de zak



Ik toonde jullie een rokje met een zakje.
En omdat ik het zakje net iets anders maakte dan in de link, leg ik dat hier eens uit.

Knip een patroon. 
Ik gebruikte een schoteltje vanonder een theekop om de ronding te bepalen. 
Van op de zijkant tekende ik rechtere lijnen.


Leg het patroon op de stofvouw.
Knip uit.



Stik op 2 cm van de gevouwen rand en op 3 cm van de rand.


Rijg een fijne elastiek (die een stuk korter is dan de breedte van de zak) door de tunnel.



Stik de elastiek vast aan het begin en het einde van de tunnel.



Werk de randen af met biais of sierlint.



Stik vast op de stof.
Ik zigzagde het bovenste stukje waar de biais eindigt.




Reacties

  1. Dit is heel mooi uitgelegd en geeft een super resultaat! Dit ga ik beslist ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je wel voor de uitleg! Mooi zakje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi resultaat en bedankt voor je uitleg!
    Weer eentje om te pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe doe je dat pinnen? Ik heb een bord, maar weet niet hoe ik dit erop moet pinnen.

      Verwijderen
  4. Leuk, moet ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hiermee lukt het zeker! Dank je wel voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt om je versie met ons te delen...moet ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel duidelijk uitgelegd, en zo mooi als detail zo'n zakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dankjewel alweer voor de tip!! Ook dit is natuurlijk 'gepind' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dit ga ik onthouden voor een volgend kleedje, merci!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!