Meneer Lelijk



Vier jaar geleden werd ik voor het eerst tante en meteen voor echt ook supertante. 
Dat is een soort van meter. Eentje die zorgt voor een extra portie liefde en cadeaus.
En daar ben ik net goed in. :-)

Gust werd al vaker flink gevierd. 
1, 2, 3 en nu dus 4.
De vierjaardag.

Ter voorbereiding maakte ik zelf het cadeau. En ik zag het groot.








In zijn pak zat een nieuw dekbed en een kussen in een overtrek die ik maakte.
De stofjes zijn Soft Cactus.
Vlaams ontwerp en daar ben ik trots op.
Betaalbare, degelijke en bovenal mooie stoffen op een breedte van 145 cm. 
Ideaal voor beddengoed dus. 
En o zo zacht!

Ik bestelde 5 meter en heb geen cm te veel. 
Net gepast.


Meneer Lelijk, de blauwe knuffel, maakte ik uit restjes fleece.
Ik knipte twee grote rechthoeken en vier kleine.
Ik maakte van de kleine armpjes.
De grote rechthoeken werden het lijfje.
Om het effect van beentjes te krijgen stikte ik eens door de lagen fleece.
De oortjes konden er ook nog bij.
 Twee verschillende knopen werden ogen en een vilten bolletje werd de staart.




"Meneer Lelijk" werd meteen vriend van panda, 
maar ook van Gust.
Want toen het feest voorij was
en de nieuwbakken vierjarige moe onder zijn nieuwe lakens kroop,
fluisterde hij tegen de knuffel:
"Je moet er niet naar luisteren hoor, jij bent NIET lelijk."




Tot woensdag kan je nog meedingen naar de prijs van Exprezzit.
Ik mag twee mensen blij maken!

Reacties

  1. Wow prachtig! Ik heb hetzelfde Soft Cactusje besteld maar in een ander kleurtje om een hemdje te maken voor Kobeman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ♥ de 'aan-de-Romeinse-feesttafel-houding' van Meneer Lelijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt! En zo schattig van Gust!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw;wat een enig en reusachtig cadeau ! Een super idee !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh, zo'n schattig knuffeltje. Leuk gedaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmm dat zal lekker slapen.... geluk met zo een super meter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Gust heeft geluk met een tante als gij....TOPKADO , daar gaat dat ventje nog heel veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig cadeau!
    Hij kon in stijl in zijn bedje kruipen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk stukje!!
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh, die is weer blij. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een superidee, ik zal direct eens kijken welk Soft cactusstofke in Inge haar kamer past.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, ziet er een zalig bedje uit! En zo'n schattige reactie van Gust :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die eerste foto van je dochter met cadeau.... Die blik echt super!
    Maar natuurlijk ook het cadeau wat er in zat!
    Enne bedankt voor het delen van het aantal meters stof, weet ik gelijk hoeveel ik nodig heb voor een overtrek voor mijn kleinste meisje die bijna een groot bed gaat krijgen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zalig cadeau en ik ben al fan van M lelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat is tof, zalige zo cadeautje,
    en dan nog van zo supertante, dat zo mooie dingen maakt,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een eer om een heel klein stukje deel uit te mogen maken van het cadeau van zo een leuk ventje.
    Sweet dreams Gust, en nog een gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze post komt net op tijd om nog wat ideetjes op te doen voor de verjaardag van mijn kleine lieve schat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!