Miss Twiggy


Korte jurk, smalle beentjes, retrostofje...



 Ik liet me alweer gaan met gouddraad en een steek die past bij het stofje.


In het haar een minipompon die ik niet openknipte.












stof: retro-vondst gekregen van paspelpoes Nele
 patroon: burda 9/2012, mits enkele aanpassingen:
  • zonder rits op de rug wegens rekbare stof
  • beleg bijgetekend
  • mouwen 10 cm ingekort
  • geen opstaande kraag
  • hals iets wijder uitgetekend
  • jurk 10 cm langer gemaakt omdat het patroon maar tot maat 122 gaat



Reacties

  1. Dit is echt een geweldige jurk!!Mijn zoon die naast me zit riep net uit: wat een leuke meid! En hij heeft helemaal gelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en lekker stoef met die blauwe plekken erbij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Emma heeft duidelijk al veel geravot deze vakantie!
    Super, dit kleedje, die stof zou ik zo bestellen mocht die weer gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch!
    Ik schrijf niet gauw, meer het type 'stille bewonderaarster en groot fan van uw boek, maar dit smeekt gewoon om "Fantastisch!" dus! :-)

    SabineC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook erg mooie foto's vind ik! Lijkt wel speciaal in een studio getrokken of heb jij zo'n witte ruimtes thuis...?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik rol een doek open en wij hebben witte muren.
    Als je goed kijkt, zie je waar ik de plinten probeerde uit te wissen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wauw! Wat een gaaf jurkje! Dit is precies wat al een poosje zocht en fijn dat je erbij hebt gezet wat hebt aangepast, zo zie ik het er tenminste ook in...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi stofje!! Perfect bij het jurkje. Staat haar prachtig.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Retro met een hedendaagse twist! I like it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent vlug herbronnen! Blij dat je terug online bent wel met een knal, direct weer bijna alle dagen een blogpost! En prachtige stukken naar goede gewoonte, bewonderenswaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier zijn geen woorden voor!
    WAUW, die stof, het kleedje,die afwerking met goud!
    Een pareltje!
    Het staat haar prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superformidastisch jurkje! Echt mooi!!! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze is gewoon een mini Twiggy... Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow! WAT een leuk jurkje zeg! De stof is geweldig, dat vraagt inderdaad om een eenvoudig patroontje. Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof jurkje!! Die mini-pompom gaat mij ook lukken denk ik, die gaat op t lijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi! Helaas deze burda niet in mn bezit, idee of ik dit patroon kan bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, via www.burdastyle.com kun je het patroon vinden en kopen. Tenminste, als ik goede heb gevonden ;). Tis een paarse jurk met zakken voorop!

      Verwijderen
  17. Ik denk dat je best eens bij de bib informeert. De grote bibliotheken houden deze boekjes in hun archief.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag, ik ben benieuwd hoe het jurkje zo mooi valt bij uw dochter! Ik heb het jurkje ook gemaakt, wel met opstaande kraagje, maar het blijft een nachthemd lijken ;). Eerste keer gemaakt in 122, normale kledingmaat van dochter, in stugge katoen om te proberen. Veel te groot. Nu in tricot een maat kleiner, mouwen al zonder toeslag geknipt en genaaid omdat ik ze zo wijd vond, dus dat gaat nu wel, maar ben niet tevreden ;). Ligt het misschien aan de stof? Ik vind ue versie geweldig! Ook die blauwe (dat is dezelfde denk ik?). Ben erg benieuwd (heb m nog niet gefotografeerd, want moet m nog afwerken en dochter ligt op bed ;)).

    www.fijnelijntjes.blogspot.nl

    Groetjes, Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi MArloes,
      Ik heb heel wat aangepast aan het patroon om het mooi te laten vallen. Mijn dochters zijn smal en ik wou niet dat de jurk er als een zak zou uitzien.
      De aanpassingen heb ik hierboven beschreven, hé. Groetjes, Griet

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!