verwennerij voor mijn kleine mensen vriendin


Mijn grote mensenvriendin heeft een kleine mensjes waar ik dol op ben. 
Het zijn mijn kleine mensenvrienden.
Vandaag vieren we de verjaardag van één van die kleine mensen
en bij een feest horen cadeautjes.

Ik weet hoe dol de kleine vriendin is op jurken. Dat heeft ze van mij.
Dus maakte ik er eentje  in haar lievelingskleur oranje.

De stof vond ik bij modecoupon.
De drankfles en brooddoos liet ik maken bij My Mepal.
Heel eenvoudig, foto opladen en kleuren kiezen. 
Ik had de spullen ook twee dagen na bestelling al in huis. Straf toch?

Voor de jurk gebruikte ik het basispatroon van Stof voor durf het zelvers 1.
Ik tekende aangeknipte mouwtjes en deed wat zot met witte stof.
Ik dacht dat ik het idee gezien had bij Straightgrain, maar ik vond het nu niet terug.
Ik stikte een wafelmotief door witte stof. Daar knipte ik de ronde vorm uit en op de goede kant stikte ik een extra lapje witte stof. Keren langs de halsopening en dan vaststrikken op het voorpand. Niet zo lang werk, geen meten nodig en een vrolijk resultaat.






Op de rug zit in blinde rits die ik liet doorlopen in de rok.
De print loopt door en al :-)






Zes jaar al! Hoera!





Reacties

  1. Wauw ... dit kleedje is op de kleine mensenvriendin haar lijfje geschreven! Ze staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That is one lucky girl! En zo cool die brooddozen! Ik heb er voor de fun net een ontworpen, maar mijn kinderen eten warm op school. Ik hou het in mijn achterhoofd voor het eerstvolgende cadeautje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje is die kleine vriendin van jou! Ik heb er ook eentje, nu zeven, en haar mooiste verjaardagscadeau was naar eigen zeggen "het bloemenkleedje van jou" Het oranje past heel goed bij haar haartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat is ze er mooi mee! Lucky girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk ....minder dol op de wafelstructuur maar dat is kwestie van smaak ...ze staat er beeldig mee
    Gr
    K

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uw blinde rits is top (en het kleedje ook)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi!! Dat stofje, love it

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie stof! Het witte lapje vooraan vind ik minder geslaagd, dat hadden ook nog vogeltjes mogen zijn voor mij. Maar ik ben ook wel dol op vogeltjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kleine mensen vriendin staat er heel mooi mee! En die brooddoos en drinkbus is er ook echt leuk erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuk cadeau en zo te zien is ze er erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik vind het een heel mooi kleedje, van dat witte lapje vooraan ben ik niet zo'n favoriet maar dat is eigen mening

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig!! Superleuke stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, daar zal ze vast heel blij mee zijn! Bedoelde je deze tutorial van Straightgrain: http://www.straight-grain.com/?p=5670 ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alles klopt! En bedankt voor de brooddozentip met foto... Eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Helemaal fan van het geheel. En van de plooitjes natuurlijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig meisje, prachtig stofje, prachtig kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!