Hoe doe je dat? Zo doe je dat!

 Hoe je een strik aan jouw kraag maakt?
Wel. Laten we eens wat dichter kijken naar deze trui.



Aan de kraag stikte ik een tunnel. 
Voor de tunnel heb ik een rechthoek tricot aan de kortste eiden afgewerkt zoals hier uitgelegd.
En ik heb het lapje in de lengte dubbelgevouwen en vast gestikt aan de kraag. 
Ik liet de twee uiteinden samen komen.



 Van binnen ziet dat er zo uit:


Een koordje maakte ik uit een reepje tricot. En ook hier kan je zien hoe je die kan maken.



 Deze kan je dus helemaal maken met de overlock. Zijn er nog vragen?


(deze juf is weer helemaal op dreef :-) )

Reacties

  1. Ga dit ook eens proberen...En als ik dan vragen heb, weet ik dat ik bij jou terecht kan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt hier toch altijd zo schoon uitgelegd! Ben reuzebenieuwd naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verder ken ik niets van naaien hoor, dus daar zal ik me maar niet mee moeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zelfs dezelfde kleur overlockgaren! Jij moet wel een heel assortiment hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet ernaar uit dat de batterijen terug herladen zijn! Mooi bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je, dank je, dank je!!!!
    Razendsnel, die uitleg.
    En ik ben blij mijn vermoeden bevestigd te zien over hoe de tunnel in elkaar steekt.
    Wordt de strik dagelijks opnieuw gestrikt? Mijn dames kennende, zijn ze daar eigenlijk te lui/slordig voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, ik had het ook direct gezien dat het overlockgaren identiek was aan het rood... ferm! vraagje: welke stof is dat? lijkt me precies te dik om gewone tricot te zijn en toch net te dun voor sweaterstof? of vergis ik me? waar heb je die gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gewone tricot, superzachte van Vermiljoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo eenvoudig en toch zo'n effect! Echt mooi en ééntje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze juf kan het vooral heel goed uitleggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lol, hoe doe je dat, zo doe je dat! Dat doet mij denken aan dat liedje van kapitein Winokio, nu zit ik daar mee in mijn hoooofd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zal je boek goed zijn!!!

    Ben nog niet zo ver maar ga dit zeker bijhouden!

    Bedankt hé,
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai gij zijt idd op dreef! Ik kom graag eens kijken bij u, hier is vaak iets nieuws leuks te lezen! Keep up the good work :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wel Hilde, ik zat hier ook te shaken toen ik die titel schreef :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. geen vragen, de juf heeft het prima uitgelegd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. SUPER! BEDANKT!

    Ik kan weer helemaal verder nu.
    Je bent FANTANTISCH.

    Ik kijk al uit naar je boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hallo
    dat is echt super mooi. welk patroontje gebruikt om de pull te maken?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!