Bloemenkind

 Mijn stoere dochter kiest zelf haar stoffen. 
En hoe stoer ze ook is, ze kiest vaak voor bloemen.
Dochter van haar moeder zeker?


Ik was wel fan van de patroontjes van Heidi and Finn.
Vorige winter tekende ik de patroontjes wat groter om voor mijn meisjes jurkjes te maken.
De benen zijn gegroeid, zeg ik u. 
De noodzaak om opnieuw te beginnen, diende zich aan.
Maar hoe langer de meisjes, hoe minder mooi ik zo'n recht model vind.



Ik vertrok voor deze jurk van een longsleeve patroon uit Ottobre winter 2008.
Ik maakte een strikje aan de kraag als extra'tje.
En ik hing er onderaan een rokje aan uit het boek van Mme Zsazsa.
Ik had het patroon van het rokje al versmald, en moest nu hetzelfde doen met het patroon van de longsleeve om alles mooi in elkaar te laten overlopen.
Gelukkig werkt een overlock dat allemaal mooi af!









Mijn kindeke is groot geworden. 
Even slikken bij het zien van de foto's van een jaartje geleden!



Reacties

  1. amai dat is mooi en de stof goed gekozen mooi stof
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kleedje (en dochter) alweer! Je zou van mij een heel gelukkig mens maken als je zo'n uitgetekend patroon ter beschikking zou stellen, daar ben ik echt naar op zoek. En 'ik vertrok van dit, versmalde dat, voegde hier iets toe...' is (nog) niet aan mij besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welk maatje zoek je? Ik durf wel te proberen, hé. Soms loopt dat eens fout af en zwier ik de hele boel weg.

      Verwijderen
  3. Ze wordt een echt meisje, dan is zo'n A-lijntje toch wel beter. Mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En idd slik, wat gaat dat snel he, dat groeien. Echt een dametje geworden. Gelukkig nog met een mooi "fietsenrekje":)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt waar, wat een spurt tussen nu en vorig jaar. Al doen die lange haren er ook iets aan. Maar een schoon kind, dat is ze nog altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lies de graef03 december, 2012

    Groeien als kolen hier kleedje of rokje geknipt tegen dat het af is te kort mr weeral mooi zijn die patronen van mdmezzsa nu nie naar de grote kant voor mij toch

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik jouw uitleg lees, lijkt het allemaal zo makkelijk...
    Prachtig gemaakt en wat een tof stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! En hè, zo'n strikding is hier ook in de maak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja, me like, en zeker met die strik!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof modelletje met het strikje. Spijtig maar het meisje, meisje bij mijn dochter is er af. Geen strikjes meer, liever al iets stoerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi weer... kleur staat haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeer mooi modelletje: zowel het kleedje al de dochter. Dat heb je weer eens goed gedaan! Zo combineren en die maten aanpassen, daar ben ik nog niet aan begonnen. Maar ja: ik ben dan ook nog maar een half jaar bezig met naaien. En ook als leer-en-doe-het-zelver of beter gezegd: pruts-het-zelver. ;) Dus toen ik het voorwoord van jullie boek las moest ik even lachen bij de woorden dat er ook al eens iets in de hoek wordt gegooid.
    Ik heb van dezelfde stof afgelopen zomer een halterjurkje van mme ZsaZsa gemaakt. Foto volgt nog op mijn blog. Doe zo verder! Je bent zeer productief bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I am IN LOVE with your sewing!!!! Your fabric choices and the outfits you put together are the cutest. EVER!!!!!

    Love your blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!