Sjaaltjes, sjaaltjes, sjaaltjes!


Sjaaltjes, sjaaltjes, sjaaltjes!




Knip twee stroken fijn katoen.

Ik knipte de stof voor dit sjaaltje 25 cm op 150 cm.
Smaller en korter kan natuurlijk ook.
Het vogelsjaaltje is 22 cm op 110 cm.

Voorzie iets plezant voor tussen de twee lagen.
Hier koos ik voor een sierband met plooitjes.




Werk de randen af met de overlock. Speld de sierband op de kant. Begin aan het langste eind.



Stik vast. Aan een hoek gekomen?
Stop op een centimeter van de rand, til de persvoet op, vouw de sierband in de andere richting, laat de persvoet zakken en stik verder. Inknippen zoals bij paspel is niet nodig.






Laat de uiteinden over elkaar komen en stik vast.




Speld nu de twee stofjes met de goede kanten op elkaar.



Stik rondomrond op het vorige stiksel. Laat een keergat van 10 cm. 
Dat doe je best aan de lange kant van de sjaal.


Keer binnenstebuiten door het keergat.

Strijk de naden plat en stik de randen nog eens door en sluit daarbij het keergat.





Reacties

  1. Zo'n gegolfd lint heb ik nog niet gezien, geeft een fantastisch resultaat. Zal ik eens op letten als ik nog eens in de fourniturenwinkel kom. Prachtig, de zomerse foto's en kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kijken met z'n allen uit naar dat echte lentegevoel en nu tover jij al de zomer tevoorschijn! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig stofje! die sierband kende ik nog niet, geeft wel een tof resultaat ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi resultaat met dat lint, het is precies ook iets waar ik nog nooit op gelet heb tussen alle fournituren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eenvoudig en héél mooi!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Ik heb dat stofje ook, als ik nog wat over houd weet ik weer wat te maken :-). heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mor zo schoon - ik zou dat zelf dragen jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bangelijke Jasje, Sjaaltje, Kleedje, ik ben jaloers, er kom toch nog een boek
    een woord SUPER GEDAAN

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee! Ik ging voor mezelf katoenen sjaaltjes knippen en de randen onafgewerkt laten, maar op die manier ga ik er ook een paar afwerken. Thx for the tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo gaat Mona weer de lieflijke kant op :) Prachtig, met dat jasje waar ik niet kan stoppen naar te kijken.
    Ik bestelde een vrolijke jasvoering en kocht meteen wat extra met het oog op net zo'n sjaaltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! En ik heb heel veel bandjes, maar deze zag ik nog niet, en die kleur, oef!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh wat super leuk zeg!

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super ! Een vrouw kan toch nooit genoeg krijgen van sjaaltjes he ! (of was het nu iets anders ...?)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo simpel, maar zo leuk! En weeral dat mooie stofje! ZO hard liefde he!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een cool idee!! Ook wel iets voor het grootste meisje hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo'n mooi sjaaltje. Dat zou ik zelf ook wel willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. weer zo schoon.Waar heb je het sierlint gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. waaauw, alweer zo schoon! Prachtig stofje ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel knap! Zou zo'n sjaaltje ook mooi zijn zonder overlock? Anders die bij Sewing is fun eens gebruiken op de volgende afspraak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En maakte je het jasje ook zelf? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. So adorable! My Flora (4) wan't one. Where did you get the cute fabric and ribbon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The ribbon comes from a little store in Belgium, the fabric is Kokka.

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!