Emma en Mona voor MONDEPOT

Bloggen schept banden. Sommige bloggers ken ik al jaren!
Anderen leer ik met plezier kennen.
Een paar maanden geleden trokken Katelijne en ik er op uit. 
Op reis naar Parijs. Tijdens de lange treinrit leerden we elkaar beter kennen.
En daar kwam ineens de vraag. Of ik wou meedoen aan een nieuw project.
(wist je al dat ik een ja-zegger ben?)

Op een zomerse dag kwam Katelijne hier aan huis met grote zakken stalen en twee kinderen.
De meisjes amuseerden zich met elkaar. De kleine speelden van prinses, de grote van stoffenwinkeltje. Ik koos stoffen waar ik meteen een herfstreeks mee kon maken.
Zowel voor jongens als voor meisjes.

We hadden zaterdag afspraak in Antwerpen voor een fotoshoot.
Heerlijk weer, een grote berg kleertjes en enthousiaste modellen
De resultaten zie je hier!










De truitjes voor de neefjes werden gemaakt in tricot.
Het patroon komt uit stof voor durf het zelvers 1 zonder kap.

tricot spider








Het linnen bloesjes van Mona is een toppertje voor haar.
Het patroon is een mix van stof voor durf het zelvers 2 en een japans patroon.



Emma is helemaal Emma in deze ruitjesjurk.
Het patroon komt uit Stof voor durf het zelvers 2.


Op deze stof was ik meteen verliefd. Er loopt een glitterdraad door en de stof voelt erg zacht.
Het staaltje was erg klein en toen ik de stof kreeg, merkte ik dat ze elastischer en dikker was dan ik had gedacht. Mijn eerste plannen werden opgeborgen en ik maakte een legging en een omkeerbaar rokje.
Het leggingpatroon kan je vinden in La maison victor. Het heet Viola.
De rok tekende ik naar een gekocht rokje.








Ik koos een tweede ruitjesstof omdat die zo gezellig herfstig zijn.
Van deze maakte ik een cirkelrok met een extra grote binnencirkel. Deze werd gerimpeld aan de tailleband gezet.





Omdat er enkele van mijn gekozen stofjes niet meer geleverd konden worden, kreeg ik deze.
Een stevige stof die lichtjes elastisch is. 
Ik verwerkte ze tot een broek voor Emma.
Ik gebruikte het patroon voor de rechte broek uit Stof voor durf het zelvers 2.







Ken je Jackie nog?
Het jasje dat ik tekende samen met An van Ienemiene.
Ik gebruikte de grootste maat voor Emma en dat lukte nog net.
Ik deed wat gek en naaide extra flappen vooraan en achteraan.




Ik koos een tweede mantelstof waar ik het Jacqueline vest uit la maison victor uit maakte.
Ik voerde het manteltje helemaal in mintgroene tricot met reliëf.



Uit effen zalmroze katoen maakte ik een rok met vooraan een platte tailleband en achteraan elastiek. Geen rits dus. De boord zoomde ik om met een siersteek.






De stoffen zullen deze avond vanaf 20 uur 30 online staan.
Benieuwd of jullie vinden dat ik goed gekozen heb!


Reacties

  1. Oh wauw ! Schitterende stoffen ! Volgens mij heb jij stiekem een methode gevonden om meer dan 24 uur te hebben op een dag :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, een prachtcollectie! De broek van Emma, het linnen bloesje van Mona en die leuke tricot truitjes voor de neefjes zijn mijn favorietjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai voor die lading kleren heb ik een jaar nodig. Hoed af. groetjes, Michèle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stuk voor stuk weer prachtige naaisels ��
    En ik blijf er me telkens weer over verbazen hoe een grote madammen jouw meiden geworden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAUW! Mooie collectie!
    En knappe dochters heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Unk! Hoe heb je dat allemaal klaargespeeld? Zo knap allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een hoop moois bij elkaar! Vooral fan van Emma's broek en de Jackie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooo dat linnen bloesje! Ik beste het meteen voor dochterlief en mezelf; magnifiek!!! (de rest uiteraard ook, dat spreekt gewoon voor zich) Liefs, Dina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, ik vond het al stil op je blog, maar je naaimachine deed dat duidelijk niet! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw! Wat een collectie! Ik blog over 1 stuk, jij naait ineens voor een halve klas! Ik ben vooral fan van de jas (supermooi!) en het linnen hemdje....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Niet te geloven wat jij allemaal op je eentje bij elkaar naait! Deze collectie zou succes hebben in een echte boetiek, ik bestel alvast je Jackie en de broek van Emma ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jawadde! Over een mega schone nieuwe kleerkast gesproken! Ik ben terecht keijaloers!!
    :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh hier heb ik zo naar uitgekeken! Wat een prachtige collectie, Griet, en hoe cool zijn die 4 knappe modellen? Mijn favoriet is de stoere broek, maar echt alles is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zei het al eerder: je koos een prachtige collectie bij mekaar. En vermomd als kleding ziet ze er nog beter uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wow Griet, een schot in de roos! Die legging stof, die broek, die jackie met flappen, die ruitjes,...love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Wat een werk! Maar zo mooi <3! Die stof van Jackie is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, heerlijk! Super mooi. Ik ben dol op zulke uitgebreide blogpost's. Ik ben vooral fan van de meidencollectie, maar dat komt vast omdat ik er zelf 2 heb. Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Direct besteld ze! Schoon Schoon Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja die broek, trui, legging, rok, jas,... Kom ik direct kopen in jouw winkel. ;) Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een hel mooie collectie! Knappe keuze, mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supercollectie zeg! Hier is de dochter vooral fan van het bloesje van Mona en als ik er eentje moet kiezen is het je Jacky jas. Ik wou deze ook nog maken voor de dochter maar voor haar is de grootste maat helaas al te klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een moois heb je weeral gemaakt :-) alles even mooi! werkelijk! je bent een topper! x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Naai jij even een hele garderobe bij elkaar?! Tof gedaan.
    De stof van de broek, die zullen ze hier ook wel kunnen smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een Jackie, en dan nog in zo'n stof, mooi! Maar de rest ook natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een collectie, jij kan gewoon je eigen mode label ,beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ann De Leeuw06 oktober, 2015

    Super wat jij allemaal maakt, zo prachtig. Ik mag dan een echte jongensnaam zijn, maar wat jij maakt voor je schatten, amai. Daarvoor zou ik ook een dochter willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amaai! Allemaal zo mooi! Prachtig gedaan. Zou zo uit de winkel kunnen komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Waaaw, geweldig, een eigen collectie :)
    Prachtige keuze van stoffen en stuk voor stuk toppertjes van naaisels <3

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je bent echt ongelofelijk waar haal je de tijd vandaan, echt mooi gedaan griet mag je trots op zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh boy, wanneer heb je dit allemaal klaargespeeld? Je hebt als het ware een ganse collectie bij elkaar gestikt! Echt voor in de boekskes! Impressionant!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Erg mooi! Katelijne gaat zich dat treinritje niet beklagen :) Knappe samenwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Superfoto's ! Superkindjes ! En ja, superstofjes, ik heb meteen besteld !

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Olala, wat een prachtige collectie. En laat me hier efkes achterover vallen van verbazing: zoveel stuks!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. mooi om ter mooist ...en wat een fotomodellen ...beeldig! je mag fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Weer een droom verwezenlijkt: je eigen kledingcollectie! Zelfs al is hij mini en helemaal zelf bijeengestikt, nog even en jij hebt je eigen label en een dozijn naaisters!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh, Griet, wat een mooie collectie! Ik heb spijt dat ik voor de mantelstof al te laat kwam. Die streepjessweater vind ik ook wel héél mooi. En zo leuk, zo'n familieshoot :-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Waw, wat een pareltjes heb je gemaakt! Eén voor één erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Je koos er pareltjes uit, uit die twee zakken... En dan ga ik voorbij aan het feit dat je er pareltjes mee maakte, héél knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Weet je nog waar je de effen zalmroze stof haalde voor het rokje van Emma?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zo mooi! En wat worden je meisjes groot, Griet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!