vouwen en knijpen

Een paar maanden weken geleden zat ik nog bedolven onder een heleboel werk.
Gezin, werk, boek, blog,..
Alle borden tegelijk in de lucht draaiende houden.
Daar duizelde mijn hoofd soms van.
En toen ik even rust nam met een kop thee, droomde ik van rustigere tijden.

Het boek is af, ligt in de winkel, en ineens lijken mijn dagen meer uren te tellen.
En ik doe helemaal niets met die uren. Ik lig in de zetel en lees andermans boeken.
Niets doen. Rusten. 
Dat was het plan.
Maar mijn handen kunnen niet rusten en niets doen.

Vandaar dat ik wat knutselde voor de kinderen na het lezen van Het Miniwoonboek.
Ik bedacht dat het al veel te lang geleden was dat ik wat extra moeite deed voor de kinderkamers in ons huis. 

Ik begon met een mobiel van gevouwen kraanvogels.
Momenteel kan je de constructie vinden bij Hema. Met klemmetjes en al.
Ik scheurde de blaadjes uit de collectie Flow-magazines in mijn kast.







Verstand op nul en vouwen.
Heerlijk.
Net wat ik nodig had.

Reacties

  1. Oh, wat leuk! Ik wil al lang van die kraanvogels, maar had geen idee hoe ze in de lucht te houden. Ik surf meteen naar de Hema-site! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. TOf! En idd, ik kan het me voorstellen dat het rustgevend is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry maar dit idee ga ik stelen (zie het als een compliment ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gemaakt en af en toe moet dat kunnen iets rustig doen en verstand op nul,al hoewel ik denk dat je toch moet opletten bij het plooien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh fijn zeg! Daar gaat Tuur (als grote origami fan) graag aan willen meehelpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zalig!! Supertip! Zeker nu ik tot maart thuis zit met bekkeninstabiliteit (en daarna met de baby ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig... zo vouwen, het is de nieuwe hippe rust ;-) Ik geniet er ook zo van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Ja, ik denk ook eens een bezoekje aan Hema te plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Ik heb dat mobile hier ook hangen en zocht nog naar een leuke nieuwe invulling. Ik ga dat eens schaamteloos kopiƫren dat idee van jou! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wacht op het moment dat de stapels te verwerken leerstof zodanig geslonken zijn dat ik hetzelfde kan doen :) Geniet, Griet, je hebt het verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb gisteren hetzelfde idee op m'n ideeƫnlijstje voor babycadeaus gezet, ook na het lezen van het Mini Woonboek. Bedankt voor de tip over de mobiel bij de Hema.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reacties
    1. Niks van dus :-( Tijdelijk niet op voorraad !
      Voor iedereen die ook de Hema-webshop zit af te zoeken (en veel te veel andere leuke dingen tegenkomt op zijn zoektocht), het artikelnummer is 13620054 maar is dus tijdelijk niet te verkrijgen...

      Verwijderen
  13. Tof ideetje, heel plezant resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee, deze nemen we mee naar onze nieuwe woning :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor de HEMA-tip - ik was al een hele tijd op zoek naar zo van die mobile-metaaltjes !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!