Vroem...

 Toen ik deze ochtend bij Veritas voorbijliep voor wat oranje knopen, kwam ik buiten met heel wat meer dan gepland.
De nieuwe stofjes zijn heel erg mooi. En op de rol of in coupons verkrijgbaar.
Deze Vespa-stof kocht ik op de rol en uit een stofbreedte (150 cm) krijg ik een rimpelrokje.







 Ik heb het rokje voorzien van licht-katoenen voering. 
De tailleband is achteraan voorzien van elastiek.


Als extraatje stikte ik sierzakjes op de rok.
Ik stikte een zakje met sierband en een strookje elastiek.
Met haar handleiding kan je een gelijkaardig zakje maken. 
De mijne zijn volledig gevoerd.





Stof en sierband Veritas





Reacties

  1. Dat stofje heb ik ook al door mijn handen laten gaan. De grote kapoen des huizes zou dat ook wel zien zitten. Nu nog een geschikt patroontje vinden. Je grote meid staat beeldig met haar nieuwe outfit! Helemaal lenteproof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi ! Die zakjes zijn prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kleine meisjes en zakjes: mijn jongste van 4,5 is er verzot op ! Heel leuk gedaan ! Op jouw blog word ik altijd overstelpt met leuke ideeën ... Nu nog tijd vinden om ze uit te voeren ;-) Er zal weer aardig wat gepind worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tegen dat het ooit écht lente wordt kan jij alweer aan de wintercollectie beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heb deze week ook met de stoffen van veritas klaar gestaan, ma had net mijn bankrekeningstand gezien en heb ze dus maar terug gelegd :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ken dat ook , soms moet je echt wel eens zeggen tegen jezelf "gebruik eerst die uit de kast " . Ik ben al blij te lezen dat er nog iemand is die niet alles kan kopen wat ze leuk vindt. ;-)))

      Verwijderen
  6. Prachtig....ik had het gisteren ook vast

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ZOOOO leuk!! Ik wou dat Veritas in NL zat :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg leuk!! Moet zeggen dat jouw foto's wel een lentegevoel naar boven brengen !!! :o)!!!!
    'k Hoop nog een keer ook in een handomdraai rokjes in elkaar te zetten. Moet alleen wat zekerder worden (ben nog steeds bang dat ik het verknoei, helaas!!)

    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love it! Die zakjes stonden al op mn to do lijstje, maar nu met die handleiding gaat ie voorrang krijgen geloof ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Emma en Mona,

    Wauw!Supermooi.

    Groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je blijft verbazen! Heb ook al sierlint van de veritas in huis. De nieuwe collectie linten en stoffen zijn inderdaad heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit stofjes toverde ik ook om in een rokje...alleen had ik de oranje vespa's! Die blauwe nog niet gezien...moet dringend nog eens binnen gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoor! Ik moet ook eens langslopen bij Veritas blijkbaar :-)
    Wat ik me nu afvraag: wat voor stofje is dat dan precies als voering? Want ik ben niet zo'n fan van die traditionele voeringsstof, maar vallen rokjes even goed als ze gevoerd zijn met katoen? Aan kousen kleeft dat bijvoorbeeld misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik gebruik heel dun effen katoen. ik vond dat bij stoffen van leuven!

      Verwijderen
  14. Erg mooi , maar hoe krijg je je dochter toch altijd zo ver om te poseren,die van mij rennen altijd weg als ik zeg:
    Kom eens passen!!!!!!'

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat stofje is prachtig he. Daar staan mij zinnen ook op.
    En zo fijn in een rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai, rap gedaan, seg, en mooi gelukt! Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie zakjes met die sierband!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schoontje Griet! 't Stofke ligt hier ook al in de kast, voor een hemdje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Voorbij lopen zonder stof te kopen is gewoon niet te doen :-)
    Prachtige rokje en mooi afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, daar ben ik ook zo goed in. `Alleen maar vlieseline halen', en dan toch een metertje hier en een metertje daar en... oeps!

    Maar in dit geval levert het een heerlijk frisse oranje-blauwe combinatie op, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh! dinsdag op m'n vrije dag ook eens langs veritas passeren. ben benieuwd!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi rokje en de foto's zoals altijd... top!

    Ik ga de uitleg van de zak pinnen voor als ik aan een rokje zou beginnen :)
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat je zegt, echt een zalig stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Erg leuke combi zo bij elkaar! En grappig zo als je dochters altijd poseren :-)

    Volgende week hopen wij een paar dagen naar van der Valk in Brasschaat te gaan. En ik wil graag even naar de Veritas....zie zulke leuke stofjes bij jou en op de site. Welke Veritas vind je het grootst qua stofjes ed in deze regio?

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!