Ikeahack


Na een paar jaar naaien en stof verzamelen ben ik op een punt gekomen dat ik de oorsprong van een aantal lappen niet meer ken. Hoe ze in mijn kast kwamen, is een raadsel.
Dat deze blauwe stugge lap van Ikea komt, zag ik aan het label er in.
Ik had precies 75 cm stof. Inclusief dikke zoom onderaan.

Ik knipte een bovenstukje met kleine mouwtjes en rits op de rug.
Basic, maar dat moet bij zo een model.



Voor de rok gebruikte ik de stofbreedte.
Ik verdeelde de helft van de stof in vier voor het voorpand.
Ik vouwde 4 stolpplooien voor en vier achter.
Ze werden slechts 2 cm doorgestikt bovenaan.
Het achterpand maakte ik op dezelfde manier.



De brede zoom onderaan maakte ik een eindje los en herstelde die na het sluiten van de zijnaad. 
Door de breedte ervan, valt het rokje mooier.


Als voering gebruikte ik een lapje Veritasstof.


De styling deden we samen. 
Emma bracht zelf de make-up aan.
Ze is dol op lipgloss. 
Een meisje meisje ♡




De accessoires komen uit mama's kast.
De schoentjes zijn van Eli.
De stof is een gordijn van Ikea, blauw met een paarse gloed.
Ik zie het niet meer in de huidige collectie, 
maar eender welke stevige stof doet dit soort jurken eer aan.



De weggeef van GOLDFISH blijft nog duren tot woensdag. 



Reacties

  1. Veel mooier dan een gordijn ;-) en terug veel inspiratie opgedaan...
    http://lolomygirl.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Less is more: het staat haar koninklijk goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij kunt toveren! heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit stofje is het niet meer waardig om 'gordijn' genoemd te worden na deze creatie!
    Het geheel is gewoon prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi met die stolpplooien en extra brede zoom.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, prachtige jurk en een prachtige mooie jonge dame.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een lief jurkje en de styling is geweldig! Wat een prachtige foto's waar het genieten van afstraalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En echt een dametje in een prachtige jurk. De mouwtjes geven de jurk echt wat fijntjes.

    Jurkenenshirtjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. soms kijk ik er naar uit ook zo een dingen voor Axelle te kunnen maken... prachtig... echt waar :) ik nog even geduld hebben maar allé ondertussen naai ik soms voor andere grote kindjes ;) en voor het eerst een kleedje uit het boek als communiecadeau :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De dochter geniet er duidelijk van! Leuk om zoiets samen met je dochter te realiseren!!!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die scheve dot boven op haar hoofd is echt heerlijk!! En die knallende lippen in combinatie met het parel-halssnoer is supermooi. Je dochter kan al goed stylen zeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gemaakt! Echt een meisje meisje, zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het lijkt op de jurkjes van onze prinsesjes op koningsdag , maar veel mooier kleur !En het meisje is ook wat slanker , hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. superleuk...
    leuke make up ook!
    en love the shoes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ruik een trend,
    binnenkort loopt gans blogland vol Ikeagordijnen :-)
    Styling is terug prachtig.
    En dat haar!!!

    Groetjes,
    lieveke & zus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. die getuite lipjes zijn goddelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die lipjes, zo schattig!
    Het model van het kleedje trouwens ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!