TIPI

"Waarom begin ik er gewoon eens niet aan?"
Dat dacht ik na de vorige post en na het vinden van leuke handleidingen.
Ik nam me voor om geen nieuwe stof te kopen en te gebruiken wat ik had. Uitdaging!
Voor de tipi van zilverblauw heb je best wat stof nodig.
Ik gebruikte bijna 9 meter en heb nu een boel langwerpige resten over. 
De stokken vond ik in de lokale zelfbouwmarkt.
Daar liet ik ze op maat zagen, want dat deed ik nooit eerder. Erg!

 Ik denk dat ik langer bezig was met stoffen kiezen dan met naaien.
Ik wou een tent die ook mooi staat in onze woonkamer.
Dus koos ik voor zwart wit.
Knippen, daar was ik ook een poos mee bezig.
Het zijn best grote lappen.



Eens genaaid, had ik geen geduld en moesten de stokken er meteen in. 
Om het resultaat te zien uiteraard. 
:-)





De meisjes wisten helemaal niet waar ik mee bezig was en kwamen na de schooldag onwetend het huis binnen. Na de eerste schok riepen ze in koor: "Een TIPI!!!"
En toen verdwenen ze met boeken en huiswerk en al.




De tipi kreeg voorlopige decoratie. Binnenin hangt een wollige luster en een knijpbeestje houdt de wacht aan de ingang.






Er is verbazend veel plaats in de tipi. Ze neemt dan ook veel plaats in in de woonkamer.
Perfect voor de dochters met lange benen.




Ik stikte de kokers voor de stokken onderaan dicht. Dan kan de stok er niet uitglijden.


Weet je wat ik heel tof vind? 
Je kan de stokken bij elkaar nemen en de tipi gemakkelijk opbergen. 
En dan neemt ze niet eens veel plaats in beslag.





Andere tipi's op het net:




Ik gebruikte de handleiding van Zilverblauw.
Bij een volgende keer zou ik en panelen bovenaan smaller knippen. Meer op een een punt. Dan staat de stof strakker en heeft ze niet de neiging om door te zakken.
Ik zal volgende keer ook gaan voor extra's. Zoals een tweede gordijntje om de tipi te sluiten of linten naaien. Kan nog steeds.


Reacties

  1. Dat zal wel dat je dochters er direct in gingen!Tof gedaan en handig dat ze weinig plaats in neemt als ze opgeruimd moet worden.Daar gaan ze volgende zomer buiten ook veel plezier in hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je liet er geen gras over groeien! Leuk, ik keek hier stiekem al eens over mijn scherm of wij daar ook de plaats voor hebben. Moet lukken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Ik vind de wollige luster ook wel geweldig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, da's wel een heel leuke verrassing bij het thuiskomen! Prachtexemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk hè zo'n tipi. Kinderen kunnen zich er even lekker in verstoppen. Een hele leuke verrassing voor jouw kinderen!
    Je zult er nog jarenlang plezier van hebben. Soms staat hij maanden in een hoek, en soms moet hij weer tevoorschijn.
    Ik heb er zelf ook een gemaakt http://anitasdagboek.blogspot.nl/2012/08/de-wigwam-zomerspelen-2012.html

    Veel speelplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tsja... er gewoon aan beginnen is het beste he! Leuk hoor... ik twijfel alleen nog tussen bamboestokken of dikkere ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai, daar zou ik mijn jongens ook nog mee kunnen verrassen hoor (moet ik misschien eens onthouden als kerst- of sintverrassing ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waw een schoontje... dedjuu toch, ik zou daar ook graag eens aan beginnen maar vrees het werk ;-s

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een mooie uitvoering! En zo'n tipi misstaat zeker niet in de woonkamer. Ik maakte hem met behulp van de handleiding van Elske, ging ook perfect. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil er ook allang een naaien maar vond nergens betaalbare ronde dikke stokken zoals die van jou. In welke bouwmarkt vond je die?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ze ook niet echt betaalbaar. Op het etiket zag ik 4 euro per stok, aan de kassa bleek het 10 euro per stok te zijn. Dit telt alvast als verjaardagscadeau.

      Verwijderen
  11. Wow! Leuk!!! Komt hier ook op het lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe tof! Ik zie dat al helemaal voor me, in onze soon-to-be ruime living.
    En wat een geweldig tof boekenrekje! Waar vond je dat - als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. geweldig en ik ben fan van de stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaaauw! Wat een verrassing! Is super leuk!

    Spijtig genoeg zitten we hier wat te klein voor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zoooo leuk!!! Hij past ook perfect in jullie woonkamer. Echt een leuk plekje voor de jonge dames! Bedankt voor het ideetje :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk! Daar zullen ze veel lol mee hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi model en toffe inrichting! Very Ferm Living style!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo tof! De stoffen passen precies echt perfect in jullie interieur. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Da's een schone tipi en geweldig dat de meisjes er zo fijn op reageren!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk geworden leuke verrassing als de meisjes uit school komen !
    Veel plezier op de lmv fair ben benieuwd hoe het was
    Liefs anoeska

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik gebruikte voor mijn tipi(mijn pinterestbord) bamboestokken van 2cm diameter, tot 2m lang! super sterk, en licht! Bij de buurman liggen ze gratis klaar om naar het containerpark te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!