Emma'tje toch


Ik duik in de restjes de laatste tijd.
Tussen al het naaien voor het boek, maak ik al graag eens iets ter ontspanning.
Deze keer wou ik proberen om te smocken.
Helaas lukt het nu zoals het zou moeten, maar daar had ik me al op voorzien.

Ik stikte de zelfkanten aan elkaar en maakte een tunnel voor een brede elastiek.
De elastiek werd op maat geknipt van Emma.

Ter hoogte van haar taille stikte ik met een zigzagsteek een elastiek aan de binnenkant vast.
Het had ook leuk geweest met smockwerk. 
Ach.


Ik had niet meer genoeg stof om een jurk te maken, dus werd het een tuniek.

Het was een experiment.
En hoewel ik de stof mega vind, ben ik er nog niet uit wat mijn mening is over de tuniek.























                                         Meedoen aan de weggeef van Lou le chien kan nog steeds!

Reacties

  1. Het staat haar wel geweldig hoor vind ik! Ze is er rank genoeg voor! Bij Mila zou dit eerden een ballon-effect hebben denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mini fashionista! Echt geweldig tof, ook door de flair die ze er zelf aan geeft! Geslaagd project 'restjesverwerking'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love the top and the fabric: it's perfect, as are the photos!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem haar wel heel mooi staan hoor. Wil ik ook graag eens proberen.mijn oudste zou dit ook fantastisch vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig stofje!
    Zo'n tuniek zou niet ieder kind flatteren, maar Emma draagt hem met veel flair....ik ben fan!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mocht het uiteindelijk toch maar in de kast belanden: voor de dochter krijg ik daar nog wel een kleedje uit hoor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb jij toch fotogenieke kinderen Griet! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het haar ook wel staan! Denk er nog een short bij en ze kan gaan ravotten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jahaa, mooi! Inderdaad ranke Emma komt er geweldig mee weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't model doet het alleszins goed; -)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spijtig dat het smocken niet lukte. Toch nog een super toffe tuniek geworden?

    Wat lukte er niet met het smocken? Heb je na het stikken het smockgedeelte gestoomd met het strijkijzer? Bij ons op naaiweekend bleek dat echt wel de tovertruc. Je zag het smocksel zo in elkaar krimpen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een liggend spoeltje. Dat schijnt moeilijker te zijn dan. In deze stof lukt het dus niet. Het is geen katoen. Ik probeerde ook in katoen en dan lukte het prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik smockte de laatste tijd heel veel en hier lukt het prima met een liggend spoeltje. Ik denk dat je je smockdraad onderaan heel hard moet aantrekken als je stof wat minder soepel is... Maar elk machientje is ander natuurlijk en het staat Emma beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wel Marte, ik denk echt dat het komt door de synthetische stof. Met katoen lukt het beter! Ik trok de elastiek ook mooi strak. Maar het hielp niet. Ik zal eens op stage komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het tof voor haar hoor!Ze is wel een geweldig model,hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi!

    Misschien glijdt het elastiek langs de stof dan. Goed vastzetten aan één kant en dan trekken aan de andere helpt bij wel. Rimpelen dus eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh samen naaien! Geweldig plan! M

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zij is er alvast duidelijk heel gelukkig mee! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind hem heel leuk! Alleen vind ik bandjesloos voor kleinere dametjes altijd minder..denk dat een afstekende kleur bandjes het nog mooier zou maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is prachtig! Zou zo van een duur designermerk kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ja, een bandje zou ik er ook aan zetten. Zakt die zo niet af?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. niet echt. Ik gebruikte brede elastiek en knipte die echt op haar fijne maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. niet echt. Ik gebruikte brede elastiek en knipte die echt op haar fijne maat.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!