Cutie en pop cutie

Ik bedacht zo dat jurken maken zonder rits en met strik nog sneller gaat en dat dat misschien ook zou werken bij andere modellen.



Ik gebruikte dit patroon, legde de patroondelen enkele centimeters van de stofvouw bij het knippen.
Ik kreeg zo een groter stuk dat ik voorzien heb van een stolpplooi. Bij de voering deed ik dat niet.

De uiteinden van de strikjes werkte ik af op de manier van Elisanna.



Dat is wel afzien. Fotoshoot in zomergerief terwijl er nog sneeuw neervalt... 


De voering van deze jurk gaat niet zo diep. Door de plooi en de extra centimeters, kunnen de meisjes de jurk gemakkelijk aantrekken.



 Ook op de rug zit dezelfde plooi.


 Een winterdip zit er hier niet in. Ik trek de kleerkasten van de meisjes open en geniet.




De bloemenstof heet cutie en kocht ik vorig jaar bij Vermiljoenshop
maar is nu weer verkrijgbaar bij Sjiekebiele!
Het kettingetje heet pop cutie en komt van Raaf en Vos, net als de laarsjes.
Het giletje kocht ik bij C&A.



Reacties

  1. Heel mooi Griet! Het stofje is ondertussen ook al uitverkocht zie ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Dat stofke zou ik alleen al maar kopen om naar te kunnen kijken, want ik zou totaal niet weten wat er van te maken, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zeg alleen maar .... ooohhh!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk, hier wordt een mens vrolijk van! So cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PRACHTIG Griet!! Jij blijft maar bezig! Wat een ijver, zelfs na 10 dagen rust.
    Jij bent mijn speedy gonzales.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi! Vlindertjes, lente,...ik hoop dat de zon nu spontaan gaat gaan schijnen bij jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig!! en ben ook gek op de ketting... heel leuk, ik zoek al lang nr zoiets...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu weet je waar, hé! Wel snel zijn, er is van elk maar eentje en Emma en Mona hebben gisteren al reclame gemaakt op school! Ik liep vandaag met een macrons rond mijn nek :-)

      Verwijderen
  8. Wauwie!! Ik wil ook wel eens in die kledingkast van Emma en Mona duiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook al weer zo'n prachtige mode item. Mooie stof ook, en dat vestje vind ik ook erg mooi,toch eens binnenlopen bij de C&A.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Ga toch nog een poging wagen uit jullie boek, helaas was poging 1 te klein!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig stofje! Dit vind ik een van de mooiste kleedjes (al zijn ze natuurlijk allemaal geweldig!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeuj! Ik was nog net op tijd om het stofje te kunnen bemachtigen!! (Jouw blog is zoooo gevaarlijk voor mijn portemonnee!!!) Uiteraard ga ik jouw kleedje niet kunnen evenaren, maar ik ga het wel eens proberen :-) Dank u voor deze geweldige inspiratiebronnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze jurk staat haar supermooi :) Ook een beetje verliefd op dat stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inderdaad, in de kleerkasten ga je het moeten zoeken, want buiten is het nog steeds winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof met die korte botjes erbij. En het kleedje is natuurlijk weer supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Adore this! Wow. Just beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. schoon eh, maar we verwachten nie anders :) en ja, stof uitverkocht intussen :( ik zoek verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi stofje, en zeker voor zo'n simpel modelletje! Ik ben ook dol op stolpplooien, sjiek, simpel en toch zwier. Dit zal een superjurkje worden deze zomer om met welke kleur dan ook te combineren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fantastisch mooi stofje en met die stolpplooi! I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heb meteen zin in de lente....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een romantisch kleedje. Mooi stofje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heel mooi en zo zie ik meteen waar dat prachtstofje vandaan komt dat je ook voor je sjaaltje gebruikte! Helaas is het ook daar uitverkocht :-S Maar gelukkig zijn er nog zoveel andere schone stofjes :-) Ik hoop ooit jouw naaitalent te evenaren voor de kleerkast van m'n eigen dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is weer binnen!!!

    Klopt de link nog naar het patroon van het jurkje? Waar kan ik dat vinden?

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!