Bloesems met een vleugje neon

Wie had dat ooit gedacht dat ik ging vallen voor fluo.
Neon met mate, dat kan me nu wel bekoren.
Bij Stoffen Van Leuven viel ik als een blok voor deze fotoprint bloemen.
De combinatie met een streepje fluoroze maakt het helemaal af.
Op het WWW zag ik deze foto passeren. Fotoprint en fluo, we zijn niet de enigen.



Ze ging vandaag zo naar school, Emma. Met sjaaltje en roze oorbellen. Maar ook met kousen. 




Omdat de stof heel druk is, koos ik voor een sobere snit.




De randen werkte ik af met fluoroze paspel.
Toen de jurk bijna klaar was en ik de naden wou strijken heb ik binnensmonds eens heeeeel luid gevloekt. Ik had bezoek en moest me wat inhouden. Een middagje tornen later was de jurk af.
Aan de zoom stikte ik paspel zoals ik al eens eerder heb gedaan. Deze werd nog doorstikt zodat alles mooi blijft zitten.


Deze foto's lijken wel schilderijtjes als je jouw ogen een beetje dichtknijpt :-)




Fluopaspel en stof bij Stoffen Van Leuven.


Reacties

  1. Wat word ze groot en staat deze jurk haar beedlig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig griet! klonk al mooi toen ik je erover hoorde vertellen, maar nog mooier int echt.
    weet jij of ze ook fluo boordstof hebben bij van leuven?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zit ik dus met half toegeknepen ogen naar jouw schilderijtje te kijken....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awel heel schoon zeg! Ik ga der ook aan moeten beginnen eh! En ik heb nog zoveel te doen! en nog zoveel stofjes om te toveren in jurken en rokken! en een zwangerschapsrok maken, ... ik heb vakantie nodig! En kinderloze dagen om dat allemaal te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij moest ge u niet inhouden hoor, ik kan wel tegen een beetje gevloek. Ik vond al dat je er zo kalm onder bleef ;-)
    In het echt is het jurkje nog mooier, het zal vaak gedragen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai gij moet toch wel de best geklede kindjes van de school hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gedurfde stofkeuze, maar het werkt! Prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een juweeltje erbij in Emma's kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Fluo is helemaal mijn ding, zeker als het subtiel en toch krachtig wordt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So schön! So besonders! Ich mag deinen Stil & verfolge schon länger deine Posts. Niederländisch lesen kann ich einigermaßen, aber nicht schreiben ;-)
    Herzlichst
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waarom heb ik geen dochter? Vind de combinatie echt super, maar bloemetjesprint durf ik niet aan voor een jongen. Ze denken nu al dat het een meisje is. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Griet de vrouw die sneller naait dan haar schaduw. Zondag nog een mooie lap en wat fluo paspel, nu een prachtig jurkje ! Prachtig !!
    NB Mijn jurkje heb ik zondag avond nog afgewerkt en mijn Margaux loves it. bedankt voor de vele tips. Foto's volgen nog .
    Groetjes, Michèle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig jurkje! En het staat Emma beeldig! Jij ben toch echt een jurkjesfabriek he!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Griet,
    Waw, prachtig ! En hoe zalig om jouw voorbeeld weer te mogen zien. Ik schaam me weer eens dat ik hier al jaren kom meegenieten zonder ooit iets terug te "geven" , een blog te beginnen en ook wat ik maak te laten zien... Afin, ik doe mijn best om ook over deze faalangst heen te komen.
    Ik kocht dezelfde stof In Leuven in tricot, maar had er vooral iets voor mezelf in gezien.Dankzij jouw kleedje zie ik dat het ook mijn dochter prachtig zou staan en ik wacht met ongeduld op een plaatsje waar ik deze stof in de niet tricot versie zou kunnen kopen !

    Lieve groet, Carla M.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Griet, domme vraag van een beginnende prutser : dat modelletje is dat het patroon van je basisjurk maar voorpand en rugpand uit een stuk zonder naad in t midden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen domme vraag, en neen, dit patroon is een grondige herwerking van een patroon uit Ottobre. Ik moet voor Emma alles versmallen. De rits zit op de rug.

      Verwijderen
  16. Prachtig ! Ik hou ook wel van een vleugje neon. Het truitje en de sjaal passen er perfect bij. En het model schittert mooi, zoals altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het staat haar gewoon schitterend, dat streepje fluo! Sjiek

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha, die fluoroze paspel heb ik maandag ook gekocht bij de Veritas. De hoofdreden: dochterlief (2,5 jaar) die een scène maakt omdat ze geen roze schoenen heeft.
    Mooi jurkje! Ook een leuke combinatie: fluoroze paspel bij dat stofje. Stijlvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie combinatie! Nu kriebelt het hier toch ook om fluo paspel te gaan halen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oef, jij moet dus ook eens vloeken en tornen...Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw seg! Had ik maar 'n dochter en jouw inspiratie en kunnen. Ik zou ook mijn gangen gaan! Zo'n toffe dingen die je maakt voor hen! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. fluo mag zeker he! zolang het niet té is :)
    deze week twee keer een echo gehad (ook 3D) en het kind doet nu al moeilijk... ik weet nog niet of ik nu eindelijk jurkjes of broekjes moet maken hihi

    http://mamajulesbrussels.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. weeral zo mooi!!
    Zeg griet, geef jij nog eens zo'n jurkjesles zoals je gedaan hebt met elisanna?
    Ik ben anders wel kandidaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahum, als ik eerst even tijd krijg voor mijn gezin!

      Verwijderen
  24. Prachtig! Zowel de stof als de snit!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!