jouw ontwerp is zeer knap. Ik heb ook al een paar keer met spoonflower-ontwerper zitten prutsen maar nog niets "durven" bestellen. Ik ben dus ook benieuwd naar de kleuren van het stofje na de wasbeurten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Florence19 mei, 2012

    Welke soort stof bestel jij dan? ik weet nooit welke ik moet kiezen bij Spoonflower.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koos het eerste katoentje

      Verwijderen
    2. Florence20 mei, 2012

      dank je wel. Ga het ook eens proberen. Of misschien toch wachten totdat jij de wastest hebt gedaan ;-)

      Verwijderen
  20. Dat gordijnstofje is super! Jouw ontwerp vind ik ook heel leuk, hopelijk overleeft het de wastest!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. welke soort benaming van katoen neem jij? 't staan daar verschillende soorten op ... en 'k weet niet 't welkste de "gewone" katoen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Da´s straf zeg ... al máánden volg ik je blog en ben ik te lui om er eens een reactie op te plaatsen ...
    Maar nu was het shock-moment ( super positief hoor ;-)) zó groot ...
    Ik heb hetzelfde gordijnenstofje liggen !
    Al een héle tijd ... en ik durf er de schaar niet inzetten :-s zelfs na 10 jaar naaien .
    Chapeau voor je lef ... maar bij deze ook voor al die prachtige stuks die je al maakte !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!