Indianenmeisje voor Riley Blake


Ik kreeg een poosje geleden mail van Liz en Elisabeth van Simple Simon & co.
Ze mochten voor Riley Blake hun eigen stoffenlijn ontwerpen.
Heerlijk toch. Ze vroegen me om deel te nemen aan een tour om de stoffen voor te stellen.
Ik ben geen quilt-type, maar absoluut een jurkjesmens.
Dus verwerkte ik mijn lap tot een hemdjurk voor Emma.


A little while ago, I got an email from Liz and Elisabeth of Simple Simon & Company.
They were asked to design some fabrics for Riley Blake. How cool is that!
They asked me to join a tour to present their fabric designs.
I'm not the quilting type, but I love making dresses.
So, I made one for Emma.


Ik bewerkte het patroon van een bloesje tot een jurk en maakte deze twee keer. Een keer in de nieuwe Riley Blake en een keer in effen wit katoen.
Beide jurkjes werden aan elkaar genaaid met een elastiek in het midden.

I used a blouse pattern and turned it into a dress. I made one in this gorgeous fabric and one in white cotton. They were sewed together and I sewed an elastic in the middle.


De twee jurken werden aan de zoom ook in elkaar genaaid volgens het principe van omkeerbare jurkjes. De zoom heeft een kromming. Als je die gewoon omzoomt, dan krijg je plooien. Op deze manier niet.





Mona knutselde een kartonnen veer voor onze shoot en leende haar boog uit.
(belangrijke details)

Mona, the twin sister made a cardboard feather. And it's her bow. 
(important detail)



Door de twee lagen stof is de jurk helemaal draagbaar in de herfst.

The double lining makes this dress perfect for autumn in Belgium.







Op de rug zit een uitsnijding en een knoop.
Geen rits dus :-)

No zipper on the back! 



Wij zijn alvast fan van wat kleur in de herfst.

Alle stoffen van de collectie kan je hier vinden.






Reacties

  1. Vried schuune en als ik het zeg dan is dat zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! Dat van die zoom heb je goed opgelost. Uch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit indiaantje ziet er erg goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Hier is er eentje helemaal into indianen sinds ze een playmobil indianendorp en indianenboek kreeg. Een tipi staat nu hoog op het verlanglijstje, werk aan de winkel voor mama ;) P.s.: in dat boek stond dat squaw eigenlijk een indiaans scheldwoord is voor vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O Karolien, wat erg. Van die vertaling.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou van zo'n stoffen, en je hebt er weer een heerlijke jurk van gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het staat haar wel! En die boog, ik zie nog steeds die verliefde blijk in haar oogjes toen ze voor het eerste de boog spotte op de fotoshoot van svdhz1! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Griet, dit is zo tof! Helemaal in het thema van de Kid's Clothes Week ook. Moest ik zo'n jurkje gehad hebben in de lagere school, ik had mijn klasgenootjes meteen tot indianen gebombardeerd. Een fantasieprikkelend kledingstuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!