Gelukkig heb ik een tweeling

Redelijk veel uren en nog veel meer wol kropen er in mijn eerste kledingstukbreiwerk.
Ik vond het niet erg om te doen! In tegendeel.
Emma bestelde meteen ook een exemplaar. Liefst in een pastelkleurtje.

Trots was ik toen ik helemaal klaar was.
Naden dichtgenaaid en al.

Mona werd er bijgehaald en in de trui gehesen. En dan.
Ik citeer Mona:
"Die ga ik niet aandoen. Te wijde mouwen, te kriebelige wol, te dik…"

Gelukkig heb ik een tweeling.
Waarvan er eentje alles kan en wil dragen.
Dus riep ik:

"Emmaatje, goed nieuws! Jouw trui is al klaar"



 







We gebruikten het patroon voor de kindervest uit het breimagazine van Veritas.
Het patroon staat beschreven in maat 6 en 8 jaar. Ik maakte de 8 en verlengde de mouwen een paar cm.
Zelf vind ik de mouwen ook te wijd. Misschien komen die beter uit in pluizige lichte wol.
Ik gebruikte Andes Alpaca ook van Veritas.

Dit was mijn eerste ervaring met een breipatroon. 
Ik vond het heerlijk!



Reacties

  1. Het resultaat is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag er niet aan denken dat ze mijn gebreide truien niet willen dragen! De oudste laat ik tegenwoordig zelf kiezen in de breiboekjes, meer kans op succes zo. Doe zo voort, het is een cosy truitje geworden in een heel mooi kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat noemen ze nu de sweater curse, uren werk ingestoken en dan wil degene voor wie het bestemd het niet dragen. Inderdaad, gelukkig heb je een tweeling die af en toe van mening verschilt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig zeg, ik moet ook zo een tweelingdochter hebben: eentje die vooral kleedjes aan wil doen 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, doe mijn zo'n tweelingkind! hier al geregeld gebeurd dat een van de dochters mijn maaksel niet wil dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi!! Heerlijk om te dragen ook, lijkt me.
    Jullie gaan mij nog echt aan het breien krijgen als jullie zo doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is handig, zo'n tweeling! :) De trui is mooi geworden, ziet er lekker comfortabel uit voor de koudere dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw deze is super mooi! Ik was ook niet van plan om mee te doen met die brei-hype maar dat wordt hoe langer hoe moeilijker ;). Hoe lang deed je hierover?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad van een geluk gesproken! Anders zou het zonde zijn van het werk. Mooie kriebeltrui! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi vest heb je gebreid! Gelukkig dat nr 2 hem wel wilde!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij breitalent, nu al klaar! Mooie kleur, perfect voor Emma!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalige trui en wat een tempo ! Tja, kindjes en kriebelende truien, de Bernadette van mijn Roos ligt voorlopig in een hoekje in haar kleerkast ... Mooie foto's op de blog, geeft geen garantie dat het kind het kledingstuk effectief draagt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier is ie dan eindelijk, ik was zo benieuwd, heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @mix it make it, ik begon zaterdagochtend, deed de hele zaterdag en twee avonden over de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waaw! Zo mooi! De kleur staat haar echt goed. Volgens mij wil zus er binnenkort toch ook eentje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig. En die bijpassende outfit maakt het helemaal af. Ik wil ook zo'n vest.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is zó typisch tweeling! Die van mij zouden het gezegd kunnen hebben. Om dan vervolgens twee maanden later tóch nog bakzeil te halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooooh zo snel! En mooi! Meiden in verschillende maten is ook vaak een uitkomst als er iets niet helemaal goed ging met de maat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maar mooi! En een geluk, inderdaad, dat je er twee rondlopen hebt die al eens van mening verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zoooo herkenbaar! Ik heb geen tweeling, maar ze schelen maar een jaartje en ze zijn even groot. :-). In ieder geval lijkt het mij een super gezellige trui, zo eentje om lekker in weg te kruipen. Mijn Emma vindt hem ook leuk, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En het ziet er ook heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ze is er klaar voor! Schoon gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ben jij toch een talent! Waar kan ik bestellen? ;-) Of misschien kan je me gewoon eens leren breien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waaw die is mooi geworden! Mijn eerste trui is ook af, maar nog veel te groot :-((

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Kriebeltrui-ervaringen zorgden ervoor dat ik breisels tot vorige winter maar niks vond. Maar sinds ik Aymara voelde en jullie prachtresultaten zie, is die aversie omgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gelukkig heb je een tweeling, en eentje met niet helemaal dezelfde smaak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ooooh Griet, zo super mooi! Emma staat er ook echt super mee, helemaal voor haar gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Haha wat leuk geschreven. Zelf heb ik een j/m tweeling, daar is dat toch iets minder geslaagd bij om kleertjes door te schuiven :P

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoeveel bollen gebruikte je uiteindelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ilse, veel! Ik had er eerst 7 en dat was niet genoeg. Ik gebruikte er nog zeker 4 bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ze staat er super meer! Heel knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. heel mooi, griet! jaloers op jouw tempo ook, want mijn eerste trui is nog laaaang niet af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik wil heel graag het patroon en werkwijze van het tammy rokje mt 110 uiteraard tegen betaling. Kun je dat opsturen
    Pls

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Giga blogleesachterstand, heb ik zo'n prachtstuk gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is de beschrijving voor een volwassen vrouw , maat S

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!