Emma's feestjurk

Mona heeft haar feestkleertjes al klaarliggen.
Emma is hier de geduldigste. 
En de dankbaarste.


Het patroon van het jurkje nam ik over van een jurkje van Fred & Ginger.
Het jurkje dat ik kocht stond haar zo mooi dat ik het moest kopen. Ook de mama die haar zag terwijl ze het paste in de winkel kocht er één.
Haar lievelingsjurk droeg ze al vaak. 
Ik maakte er nu eentje in een winterstofje.





Het jurkje heeft raglanmouwen, een knopenrij vooraan en een rits in de zijnaad.
De rok is lichtjes gerimpeld en er werd nog een elastiek gestikt aan de binnenkant.


Al gezien hoe het vogeltje in het midden gewoon doorloopt?


♡ 



de mouwtjes!
Een beetje zoals hier en hier.






Emma kreeg een nieuwe bril. Eentje die gezien mag worden.
Nu lijkt ze nog veel meer op mama.



Met dit truitje van Dominique Vereecke erbij is Emma's feestoutfit klaar.


Vogeltjesstof van De Stoffenkamer




Reacties

  1. inderdaad, helemaal de mama!
    beeldschoon jurkje, zo eentje van het soort dat hier ook heel hoog zou scoren bij de jongste dochter

    fijne feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Griet!!! Haar feestoutfit mag gezien worden, net als haar bril!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! Het modelletje is ook super. Met die mooie stof is het ook een heel mooi lentekleedje. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zalig mooi! En die stof is echt om verliefd op te worden!!! Emma ziet er heel mooi uit met haar nieuwe bril en die dot in haar haar vind ik ook geweldig! Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe Emma! Haar nieuwe bril is echt super, ze staat er goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Heerlijk jurkje en ze ziet er super content uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor! Het stofje is prachtig, echt winters.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook al zo'n knappe dochter! Ze lijkt echt op jou zeg! Heel leuk kleedje, super stofje - ze is klaar om te feesten me dunkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De zusters assorti én superschoon voor het kerstfeest. Krijgt mama nu ook nog een rokje in die stof? En papa een hemd? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw, zo'n schoon brilletje. Ken je het merk?
    Jullie zullen morgenavond stralen! Veel plezier morgenavond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia, het is een brilletje van DUTZ. Ik kocht het in Avelgem bij Michael Christiaens.

      Verwijderen
  11. Het staat haar beeldig! Zowel de jurk als de bril!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw, supermooi!!! De 2 dochtertjes zullen stralen in hun feest-outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben ook gek van die stof ...
    Ik heb 30 cm gebruikt voor een beleg in een rok voor mij, met de overige 1m 70 zal wellicht een jurk en een rok gemaakt worden voor de dochters ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh prachtig en wat knap dat dat vogeltje zo mooi doorloopt. Ze straalt erin en die bril staat hoor erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, het was al een schoon kind, maar met haar nieuwe bril nog tien keer knapper!
    Ze ziet er minder fragiel uit zo, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Idd heel de mama. Prachtige jurk in mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie Emma! Het is echt wel een feestjurk. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lies de graef23 december, 2012

    Mooie kindjes mooie creaties weeral top hoelang doe jij er eigenlijk over vr een kleedje mtmn gezondheid regelmatig stoppen poetsen koken met 4kids bresig zijn toch wel sms een maand just rok gedaan en 3keer die blinde ris verbeterd die alijn van onsmadamke stame nie is zuen of ottobre of knip zolaas brengem zoveel ideen zo weinig tijd je kent da wel en zi wrinig fut zit op moment met vleesetende bacterie het betert maar zo moe v medicatie alleen slapen ik wens mr 1ding een goei gezondheod positivisme en kracht fijne kers iedereen liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai, ik zei het al op FB maar nog eens: dat kleedje, die bril! En dan had ik die paddenstoelen nog niet gezien. Prachtig! Ze zal stralen op het feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Meteen gezien dat het vogeltje doorliep maar ik had niet anders verwacht bij jou, het is weer zoals altijd PRACHTIG.Zo mama, zo dochter. Geniet van heerlijke feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi weg en dat vogeltje dat doorloopt, ongelofelijk toch! Knap werk

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi! En ik was idd aan het denken: is dat een nieuwe bril? Staat haar zeer goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig! En de bril staat haar geweldig! Een echte dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ze zal gestraald hebben!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!