Die keer dat ik medelijden had met het 'soldeken' in het rek


Het hing daar al een hele poos. Het vormeloze truitje uit gestreepte neopreen.
De solden konden er ook niets aan doen dat het stuk bleef hangen.
Ik dacht dat ik het wel kon helpen en daarom nam ik het mee.



Wist dat truitje veel dat het hier mishandeld ging worden.

De schaar kwam dreigend dichterbij...




En net onder de mouw werd netjes op de streep geknipt. 


Geen restje werd gerust gelaten. 
Een tailleband werd geknipt.




 En daar was het rokje.
Eentje dat zeer comfortabel zit volgens Emma. Spant nergens, voelt prettig en is helemaal geschikt voor hoogspringen en zo.





Reacties

  1. Leuk idee! Ziet er inderdaad comfortabel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ideaal! Ik durf dat ook al eens, soldekes redden. En met mijn grote kinderen heb ik vaak geluk in de XXL-rayon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo lief van je om dit truitje te adopteren. Het voelt zich nu waarschijnlijk beter dan ooit! Je brengt me op ideetjes om mijn kleerkast in te duiken en te recykleren! Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof! Waar blijf je het halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! En wat Caroline betreft zou dit zo naar haar kast mogen verhuizen..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi!! Ziet er heel classy uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi snel klaar project, goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat getuigt weer van heel goed inzicht en heel goed kunnen naaien. Zelf zou ik er nooit op komen om een trui tot een rokje te transformeren. Knap gedaan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schone vorm van plastische chirurgie! Van lelijk eendje naar mooie zwaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een hippe transformatie !
    En meteen bedankt voor de 'neopreen-tip'.( = een stof die ik nog niet ken ; die leuk lijkt voor tienerrokjes en dergelijke)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heb je weer mooi gedaan! En toch vraag ik me af, was dat echt lelijk zo'n neopreen-zebrapad-trui?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat shirtje is waarschijnlijk veel gelukkiger als rokje. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een geweldige redding :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee! Ik denk dat ik morgen eens in de solden rekken ga kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!