De basis van de jongenskleerkast: de speelbroekjes


Ik ben bezig met een denkoefening.
Wat als ik een zoon had.
Wat zou er zeker in zijn kast hangen of liggen?

Ik weet heel erg zeker dat er een hele stapel van deze broekjes zou in belanden.

Ik maakte speelbroekjes uit tricot.
Zeer gemakkelijk om te maken en zeer gemakkelijk om te dragen.

Deze gele sponsen versie maakte ik met de restjes van Mona's trui.


Deze zebrabroek maakte ik met tricot uit halsoverkop.
Het is eigenlijk bruin met wit, maar wat is dat moeilijk om te fotograferen!


De laatste is Gustjes favoriet. 
Olifantjes van Koekepeertje.


 Hoewel Gust net drie geworden is, heeft hij heel smalle billetjes.
De juiste broek voor hem vinden is niet evident.
Ik gebruikte hier een patroon van Ottobre 3/2010.
Maatje 98 zit hem perfect!








Het patroon bestaat uit één deel. Er zit dus geen zijnaad aan de broek. 
De onderste rand werkte ik af volgens de methode omzomen met de overlock die ik hier uitleg.


Reacties

  1. Speelbroekjes zijn echt een must voor jongens! 3 vrolijke exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een tip, bedankt! Ben de kleerkast van mijn zoon ook aan het vullen. Nu nog dat patroon ergens op de kop tikken se.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke kleerkast heeft speciale kledij nodig (liefst nog op maat gemaakt :)) Heel leuke stofjes heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lol de zebra is mijn favoriet :)
    leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi!
    Zelf heb ik ook net een serie korte broekjes gemaakt voor de zoon, in nicky velours uit ottobre 3/2011, het is een meisjespatroon dus ik heb er een gewone boord aan gezet en zonder het strikje.
    Laat de potjestraining maar beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lol... 't was precies een hele fotosessie. En je zit er weer bonk op, speelbroekjes zijn een noodzaak in een 3jarige jongenskleerkast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij vond dat wel plezant. Zoveel aandacht op zijn verjaardagsfeest :-)

      Verwijderen
  7. Dat zien er comfy broekjes uit, zeker onmisbaar! (zou trouwens voor een kleine meisjeskleerkast ook niet misstaan in de juist stofkes!)
    Die zebrabroek is heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leukkkkkk! de zebra en de gele!!! :) goede potty training broekjes ook!


    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ik mij maar afvragen hoe je kinderen kunt laten poseren, maar nu weet ik: Je duwt ze gewoon een ijsje in hun handen!
    Toffe broekjes, die sponsen versie is pure nostalgie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke speelbroekjes en zo'n cute model om ze te showen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die gele is mijn absolute topfavoriet......en in een kortere versie zou dat een goed zindelijkheids-training broekske zijn voor mijn jongste dochter.....
    Misschien moet ik dat toch ook eens proberen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo een leuke broekjes, vooral de gele en de zebra!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk en zomers!(en ook de bloopers op FB zijn grappig!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Guustje is zeker heel content al die nieuwe kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 3 leuke broekjes! Die gele is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De zebra en die met de olifantjes zijn echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik dacht dat ik je meisjescollectie al geweldig vond, maar je jongenscollectie is anders ook om op te eten!
    ik denk dat ik voor deze broekjes een bestelling ga plaatsen voor mijn driejarige zoon die nog te vaak in zijn broek plast en zijn broek nog steeds niet goed naar beneden krijgt!
    Je bent geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ideaal voor de potjestraining van mijn dochter.
    Je zal deze nog zien passeren op ons blog!

    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!