Wat ruist daar in het struikgewas?


Het zijn Emma en flamingo daar tussen de plantjes.



Ik maakte (alweer) een jurkje. Het idee van een stukje tricot en een stukje gewoon katoen zag ik hier. Hoewel ik dat zelf ook al eens verwerkte voordien. 
Bij mijn eerste experiment zag ik dat het niet goed zat in de overgang tussen de twee soorten textiel.
Ik loste dat deze keer op met een brede elastiek.

Bovenstuk en rok werden aan elkaar gestikt en dan werkte ik de naad af door er een elastiek overheen te stikken.




Het bovenstukje haalde ik uit eigen boek. 
Ik knipte een v-hals in het voorpand, knipte het dubbel uit tricot, zowel voor als achterkant en zette dat in elkaar volgens deze methode.
Ik speelde nog wat met het buitenste voorpand en stikte er volants in.
De rok vind je in hetzelfde boek. Het is de wijde rok, maar dan zonder plooien en gerimpeld.



Voor de volants knipte ik een cirkel uit tricot met behulp van een bord. 
Ik knipte daar een spiraal uit en klaar!




Reacties

  1. Die flamingostof vind ik wel heel mooi...het geheel iets minder, maar over smaak kun je niet in discussie gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Grappig, ik heb net zo'n projectje omhanden als jouw "eerste poging" waar je naar linkt! Maar dan met een gedragen maar te korte romper :)

    Deze is ook mooi, en waar komt die flamingo vandaan zeg! Je had zeker al wel voorpret voor deze post ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En die pépé sandaaltje ...prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan van de combinatie! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch! en al de accesoires erbij, supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe kom je er toch telkens opnieuw op !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer zo'n leuke outfit!! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die kleerkast(en) van je meisjes :) In mijn ogen maak je elke dag een nieuw rokje of kleedje en waar hang je die allemaal?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet niet goed hoe het komt, maar ik vind dat flamingostofje zo'n grappig stofje! Nochtans straalt het eigenlijk meer rust uit, toch vind ik het in de eerste plaats grappig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. fan van de flamingo!

    http://www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! Absolute fan!

    Griet, wat is je ervaring met bestellingen via etsy? Hoe zit het met verzendingskosten? Lopen die niet te hoog op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik trek me dat niet zo aan. Ik bestel niet te veel ineens, want dikke pakjes passeren aan de douane en dat is NIET plezant.

      Verwijderen
  11. Heel mooi zeg!
    Is dat eigenlijk een opgezette flamingo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De flamingo komt uit een winkel voor etalagedecoratie. Geen echte. Oef!

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!