Het verhaal van misbaksel tien dat toch goed uitdraaide.



Dit is een foto van de herwerkte versie van misbaksel 10.
Ik had een jaar geleden het plan opgevat om een tricot jurkje te maken voor Emma.
Uit een lap kringwinkel tricot knipte ik de jurk en maakte er een kraag aan met punt.
(De paspelpoezen hadden hun uitleg nog niet geblogd toen ik deze maakte. Vandaar dat mijn kraag er niet mooi inzit.)



Ik knipte het rokdeel weg en gebruikte de restjes om een brede band onderaan deze trui te maken.
Met stopwol naaide ik lijnen. Lijnen zijn gewoon mooi!





Blij dat ik iets heb kunnen redden.
Maar dan hadden we niets, serieus niets hangen in de kast om er onder te dragen.
Dus maakte ik een rimpelrokje.


Deze vogeltjesstof vond ik bij De stoffenkamer.


Ik ben zo blij dat ik dit jaar deze vlieseline heb leren kennen. 
Daar kan je heel gemakkelijk rechte taillebanden mee maken.
 En dat ik dat niet eerder wist, dacht ik zo. Tss.






Ik naaide geen rits in de zijnaad. Ik maakte de tailleband groot genoeg om rond de heupjes te kunnen.





Er is hier al één kindje klaar voor de feesten.
Hoera!



Reacties

  1. heel mooi
    vooral fan van het pulletje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi !!
    Griet, ik had jou de eerste plaats gegund als site van het jaar in de categorie DIY . Wat mij betreft mij ben jij de beste. Je blijft ons inspireren en motiveren om alles nog beter en mooier af te werken ; en beter nog je deelt alles met iedereen zodat we iets leren. Een echte juf met het hart op de juiste plaats.
    Keep up the good work please want anders worden mijn avonden saai !!! Jouw blog bezoek behoort reeds meer dan één jaar tot mijn favoriete avond activiteiten !
    Prettig eindejaar en alle goeds voor 2013.
    Groetjes, Michèle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Zeker het witte, toch winterse stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooo ik heb hetzelfde vogeltjesstofje hier liggen en wou daar ook nog een meisjesfeestjurk mee maken, maar ik twijfelde nog over wat voor een rokje ik daar aan zou zetten. nu dus niet meer, een zwaairok it will be! nu kan ik het tenminste voor me zien, dankuwel om de twijfel weg te nemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supertof met die streepkes. Om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waar koop je zo'n vlieseline?
    Proficiat met je mooie plaats bij SVHJ!!! Ik had alvast op jou gestemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De trui is prachtig geworden en samen met het vogeltjes rokje sttat het erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lies de graef21 december, 2012

    Dju nie gewonnen maar in ons hartje nr een en top alles wat uit je handen glijdt is mooi maar de mama wanneer gaat die is voor zichzelf naaien want daar kunnen we ook een boek over gebruiken geniet van je feestdagen vol vreugde liefde plrzier en vooral trots op wat je bereikt hebt weinig doen het je na of beter dus lieve groeten uit antwerpen en drie dikke kussen of je nu wint if nie ht feit dat je het een ander gunt maakt spciaal en lief liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kleertjes en prachtige kleurencombi. Die rode krans met de rode kousebroek. I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awel, dat vind ik nu echt het allerschoonste misbaksel ter wereld. En meer valt daar niet over te zeggen. Behalve dat ik denk dat hier nog wel plagiaat inzit. Want zo'n truitje, daar dromen ik en mijn kleerkast sinds vandaag ook van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elvina Scheers22 december, 2012

    Hey, een dikke proficiat met je mooie behaalde plaats !
    Ik heb nog een tip voor je tailleband vlieseline, ik gebruik deze al jaren, maar je hebt ook tailleband die voor de helft verstevigd is.Te koop bij veritas en alle stoffenwinkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb die stof ook liggen, maar is maar 110 cm breed ... Hoe breed neem jij jouw voor- en achter rokdeel ? Ook nog tips om de voering er op een deftige manier in te krijgen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem twee keer de stofbreedte. Dan valt het rokje mooi. Ik stik de gerimpelde stof aan de tailleband en de gerimpelde voering aan de andere kant van de tailleband. Omdat ik de band breed genoeg maakte om over de heupjes te kunnen, kon ik dan de zijnaad dichtstikken. Een verstelbare elastiek zit achteraan.

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tips, nog een dikke proficiat trouwens met jullie boek ! Ben nog niet er aan toe gekomen om iets te creëren maar het ligt klaar voor deze vakantie !

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!