De truc met de print


Ken je dat verhaal van dat klein blauw konijntje?
Je mag daar niet aan denken, aan dat konijntje. 
En net omdat we over dat blauwe konijntje begonnen, 
huppelt dat fluffie ding in jouw gedachten.

Soms is het nodig om een loopje te nemen met je gedachten.
En ze op goede weg te helpen.


Ik dacht dat het fijn is om elke dag af te sluiten met een blije gedachte.
Daarom liet ik Isabel van @monominiprints en de blog mamajulesjeanne een zinnetje uitwerken.
Ik liet het afdrukken en stak het in een lijst en s'avonds werden blije gedachten netjes geordend.

Weet je wat?
Zelfs na drie dagen merken we al een verschil.
De nadruk ligt op warme gevoelens en blije gedachten. 
En dat bracht al een verandering teweeg in dat kleine hoofdje.

We maken samen de denkoefening en merken dat kiezen 
tussen al dat leuks best moeilijk is. Aan inspiratie geen gebrek. 








Reacties

  1. Dat doen wij hier ook idd. Elke avond schrijven we dat in een agenda, wat het leukste was van de dag. "Toen ik..." begint het meestal. Fijn napraatmoment van de dag ook gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn idee! Vorig jaar deden we hier elke dag onze blije gedachten in een koekjestrommel. 's Avonds werden die dan nagelezen. Had ik toen deze blogpost gezien, ik had zeker de koekjestrommel aan de kant gezet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zet voor mezelf 's avonds in bed altijd 3 blije momenten op een rijtje,soms moet ik wat langer nadenken maar elke keer kom ik er toch bij uit en daar trek ik me aan op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het helpt je alles mooier te zien. En van dat vredig gevoel ga je beter slapen. x

      Verwijderen
  4. Zo tof! Wij doen dat ook standaard. Elke avond in bed vraag ik aan Tuur hoe zijn dag was. Vaak zegt hij: 'slecht'. Dan vraag ik hem om te benoemen wat niet leuk was, en daarna 'moet' hij iets zoeken dat wel fijn was. En weet je, hij vindt echt altijd wel iets. Oef!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eentje om bij stil te staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een fijn plan en leuk dat het effect zo snel zichtbaar is,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijn idee! Ik ga dat ook eens proberenmet mijn oudste meisje , die maar moeilijk inslaapt...Zij heeft daar zelf veel last van en wordt lang niet altijd uitgerust wakker. Wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi (letterlijk & figuurlijk). En leuk om te lezen dat er nog mensen zijn die dat doen. Moet ik onthouden voor later.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je ziet aan haar snuitje dat het werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh! Dat doen mijn man & ik ook elke avond voor het inslapen.
    Het helpt écht om 'mooi te dromen' zoals wij dat dan noemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. blijkbaar is zelfs wetenschappelijk bewezen dat het werkt !
    (net een super interessante lezing ven leo borremans gevolgd)

    hij komt met een nieuw boek 'geluk voor kinderen .. binnenkort
    sorry voor de reclame, maar ik kon me zo vinden in zijn idee'n ..
    en dit hier is een héle mooie uitwerking ervan !

    Bedankt voor de inspiratie !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!