Ik maakte een haarrekje en had genoeg stof over voor een rokje.

 Ik weet dat een zekere hooggehakte dame zich liet ontvallen dat "scrunchy's" echt niet kunnen.
Ik geef haar gelijk dat het niet is voor meisjes boven de, laat ons zeggen, 12 jaar.
Kinderen komen er nog prima mee weg.
Ik maakte er eentje uit de resten van Mona's pelsen jasje.


Wat zijn haar haren plots lang geworden!


Ik maakte de scrunchy met een lapje van 50 op 14 cm.
De werkwijze kan je hier vinden.
Ik gebruikte de handleiding van de haarband in tricot, maar voor ik het gaatje sluit, rijg ik er een elastiekje door. Ik nam daarvoor zo'n 10 cm platte elastiek.
De uiteinden aan elkaar stikken en dan het gaatje sluiten.

Ik maakte er al in tricot en in katoen. Beiden lukken prima.
Fijne stoffen werken het best.

En nog had ik een lap stof over.
Dus maakte ik een rokje.
Afgewerkt met een boordstof band.



De zoom kreeg een extraatje. 
Ik streek en stikte nog een plooitje op 4 cm van de onderkant.






De broche is van Lovely Mariquita.
De stof vond ik bij de kringwinkel.



Reacties

  1. Och, ik was die scrunchy's al vergeten. Gaat perfect hoor! 72

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat leuk! En die haarwokkels laten de haren heel... geen afgebroken haartjes door dit elastiek :)

    Groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg het warm als ik haar zie met die trui!!!!!
    Mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Zal er hier voor de nichtjes een moeten maken met 3 zonen in huis :)




    Staruur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik zou wel eens de volledige kleerkast van je dochters willen zien. Als alles zo asorti is als dit... Om jaloers op te worden! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mag ik vragen waar dat vestje vandaan komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bakker! Ik kocht het wel vorige winter al.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg!
    Erg knap gedaan.
    Ben er stiekem wel een beetje jaloers op.
    Hier leuke stofjes gekocht en alles maar met de naaimachine kan ik niet goed overweg. misschien eens een cursus volgen ergen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n plooitje onderaan (of meerdere), dat werd vroeger vaak gedaan, maar nu bijna nooit meer. Toen diende dat om de rok nog te kunnen verlengen, op de groei dus. Nu is dat gewoon mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. knap stofke!! dat haarrekje is pure nostalgie voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oude tijden herleven! Vroeger droeg ik ze ook al en naaide mijn moeder ze in alle kleuren van de regenboog. Zie dat jij dat kunstje ook erg goed beheerst! Knap hoor!

    Erg leuke blog om te lezen.

    Groetjes Colinda

    www.onlyhandmadeloves.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!