Win-win-situatie


Dit is een echte win-win-situatie.
Met wat geluk kan je dit jurkje winnen. Het is een maatje 98-104.
Voor alle anderen leg ik even uit hoe je zo'n strik-geval op de schouder kan maken.




Gebruik een basispatroon voor een bovenstukje.
Knip het voorpand en het achterpand in één stuk. 
Knip ook uit voeringstof.


Teken twee rechthoeken op stof, vouw ze dubbel en gebruik een hulpstuk om een ronding te tekenen.
De striklinten zijn 30 cm lang en de breedte hangt af van de breedte van het schouderbandje. 
Het lint is even breed als de schouder.




Stik het lint en keer en strijk.
Leg het op de linker schoudernaad van het van het voorpand.



Leg het voering-voorpand er op met de juiste stofkanten op elkaar.
Speld vast en stik de schoudernaad.


Doe dit ook bij het rugpand. Maar let op! 
Stik het lint aan de rechterschouder!



Stik nu de schoudernaad van voor en achterpand tegen elkaar van de kant die je nog niet stikte.
Doe dit ook met de voering.
In dit geval stikte ik poesjes tegen poesjes en stippen tegen stippen.



Leg de voorpanden nu mooi op elkaar en zo ook de rugpanden.
Stik de rondingen: de armsgaten en de halsopening.



Knip eventueel de rondingen in.
Keer het geheel door de open schoudernaad.


Strijk nu alles mooi plat.



Sluit de zijnaden.
Let er op dat de naden mooi overeen komen.


Strijk de zijnaden en nu is jouw bovenstukje klaar.




Ik stikte er een cirkelrokje onder.
Eentje met een plooitje vooraan en achteraan.



Het stofje van de poesjes (en hondjes) knipte ik van één van de foute jurkjes.
De stippenstof kreeg ik van Astrid. Dankjewel!


Wil je deze jurk winnen?

Laat dan hier een boodschap achter voor 1 april.
Geef jouw naam op bij een anonieme reactie.


Reacties

  1. Ooooh, die wil ik heel graag winnen....supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de uitleg!! Helaas is het voor mijn dochter al te klein, dus ik laat het winnen over aan iemand anders, ik ga voor de liefde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig jurkje!
    En een goede uitleg. Ga ik zeker ook eens proberen.

    Maar dit jurkje wil ik ook wel in de meisjes hun kast hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super mooi ,
    Ik ken een lief klein meisje waarvan het ventje peter is die er heel mooi mee zou staan !
    Ik doe graag mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nog maar pas begonnen met de naaimachine en heb jullie boek dan ook meteen gekocht. Ik ben vol verwachting van wat ik ervan terecht zal brengen.
    Deze vind ik toch wel echt schitterend! Ons meisje wordt 3 in augustus en deze prachtige jurk zou haar goed staan. Ik ding dus graag mee naar deze prachtige creatie!
    An Delcloo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaauw wat een prachtig jurkje!!!!! Daar zal mijn kleine prinses wel prachtig mee staan!!!!
    Ik ben zelf ook een beetje aan het naaien maar sta toch telkens wel versteld wat je vanonder je machine kan toveren!!!!
    Dus ik doe heeeeeeel graag mee!!!
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Merci voor de rappe uitleg! Het ziet er helemaal niet ingewikkeld uit eigenlijk. En aangezien maatje 98 voor mij al zo'n 14 jaar passé is, zal ik het zelf maar eens uitproberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi kleedje. Gelukkig net de maat van mijn jongste dochter, dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooooooooooh, perféct voor ons kleine Noor, die past nog in een 104 en wordt 5 deze zomer. Zou de mooiste feestjurk ever zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een beeldschoon jurkje, die wil ik wel winnen voor een klein vriendinnetje!!!
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh zo mooi, di willen wij heel graag winnen :-)
    Ons Dieuwke zou hier beeldig in staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe heel graag mee voor mijn kleindochter die jarig is op 1 april!
    Duimen dat ze de gelukkige wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is perfect de maat van Kleine Pruts. Ik wil dus super graag winnen. En Kleine Pruts ook, want ze is helemaal gek van die poesjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik waag mijn kans voor Ellis, zo heeft ze ook's iets prachtigs nieuws :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Natuurlijk wil ik graag zo'n jurkje winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi!!! Hier zou mijn dochter in stralen op haar derde verjaardag die op 1 september 2013 valt. Dé outfit om een nieuw schooljaar te starten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, deze wil ik ook héél graag winnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heidi Van waes16 maart, 2013

    Wat een mooi kleedje! zelf niet echt handig met naald en draad, dus het kleedje winnen zou perfect zijn! Maatje is in ieder geval ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier geraakt er ook niemand meer in maatje 98!Maar met jou uitleg moet het zeker lukken!Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oh hier zou alice zot van zijn met die poesjes en net haar maatje!
    dus wij doen graag mee vr dit jurkje.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Joepie! Ten eerste thx voor de tuto Griet! En mijn lieve kleine Zetje zou dit jurkje super vinden, ze past nu net in de 98-104 van jullie boek en voor de zomer is deze echt de max! Wij zijn fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heel mooi jurkje, ben echt fan van de combinatie van stofjes, ik zelf ben daar nooit goed in, dat combineren. mijn lieve meid zou zeker blij zijn met zo'n jurkje ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oooh, mijn dochtertje draagt nu een 92, maar dit zou echt wel perfect zijn voor haar volgende verjaardag!!! Wat een schitterende combinatie! Ook bedankt voor de strikuitleg! Die wordt gepind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooooh mooi, het ideale maatje voor ons Lucie! Groetjes Annelies Dekyvere.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie jurk! Ik heb hier een klein meisje die het prachtig zou staan, en dat dierenstofje is echt enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterend!!! een mooie combinatie!
    Ik doe ook mee voor mijn kleindochter, zij is gek van poesjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ❤ This is so utterly cute!!! Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een lief jurkje!! En bedankt voor de uitleg, ik ga het hier eens proberen op een jurkje voor dochterlief. Dochterlief is helaas te groot voor de jurk en zoonlief zal hem niet willen dragen, dus doe ik niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow, wat een prachtig jurkje. Ook bedankt voor de tutorial. Ik ken wel een lief klein meisje waarbij deze jurk perfect zou passen. Ik waag mijn kans.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een handige tutorial :) ennu, ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super zeg... Ik doe graag mee, namens mijn kleine schatje van drie jaar! Het zijn helemaal haar kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige jurk! Ik doe ook mee voor mijn driejarige meid. Groetjes Katleen D.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit PRACHTIG jurkje zou die lieve Suze beeldig staan op haar verjaardag in april !!!
    Wie niet waagt...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat schattig... Ik ben er zeker van dat mijn muizeke er prachtig mee zou zijn... Een van haar eerste woordjes (eigenlijk 't eerste) was 'poe' (ofwel 'poes')
    Ik duim! (nu maar hopen dat 't geen aprilgrap is :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. (oh ja, 'mijn muizeke', da's 't koosnaampje voor mijn dochtertje :-D )

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik waag ook mijn kans want zo een prachtig jurkje wil ik dolgraag winnen.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik doe graag mee. Ik vind het een super mooi jurkje! Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik waag mijn kansje. nu ik een dochter heb ziet dat er mooi uit voor haar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mijn dochtertje wilde geen kleedjes... Tot ze Alice in wonderland zag! Nu wil ze ook 'zwaaikleedjes' zoals alice... Prachtig kleedje! Groetjes, Joke VDB

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het zou hier bijna passen, dus wij wagen een kansje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. dank voor de uitleg!

    ik doe daarnaast heel heel graag mee voor deze weggever. zou bijna te mooi zijn om waar te zijn. zocht onlangs het hele internet af naar deze stof om een verjaardagsjurkje voor mijn jongste te maken, die in mei 3 hoopt te worden. kon het nergens meer vinden, maar aangezien dit precies haar maat is, reuzenkind dat ze is, waag ik hier nog een gokje voordat ik aan een ander idee begin...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zo leuk, ben fan van die stoffencombinatie! Ik heb een petekindje dat hier precies gaat inpassen, dus ik waag ook mijn kans! Merci alvast voor de strik-tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dit is een echte Elodie-jurk!!! Ik doe mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. wat een prachtig kleedje! Perfect voor mijn nichtje, t dochtertje van mijn broer ze is 3 en wordt 4 jaar in de zomer. Ze gaat momenteel door een moeilijke periode omdat de mama en papa gaan scheiden, dit kleedje zou zeker het zonnetje weer op haar gezichtje toveren.
    Bij deze ding ik dus heel graag mee voor je schitterende creatie.
    groetjes
    Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik doen mee, mijn dochter jade is er zot van, ze zegt mooie Alice in wonderland kleedje, en ik vind het een heel mooie en geslaagd kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Nog een beetje te groot voor nummer vier, maar misschien tegen dat ze 4 wordt, past het perfect! Ik doe mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wie niet waagt nie wint ;) Kim Vermeulen

    BeantwoordenVerwijderen
  48. I L I K E ! ! ! - Sophie De Klerck

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Zo'n mooi kleedje en perfect voor mijn bijna 4-jarig meisje, VeerleVH

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Super, mijn dochtertje zou een zo schoon mee staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Oooh waauw, alweer geweldig mooi! Ik heb net pinterest ontdekt en dit zal ik dus ook eens pinnen :-) En geweldig leuke stofjes ook, van dat poezestofje kreeg ik bij de geboorte van m'n dochtertje twee slabjes, ik was/ben er helemaal weg van! Ik doe dus zeer graag mee aan je give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. heel leuk met die strik, dat zou perfect passen voor mijn metekind

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Het is hopeloos natuurlijk, maar ik waag toch mijn kans. Lilith zou hier heel mooi in staan!
    En dankjewel voor de uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. bedankt voor de duidelijke uitleg, daar wil ik mij zeker ook nog eens aan wagen. ik doe graag mee voor een kans op dit mooie jurkje. mijn jongste dochter verjaart volgende maand (wordt 3) en heeft hier ineens een groeispurt gekregen dat ik niet meer kan volgen met de productie van nieuwe kleertjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. De tweede zoon roept uit: dat is mooi voor ons zus! En gelijk heeft hij. Ik beloofde hem mee te dingen naar dit prachtige jurkje. Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  56. mamavan2meisjes16 maart, 2013

    Onze jongste dochter zou er beeldig mee staan!
    Voorts ben ik zelf begonnen aan een 'jurkjes-fabrieksband'
    voor de meisjes, allemaal met 'Stof voor durf-het-zelvers'...
    Let the sun shine!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ooh prachtig! Natuurlijk wil ik dit jurkje winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Leu-leuk. Juist de maat van onze dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Oh ! super schattig ... Mijn dochtertje is 3 , dus dit jurkje zou haar perfect passen !

    gr
    Jelle
    lokakid.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een give away op mijn blogje. Wil je flock strijk applicaties winnen, kijk even hier : http://lokakid.blogspot.be/2013/03/this-calls-for-give-away.html

      gr
      Jelle

      Verwijderen
  60. Wow! Die wil ik wel winnen! Ik waag graag een kans! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Oh, wat een superjurkje. Die zou ik wel willen winnen voor mijn jongste. Mocht het niet lukken, dan heb ik als het goed is in mijn cadeautjes stapel morgen het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ah die zou ik willen winnen.
    Een echte verjaardagsjurk!

    Zo niet, dan zal ik zelf aan de slag moeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik doe mee!!! Deze wil ik heel graag winnen voor mijn kleine Nona.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wauw schattig!!
    Mijn jongste dochter wordt 3 in mei, 't zou haar schitterend staan ;-), ik doe dus graag mee.
    Bedankt voor de, alweer, duidelijk uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Heel mooi, mijn petekindje wordt deze zomer drie en zou er heel blij mee zijn. Ze houdt van mooie kleren ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Wat toevallig...ben voor dochterlief vandaag net aan een poezenkleedje begonnen en zie ik de jouwe hier net verschijnen en dan nog een give away in maat 98....Dit jurkje vind ik echt wel top en ja ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wow wat prachtig gemaakt weer! Dit zal mijn kleine meid prachtig staan, dus ik doe graag mee.

    Lieve groet, Lisette B.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ahh, wat een schattig jurkje! Ik doe mee... groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Ontzettend leuk jurkje!
    Leuk voor deze zomer voor mijn buurmeisje die dan 1 word!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Wat een dot van een jurkje, super voor Isis dus ja ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Schitterend jurkje voor mijn kleindochter en ze is nog jarig ook op 1 april!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ooh, mooi! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Ooo dit zou super zijn mocht ik dit prachtige jurkje winnen, mijn dochtertje Emma word op 15 april 3 jaar en normaal past haar dit ! Ik duim alvast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Fantastisch jurkje! Ik doe mee! Past nu alvast voor de oudste dochter en daarna zeker ook voor de jongste!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ik kom volgende week bij jou een "communiejurkje" naaien voor mijn oudste dochter. En mijn jongste dochter past perfect in een 98-104; ik doe dus heel graag mee! Ineens voor beide dochters een jurkje, dat zou leuk zijn...
    Dankjewel alvast voor de heldere uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Erg mooi, ik weet wel iemand die 'm graag zou dragen. Groeten, Koot

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Wat ontzettend veel reactie's zijn er al! Toch ga ik ook een gokje wagen. Nu maar heel hard duimen voor onze jongste dochter en hopen dat het geluk haar treft.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. En mocht het geluk niet aan mijn zijde zijn, dan heb ik altijd nog het geluk dat ik het zelf kan proberen. Superbedankt voor je uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Prachtig!
    Mijn dochter zou er perfect in passen.... misschien voor het doopfeest van kleine broer!
    *duim duim*

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Super mooi kleedje! Zou heel mooi staan bij mijn dochtertje Féline.
    Ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. O! O! O! Instant love! En dé perfecte verjaardagsjurk voor Lily's 3de verjaardagsfeestje op 6 april...
    Ooooh, ik wil, ik wil, ik wil! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Wowwwww leuk!!!
    Fientje word morgen 3jaar, maar met dit jurkje is het iedere keer een feestje! Succes! X

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Wat een knap poezenjurkje! Iets helemaal anders dan Hello Kitty ;-)!

    Ik denk dat elk driejarig meisje zo'n kleedje wel ziet zitten. Hier loopt er eentje rond dat daar ook wel zou in passen. Duimen maar...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Geweldig jurkje! Daar zou mijn bijna 3 jarige schitterend mee staan! Ze is helemaal gek van poesjes ook nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Mooi! Ik ga ook een kans wagen om mijn 2-jarige dochter blij te maken!

    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Nore wordt drie in juni en als zij in zoiets zou kunnen stralen waag ik me er zeker -onder begeleiding van mijn handige mama - aan het maken van iets bijpassend voor Sterre haar 5 jarige zus.... dus ik sta al te popelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ja, de dochter gaat daar perfect in passen volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Hier wordt ik helemaal huppeldepup vrolijk van!!! KANDIDAAT!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Zo mooi! Ik doe graag mee voor mijn dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Ja lap, 't is te hopen dat je mijn reacties vindt tussen al die er al staan (en ongetwijfeld nog gaan komen). Dit zou ik graag winnen, een echte emmaenmona creatie, op't lijf geschreven van de dochter :) Vingers kruisen, kaarsen branden,...ik ode't allemaal als't zou helpen hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Ik heb hier een klein blond meisje lopen wiens ogen nogal zouden fonkelen mocht ze dit jurkje te zien krijgen. Ik doe dus heel graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Prachtig! Mijn dochtertje vind het geweldig mooi, maar heeft helaas net een maatje groter. Maar ik zie er mijn metekindje Lena al zo in rondlopen! Fingers crossed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Waarschijnlijk ben ik kansloos, maar ik ben zo'n trouwe volger én heb hier een kindje van 3 rondlopen! Ik doe heeeel graag mee!

    grtjs, Reninca

    BeantwoordenVerwijderen
  94. mijn meisje is al te groot maar de handleiding is natuurlijk ook heel super!!merci

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Heel mooi, ik waa graag mijn kans voor mijn dochter die in juni 3 word!

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Ik heb hier een klein lief Suzanneke dat daar super zou met staan!
    Mijn zus trouwt in juni en dat kleedje zou de kers op de taart kunnen zijn!
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Oh superleuk! krijg er lente-kriebels van!
    *

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Ik ben super gelukkig met de uitleg. Voor het jurkje heb ik geen meisje meer hier, veel geluk voor de andere mama's!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. mooi! ik wil dit jurkje graag winnen voor mijn nichtje Merel...
    Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Perfecte maat voor mij Marie'tje!
    Ze zal ermee stralen! Mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Mijn dochter zou prachtig staan in dit jurkje op haar verjaardag! Ze zou blinken van trots!
    Groetjes, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Ik ken een klein meisje dat hier dolgelukkig mee zou zijn. Supermooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Wauw! Supermooi! Mijn dochter heeft die maat, dus ik doe graag mee! En anders zal ik dan toch echt moeten leren hoe ik zo'n jurkje in elkaar zet. Want wat ziet dat er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Waauw! Het zou nog eventjes in de kast hangen, maar hier zou ik mijn dochter absoluut wel in willen zien rondlopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Ik heb thuis een prinsesje dat zou stralen in zo een mooi jurkje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Hooyberghs Joke17 maart, 2013

    Wauw, geweldig. Zo'n jurkje zou prachtig staan bij mijn dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Supermooi ! Drie kandidates heb ik voor het jurkje: mijn eigen jongste dochter, nichtje Lenka of het buurmeisje Luna ... Zal dan een eigen tombola moeten houden om het definitief toe te wijzen aan het gelukkige meisje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Leuk jurkje. Dat zou ik graag winnen voor mijn kleine meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Ik doe niet mee, maar wil je wel proficiateren met deze prachtige jurk!!! Mijn dochter van 10 is al te groot voor het schone kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Hallo, supper idee, duidelijke uitleg. Ik volg dagelijks je blog.
    graag zou ik het winnen voor m'n prinsesje, m'n kleindochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Wat een geweldig kleedje, ik waag ook graag mijn kans voor het petekindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Super! Mijn dochtertje zou perfect met dit kleedje staan, haar kleur en ze houdt van poesjes! Misschien nog iets te groot maar dan wacht het even in de kast. ;) Ik doe dus mee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  113. Wauw, wat een leuk jurkje! Daar doe ik graag voor mee! Fenne zou er super schattig mee zijn! En enorm bedankt voor de strik uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Ik zou graag dit jurkje winnen! Mijn dochtertje Saar houdt van kleedjes en rokjes en is een echt meisje meisje, dus je mag het zeker reserveren voor haar!
    Natalie Wilms

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Ronduit prachtig! Ik droom van een dochter én nu ook van dit mooie jurkje voor mijn 'hopelijk' toekomstige dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  116. Echt heel mooi gedaan, Griet, en weer heel erg bedankt voor de goede uitleg! Een win-win-situatie vooral voor ons :) Het toeval wil dat je dit prachtkleed mijn jongste dochter normaal gezien precies gaat passen...dus ik wil graag meedoen. Ik ben ook ongelooflijk benieuwd om zo een afgewerkt stuk, door een vrouw met kennis van zaken gemaakt, zomaar in mijn handen te kunnen houden!

    Knap gedaan!
    Liefs, Kristien

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Prachtig en met die uitleg ga ik dat zeker eens proberen. Wat niet belet dat ik graag wil meedoen mijn kleindochter zou er gek op zijn en er supermooi mee staan! Bedankt voor de foto-uitleg. En het basispatroon is ook een supergoed modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Ik doe mee hoor, zo'n supermooi jurkje! In mijn hoofd zal nichtje Lucille er in stràlen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Oh wat een lieverd. Leuk idee, een strik op de schouder, helder uitgelegd. Lijkt me wel wat voor een van de dochters! Voor dit jurkje zijn die al te groot, maar ik heb nog een nichtje die ik daar vast een heel groot plezier mee zou doen, dus ik doe ook graag mee met de giveaway!

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Het petekindje van mijn man zou stralen in dit superkleedje, ik doe ook mee! Els

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Supertof jurkje!! Helaas zijn ze bij mij deze maat al ontgroeid!

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Die poesjes blijven een glimlach op mijn gezicht toveren. Nog een beetje op de groei, maar Lotta zou er dolcontent mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Super leuk jurke! En laat mijn dochter Fleur nou net deze maat hebben! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Birgit Traen17 maart, 2013

    Wow, prachtig! Ik heb een kleine schattige dochter rondlopen die daar beeldig mee zou staan! Birgit en kleine schattige dochter Julle

    BeantwoordenVerwijderen
  125. Graag doe ik mee voor mijn dochter Evie! Superschattige jurk! groetjes, Meike

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Oh, op momenten als dit, ben ik extra blij dat ik nog een nakomertje heb! Ik doe mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  127. na een hele spannende tijd van ziekehuis in en uit zou ik dit jurkje voor de buurvrouw willen geven. haar zwangerschap was alles behalve normaal, haar dochtertje zou t niet redden. nu heeft dat kleine pittige ding het al ver boven de verwachting geschopt en is ze dol op dieren en leert tegen alle verwachtingen in toch lopen. Toen ik 30 weken zwanger was en onverwachts in het zieken huis kwam was het erg spannend, zij juist dat kleine meisje gaf mij meer moed dan alle wijze taal van de doctoren. de woorden van de buurvrouw je moet maar zo bedenken de liefde voor jouw kind is nog groter dan welk probleem ook. ja ik kan er nu weer om huilen ze verdienen het alle 2!
    calina de v

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Precies Mona haar maat en die poesjes, daar zou ze weg van zijn!!! De interesse is massal, maar kom, ik waag toch mijn kans :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Hoi Griet, ik doe graag mee voor ons Anna, ze werd vandaag 1, en dit zou een perfect jurkje zijn voor haar tweede (of derde) verjaardag!

    groetjes
    Katrien Chavatte

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Prachtig jurkje!
    echt perfect voor kleine poezenfanaatjes (zoals ik er hier eentje heb rondlopen!) ik doe dus graag mee...
    ik volg je blog al een tijdje en heb al verschillende spulletjes uitgeprobeerd van je blog en boek en blijf ervan versteld staan hoe vlot alles in elkaar past in vergelijking met sommige (erg moeilijke) tutorials op het net...

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Ooooh, da zou perfect zijn voor mijn poppemieke Ona, en ook bedankt voor de uitleg dan kan ik het zelf ook nog proberen als ik niets win :-(((

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Wat een prachtig jurkje! Het zou mijn dochtertje geweldig staan en aangezien het een meisje meisje is zal ze er heel blij mee zijn. Ik heb vorige week je boek gekocht en ga er voor de zomer een groot deel van de garderobe uit maken!

    Groeten Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  133. Dochter zou er wild van zijn (taart!!), en `t is de juiste maat, dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Vermits mijn kleindochtertje MONA heet, zou dit wel een superleuk cadeautje zijn! Duimen maar!!
    Lutgarde uit Vremde

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Voor het dotje van een metekind: ik ding mee olé olé!

    BeantwoordenVerwijderen
  136. graag! Ik maakte voor mijn dochter al verschillende jurkjes in maat 98/104 uit het boek "Stof voor durf-het-zelvers" in ze staan haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Echt schitterend Griet
    en wij hebben wel 3 kleindochters in ongeveer die maat
    ik doe mee .

    groeten van Thea uit Alblasserdam

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Ik doe ook heel graag mee voor dit mooie kleedje. Ik heb een dochter met die maat, dus dat komt goed uit.

    groetjes,

    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  139. sandra schiettecatte18 maart, 2013

    ik doe heel graag mee voor dit kleedje spijtig heb ik zelf geen dochter maar mijn mete kindje emelie zou daar echt prachtig mee staan de maat is ook perfect vind ik echt een uniek leuk kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  140. mijn dochtertje gaat na de paasvakantie voor de eerste keer naar school en kan dus wel een feestjurkje gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  141. Mooie actie en het jurkje is super. Ik doe mee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Ons meisje past deze zomer precies in dit vrolijke jurkje. Volgend jaar ga ik meer tijd vrijmaken om zelf ook vaker achter de machine te kruipen, maar voor nu hoop ik te winnen.
    Barbara uit Kampenhout

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeer mooi jurkje , juist Ilona haar maat ,en met de lieve poezen afbeelding super lief , zeer geslaagd

      Verwijderen
  143. Wat een leuk jurkje, spijtig dat ik er niet meer in kan... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  144. OOoooh deze is kweetnie hoe mooi!! Jammer dat het een beetje te moeilijk te maken is voor mij als mama. Mijn dochtertje zou er nochtans superfier mee zijn. Misschien kan ik er eentje winnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Supermooi detail!!!
    Het riempje is zeker ook ok.
    Ik ga ze allebei zeker eens gebruiken.

    pairouxan@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  146. Een prachtig jurkje... mijn dochtertje Marit zou er zeker beeldig mee staan

    bovendien toffe site, ik kom terug :)

    mama wen

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Wauw! Zo'n prachtig feestjurkje! Daar zou mijn metekindje Lia in stralen! Zou ze perfect kunnen dragen tijdens 1 van de komende communiefeesten van onze zoon (plechtige) en dochter (eerste) op resp. 7 april en 9 mei as. Spannend!

    groetjes, Kirsten Mella

    BeantwoordenVerwijderen
  148. supermooi! ik doe heel graag mee!
    alvast bedankt al!
    ine

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Hallo, mijn dochtertje zou maar al te blij zijn met zo'n mooi kleedje! hopelijk maken papa's ook kans :-)

    Groetjes!
    Steven Vanhoedenaghe
    stevenvh(at)gmx.net

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Oh, dit wil ik wel graag winnen :-) Zou mijn meisje prachtig mee staan!

    Knap werk!

    Marlies Vergote

    BeantwoordenVerwijderen
  151. Oh wat leuk! Deze zou ik wel graag willen winnen.
    Onze dochter is 9 april jarig en zou deze dan mooi aan kunnen!!

    Groeten Tilly Hellinga

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Met een dochter die die maat heeft en niets liever doet dan 'van verjaardagsfeestje spelen' doe ik graag mee!

    Het kleedje word sowieso gepind, heerlijk, een kleedje zonder ritsen en knopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Een heel leuk kleedje waar ik me zelf nog niet aan ga wagen. Zou wel leuk passen bij mijn dochter.

    Marjan Wens

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Mooi kleedje, direct zin om te feesten en de ideale maat voor mijn dochter
    Els Desmet

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Ik doe mee ! En alvast bedankt voor de uitleg van het strikje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Prachtig kleedje, ik krijg meteen zin om zelf aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Fantastisch mooi jurkje! Misschien nog wel een beetje te groot maar ik doe toch volop mee voor mijn dochtertje: ze is een grote poezenfan!

    Kristien Maes

    BeantwoordenVerwijderen
  158. ik zou hem natuurlijk zelf kunnen proberen te maken
    maar krijgen is toch veel leuker

    BeantwoordenVerwijderen
  159. Wat een snoeperig jurkje! Helemaal de stijl en maat voor mijn dochter Emma, dus ik doe ook graag mee!!

    Anna van den Boom

    BeantwoordenVerwijderen
  160. Wát een prachtige jurk. Mijn dochtertje Robine zou hier heerlijk mee zwieren (dansen). We zouden deze jurk, wel heel graag willen winnen!
    Sylvia Kroon

    BeantwoordenVerwijderen
  161. ik ben stikjaloers dat ik zoiets niet kan maken.Het is echt een superleuk jurkje en ik ga toch eens proberen er een te maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  162. Oh wat een leuke jurk!
    Daar waag ik graag mijn kans voor :-)
    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Dat zou ons Noore zeer leuk staat.
    Monique Rivière

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Super leuk jurkje, maar ik vind 't toch wel sneu om ons Teuntje erin te proppen... Nu ben ik wel weer zwanger, maar ik weet nog niet of 't een meisje gaat worden... Stiekem hoop ik van wel, jurkjes maken lijkt me enig! ;-)

    'm Vriendin heeft wel 'n erg lief dochtertje in die maat! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Zou mijn nichtje wel leuk vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  166. mijn blondje met blauwe oogjes zou prachtig staan met dat jurkje

    samantha broeckx

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Saartje Vermoesen18 maart, 2013

    Waw, dit is weer prachtig!
    M'n dochtertje zou zo'n dierenkleedje fantastisch leuk vinden!
    En ze heeft vorig weekend een paar lente-schoenen gekozen bij Raaf en Vos: oranje lakschoentjes die niet zouden misstaan onder jouw kleedje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  168. Prachtig jurkje, ik doe mee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  169. echt iets voor mijn Leonieke... het blauw van haar oogjes...

    Joke Holbrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Ik naaide een week geleden mijn allereerste jurkje voor mijn kroezelmeisje.
    (lees: http://www.kroezelken.blogspot.be/)
    Een nieuwe wereld ging voor me open! En omdat mijn zelfgenaaide collectie nu nog wat povertjes is, zou dit prachtige jurkje ze toch al wat uitbreiden. Perfect toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  171. De Coene Inge19 maart, 2013

    Super schattig! Fienelien (echte naam Fien) zal hier in stralen.

    Inge De Coene

    BeantwoordenVerwijderen
  172. ik ga nog eens een poging doen, genoeg kleine meisjes in de buurt om blij te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  173. Mijn nichtje is bijna jarig en dit is dus het perfecte cadeau (zowel voor de kleine meid als de mama) dus wil ik dit heeeeeeeeeel graag winnen.

    Voor mijn eigen dochter net ietsje te klein dus alvast bedankt voor de uitleg en weer iets dat we kunnen uitproberen ;-)

    Fingers crossed...

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Zo'n mooi kleedje is altijd wel welkom

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Superleuk voor de verjaardag van mijn meisje!
    wil graag meedoen, bedankt ook voor de uitleg.

    Groeten Marieke van Groningen

    BeantwoordenVerwijderen
  176. Super!!! Dit exemplaar mag hier zeker in de kast komen te hangen. Het zal trouwens zeker dienst doen. Onze oudste dochter, Sien, wordt in augustus 3, de tot nu toe jongste, Trees, wordt deze maand 1 en kleine pruts die de wereld in augustus komt opvrolijken zal zeker ook nog plezier aan deze jurk beleven!!
    Babs Van Gorp

    BeantwoordenVerwijderen
  177. Omdat kleine meisjes met strikken altijd mooi zijn en deze mama geen tijd heeft (lees: maakt) om leuke spullen te maken, hoopt ze dit pracht exemplaar te winnen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  178. ma zo scatieg als moeder zou ik heel trots zijn als mijn kind zo op straat zou lopen zo netjes. Ik zou het super vinden als ik deze won. Elena Van Dijck. (ps zit u ook op pintrest)?

    BeantwoordenVerwijderen
  179. Wat een lief feestjurkje!
    Ik doe ook graag mee (al is het ook om 'm cadeau te geven, want m'n jongens dragen geen jurken)

    BeantwoordenVerwijderen
  180. 188 reacties... maar toch doe ik zeker een gokje! Want zoiets tofs en vrolijks! Daar houden wij hier van! De maat is ook al zo perfect!En wij hebben dat stofje als kussen op de bank liggen! Geweldig! De lente! Ja! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  181. Aha, ik heb een 3-jarige in huis en mijn petekindje is er 2,5 dus één van beiden zal er zeker mooi mee staan, dus ik doe mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  182. oh zo'n beauty en ook zoveel reacties.. Maar ook een mooie dochter dol op poezen in maatje 98.. Wie weet..
    Groetjes Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  183. heel leuk! nog net te moeilijk voor mij :-)
    Maar ik zou het graag winnen voor mijn kleindochtertje
    Ze heeft nu deze maat en is in april jarig dus zou een leuke verjaardagsoutfit voor haar zijn!

    Pascal Nijs
    pascalnijs@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  184. wauw daar zou mijn Ninahke in stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  185. Prachtig jurkje!
    Mijn dochter Amelia - geen katje om zonder handschoenen aan te pakken - zou er in dit jurkje heel poezig uit zien!
    Elke

    elkementen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  186. Oooooh! Ik heb een superlief nichtje dat nu ziek in het ziekenhuis ligt. Dit zou een leuk cadeau voor haar zijn zeg!
    Supermooi! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  187. Heel mooi! De kans om te winnen wordt precies wel heel klein, met al bijna 200 mededingers. Maar met een 2,5 jarige thuis die niets liever aandoet dan kleedjes en rokjes, waag ik toch mijn kans...

    BeantwoordenVerwijderen
  188. Prachtig! Ik zit pas op naailes en ben nog niet zo creabea met stofjes maar deze zou mijn dochter enig staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  189. Wat een prachtige verjaardagsjurk zal dat zijn voor mijn Fiene die bijna drie wordt! Ik begin vast met duimen draaien, groetjes Lisette Kuijt

    BeantwoordenVerwijderen
  190. So cute!!!!!!

    Echt fantastisch, ik weet al direct wie ik daarmee gelukkig kan maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!