de jas die lang moest wachten

Weet je nog dat ik lang geleden deze jas maakte? Dat was toen Emma geen voortanden had, zeg.
Wegens succes maakte ik voor neef Gust ook zo'n jasje.

Ienemiene An en ik bedachten toen dat het fijn zou zijn om samen een jaspatroon uit te werken.
En toen maakte zij deze en deze.
Dat samenwerken was echt plezant. 
We kwamen samen en naaiden en bedachten plannetjes en maakten jasjes en foto's.
Tijdens dat proces begonnen we aan de handleiding van een jasje.
Maar wat later veranderden we van gedacht en werkten aan de Jackie.



Toen ik deze week besloot om mijn naaikamer op te ruimen, vond ik onder in de 'onaf'-lade 
het jasje waar we samen aan werkten.
Het zat gedeeltelijk in elkaar, maar ik vond nog stukken kap, zak en mouwen.

Ik vond wat tijd om het af te werken.
Gelukkig, want als het regent hebben kinderen jassen met kappen nodig.
Het jasje past nog net.
Ideaal voor het tussenseizoen waar zij niet van houdt.










Tussen kraag en rugpand werd een deelbare rits verwerkt. 
De jas kan ook gedragen worden zonder kap.






stof voering kringwinkelgeluk
namaakpels, restje van een ander project
deelbare rits Veritas



Reacties

  1. Mooi! Vind de zakken tof gedaan! De tussenseizoensjassen van de jongens liggen op de naaitafel. Ik ga me moeten haasten eer de winter begint....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Ik heb hier een net kleiner formaat in huis die er perfect in zou passen.
    Dus bij overweging tot verkoop... hier één adres voor zoveel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk... ik kan heel goed geloven dat samenwerken met Ienemiene leuk is! Wie wil nu niet samenwerken met jullie 2? Ik alvast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jullie maken allemaal zo'n toffe spullen voor de kinderen....ik moet nog heel veel leren en mijn kinderen zijn tegen dat ik het kan er te groot/oud voor vermoed ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer mooi! En die kap, altijd handig! Knap!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooh, die kap! Ik zoek ook een manier om een kap in het jackie jasje te steken. Sinds gisteren zit de buitenkant van de Jackie in elkaar. Zou ik die kap er nog tussen krijgen? Welk patroon gebruikte je voor de kap? Hoe en wanneer steek je die rits er juist tussen? Bedankt voor je antwoord! FreyaL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in stof voor durf het zelvers 2 zal een jasje met kap staan.
      Ik stik de kap bijna helemaal dicht en verwerk de rits in de onderste naad.
      De rest van de rits stikte ik tussen kraag en rug. Ik deed dat wel in stappen. Om er zeker van te zijn dat de rits goed zat.

      Verwijderen
    2. Had geen geduld om te wachten en heb de jas afgewerkt! Nog juist de knopen. Ben er content mee. Ik zoek wel een bijpassende muts en sjaal :-)
      Ik wil nog een jas maken voor mijn 8jarige dochter. Ik wacht dus vol ongeduld op je boek! Gaat die tot 158-164?

      Verwijderen
  7. schoon! en handig dat je de kap er kan afritsen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gemaakt! Een kap is echt zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! En alle details kloppen alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel mooi jasje! Netjes met die rits en toch ook wat steviger dan drukknopen bij tikspelen op de speelplaats. En wat een kringwinkelgeluk... de bloemetjes maken het helemaal af. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi ! Gelukkig nog net op tijd afgeraakt !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook een fan van de kap!!!
    De Jackie ligt bijna geknipt klaar ... dus hopelijk stof genoeg om er ook een kap aan te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt een prachtexemplaar!
    Hopelijk past ze er nog even in.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi! heb altijd bewondering voor die jassen, ik durf er zelf niet goed aan beginnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. perfect voor Mona zeg! En wat een geluk dat die nog past! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De jas is heel mooi proficiat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, schone jas! Die rits ga ik volgend jaar ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooi! mag je fier op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig maar dat hij nog net op tijd gered werd uit de 'onaf' lade. Het is echt een prachtige jas!
    Groetjes Daisy
    (http://molemiekesnaaiblog.blogspot.com/)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoera voor dat patroon met kap in het nieuwe boek! Ik kan al niet meer wachten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nu kan ik echt niet meer wachten op je boek! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!