Een restje liberty...

 Ik kreeg van vriendin Tine een lapje Liberty. Het was een overschot, want er was langs alle kanten al aan geknipt. Maar Griet zou Griet niet zijn als ze er niet zou mee toveren.

Ik verknipte de lap tot twee rechthoeken en maakte daar een heel eenvoudig en mooi rokje mee.



Ik gebruikte superdun effen katoen om de rok te voeren en gebruikte een strook als tailleband.





Poes kreeg een strikje van het allerlaatste restje.
En voor de mensen die ons kennen: 
zolang het beestje gevuld is met pluche, dan is dat goed voor Mona.



De tailleband is enkel vooraan voorzien van vlieseline. Achteraan zit een elastiek. Geen verstelbare.



Reacties

  1. Heel leuk rokje in een geweldige print!
    Ik ga mij ook eens aan deze versie wagen denk ik.....bedankt voor de inspiratie!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! een hoogvliegertje!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vree tof! Dat geel flatteert Mona echt heel erg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waaauw, dat is echt superschoon! Het eerstvolgende 'project' is ook een rokje voor mijn dochtertje, dus ik bekijk dit allemaal met veel interesse :-) De kleurtjes staan Mona trouwens inderdaad echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, het stofje is echt supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk NIET voor de hand liggend om van vliegtuigenstof een rokje voor een meisje te maken. LOVE it!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zo kreeg je "stoere meid" vliegtuigen rond haar benen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful!!! I love how the fabric has a masculine print to it and you created something feminine out of it. LOVE that!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love it!!! Wat deed je om de rok zo "bol" te krijgen? Het lijkt mij niet gerimpeld?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werkte met twee lagen. De onderste laag geeft volume. Toch gerimpeld, hoor.

      Verwijderen
    2. merci, ik dacht het ook zo te doen. Hopelijk lukt het mij?

      Verwijderen
    3. Ik denk dat de stofkeuze superbelangrijk is. Soepel vallend in laagjes geeft het mooiste effect.

      Verwijderen
  10. super! lief én stoer, en inderdaad, die kleuren staat haar heel mooi! Ik ben ook helemaal weg van die schoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik val waarschijnlijk in herhaling maar het is prachtig. Ik zou het zo kopen voor mijn meisjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi Griet! Mona haaer haartjes zijn ook mooi zo wat langer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, die vliegtuigjes!! Liberty is zo zalig zacht he.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooh, prachtig stofje en prachtig in combinatie met dat geel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! die stof heb ik ook nog liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Simpel en schoon, meer moet dat soms niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat zijn toch de prachtigste stoffen ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Griet, als je alleen achterin een elastiek stikt (wat ik ook mooier vind), heb je dan een groter deel van de stof aan de voorkant (waar het niet gerimpeld is) gerimpeld, dan aan het deel waar de elastiek zit? Als je de stof mooi verdeeld over de hele tailleband en dan de elastiek stikt, dan krijg je toch een groter volume stof op de achterkant? Is de voering ook gerimpeld?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia,
      Ik gebruikte vooraan en achteraan evenveel stof. Voor de voering wel een heel stuk minder. Die is minder breed. Ik zou moeten gaan meten om te weten hoeveel precies :-)
      Je hebt achteraan een beetje meer rimpels, maar niet erg veel. Het valt alleszins niet op.
      x

      Verwijderen
    2. Merci voor het snelle antwoord. Ik heb hier nog een klein lapje stof dat ik heel mooi vind. Ik zal er snel aan beginnen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!