Het moet niet altijd een kikker zijn...

De prinses des huizes kust vandaag een nijlpaard. 
Wie weet wat ze daar kan uit toveren.

Ik toverde zelf uit een klein lapje uit de kringwinkel.
Twee lapjes van een 110cm  op een halve meter.
Daar kreeg ik deze jurk uit.
Het rokje knipte ik vorige winter ...
om een rokje van te maken.
Maar het bleef liggen. En kwam nu weer in mijn handen vliegen.



Ik maakte een bovenstukje zoals de vorige jurk van Emma, 
maar met minder plooien wegens weinig stof voorhanden.



Ze mag niet meer groeien nu, of we zoeken een ander meisje om dit jurkje te vullen.




Stof kringwinkel
schoenen Raaf en vos


Reacties

  1. Maar voor de rest weer een prachtig jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O. Prachtig !! Kort is in, hé. En ik heb hier anders wel een meisje rondlopen met kortere beentjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met broekkousen eronder maakt de lengte niks uit hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Het ruikt al een beetje naar de herfst...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh super!! Lily-Rose loopt hier nu ook zo kort rond, ze begint uit haar zomerkleedjes te groeien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het supermooi !
    En als nu iedereen het te kort vind, dan heb ik gerust nog een heel mager meisje dat er perfect gaat in passen :p (ze heeft jullie bontjasje ook nog )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wanneer maak je een boek met 'grote meisjes-kleren'? Dit zou ik zelf nog dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het niet te kort! En heel mooi.
    De barokke stof past perfect bij het sobere modelletje.
    Ik zou er inderdaad ook zo eentje willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig jurkje, de stof en plooitjes zijn perfect! En op een zwarte skinny kan dit jurkje ook als tuniekje vast nog even mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bingo! Dit is nu eens een antwoord op het grotere meisjesjurkje! Zou dit ook wel eens willen proberen, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hip ! En absoluut niet te kort ! De tijd dat kleedjes op de groei dienden gemaakt te worden is allang voorbij !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van die kus met het nijlpaard komen vast nog meer top-kleedjes, net als deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk jurkje! Zo knap... de naaimachine is nog niet altijd mijn beste vriend; tijd voor een cursus!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht dat alle meisjes dat tegenwoordig het liefst van al hadden, hoe korter, hoe liever ... maar ik moet natuurlijk toegeven dat ik eigenlijk bitter weinig van (bijna) tienermeisjes afweet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, alweer zo mooi! Perfect met een dikke zwarte legging onder in de winter.
    En nu stoppen met groeien Emma!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geen eten meer geven kan misschien helpen?! Of beter nog, volstoppen en een give away doen van dit kleedje als Emma eruit gegroeid is? 't zijn maar suggesties ;) In alle geval, wonderschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. kei schoon ... de jurk èn de schoenen. Diezelfde kroon is hier gisteren ook in huis beland ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik vind het super en kijk steeds meer uit naar je boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi en een geweldig mooi stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weer een pareltje hoor. En wie heeft er nu een kikker nodig al je een nijlpaard hebt! Nu ben ik wel benieuwd wat daar uit komt als die gekust wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi stofje! Ze staat er beeldig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zo mooi! Een perfecte match weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wow, dat is een tof model van jurk. Iets dat Stien nog zou willen dragen.
    Want het mag allemaal niet te veel meer zwieren hier tegenwoordig ;).
    Tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik tekende de rok over van een strakke jeansrok uit H&M. Ik tekende het model over zonder de elastiek aan te spannen, wat ik wel moet doen om hem op te houden. Daardoor kan die over haar heupjes.

      Verwijderen
  24. Heel mooi jurkje! De dochter is echt wel fotogeniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi kleedje !! En wat kijk ik uit naar dat 2e boek...
    Hier zijn 2 meisjes die wel in dat kleedje zouden passen ;-)
    www.neven-jansen.be/mama

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Weeral zo een smeltkleedje! Echt heel schoon! En leuke fotografie er boven op, tof tof tof

    BeantwoordenVerwijderen
  27. een prachtexemplaar! zeer schoon stofje, moi modelleke ( en ik vind dat helemaal niet te kort ! ) en dan nog mooi geposeert ! Topperken !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi Griet!

    Als het te kort is, anders houden tot de herfst/winter met een paar kousen onder en mooie laarzen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!