appeltjes

 Ze had al eens appeltjes, Mona.
Ik vond de geel-oranje versie beter bij haar staan, maar die was niet meer te krijgen.
Ik kan ook niet meer zeggen waar ik deze vandaan heb... 
Lag al drie jaar in de kast :-)

Ik had precies één meter en knipte zo zuinig dat het net lukte.



Ik bewerkte een basispatroon voor deze jurk.
Aangeknipte mouwtjes, een horizontaal doorgeknipt voorpand waarvan ik het onderste stuk op drie centimeter van de stofvouw legde. Te veel stof dus. Rimpelen en aan het bovenste stukje naaien. 
Hier kwam daar nog een paspel tussen.
De voering verknipte ik niet. Die is in één stuk.





En of ze ook eens op de foto mocht met de flamingo?


Tuurlijk :-)




 Aan de binnenkant werd een elastiek op de naad gestikt in de taille. 



Zin in een spelletje? 

Reacties

  1. Mooi gedaan! Ik zag toevallig deze week de geel-oranje versie bij Vanmarieke, mocht je nog een stofje in de kast kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi en fris en fruitig ;)
    En die laatste foto... GE-WEL-DIG! Wat een modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echte beauty, die dochter van jou....die appeltjesstof ligt hier ook nog in de stoffenschuif!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig mooi! En zo'n mooie foto's ook weeral...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die knipoog lijkt op die van Wiske in de albums :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze foto's, je hebt toch zo'n knappe dochter! Het kleedje staat haar prachtig, als je het mij vraagt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Voor je volgende boek kan je zelf de foto's nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. adembenemend mooi, zoals gewoonlijk .... meer dan 200000 bewonderaars waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en ik blijf maar nulletjes te weinig typen, zo veel zijn het er ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! en haar knipoog spreekt boekdelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Das toch echt een topmodel he!! Mooi jurkje, mooie details. Die elastiek in de taillenaad lijkt me echt iets voor Imaani haar smalle lijfje ook. Maar hoe breed maak je rokdeel en bovenlijfje dan? Of komt er nog een rits aan te pas ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zit wel een rits op de rug! De elastiek knip ik op maat van de taille.

      Verwijderen
    2. Maak je dan een tunneltje waar je de elastiek doorrijgt?

      Verwijderen
    3. Neen, ik stik de elastiek net naast de naden van de rok en het bovenstukje.

      Verwijderen
  12. Wat veel moois weer! En die schoentjes, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb gisteren nog geel/oranje appeltjesstof gezien bij Vanmarieke.nl.

    Heel mooi !

    Lie (regimsansel)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn andere appeltjes!
      Degene die jij zag zijn veel groter.
      Maar toch bedankt!

      Verwijderen
  14. Mooi... ik schrijf me alvast in voor de workshop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Awel, dit kleedje is toch mijn nummer 1. Heel mooi, zeker in dit stofje!
    Die aangeknipte mouwtjes ga ik toch ook eens proberen. Geeft echt een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Love the dress and fabric too. JAJA
    Your girls always use wonderful shoes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi en die voorlaatste foto is geweldig!
    Die aangeknipte mouwtjes hoe werkt dat? Ik vind dat echt supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!