Plooitjes voor elk seizoen

Lange rokken tot op de enkels, 
ik draag ze graag. 
Ik heb er een paar, zelfgemaakte en gekochte.
Maar de gekochte komen allemaal net iets te kort.

Toen ik deze plisséstof tot een lange rok omdoopte, vond ik dat de rok lang genoeg moest zijn 
en best wel gedragen kan worden in de herfst.






Ik rimpelde de stof en bevestigde aan een elastiek.
Er zit voering in tegen doorkijk.
Zo'n rok maken is eigenlijk geen werk. Snel klaar.
De plooien zijn onderaan gewoon geknipt op maat, niet omgezoomd.









Reacties

  1. je staat er prachtig mee, mijn verhoudingen kloppen niet voor zo'n rok ;-). mooie kleur trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Ik maakte er eentje in oud roze, maar moet nog omzomen want bij mij rafelt de stof. Bij jou dan niet zonder zoom?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb geen rafels. Ik hoop ook niet na wassen. En anders leg ik een rolzoom!

      Verwijderen
    2. Ja, een rolzoom is ook mij idee! Hopelijk houdt t goed! Dank je voor de reactie! X

      Verwijderen
  3. Plissé is volgens mij ook nog in in de winter. Ik kocht een rok in plissé uit de nieuwe wintercollectie. Lengte tot onder de knie voor mijn figuur de goede lengte. Ik kocht ook plisséstof om zelf één te maken maar moet het toch nog eens bestuderen hoe ik dat moet doen. Jouwe is alvast heeeeeeeel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je lijkt precies een koningin die zo uit een prachtfilm komt gestapt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg. Eventueel aflocken kan ook, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love love love it! Gaan we samen eens op stap zo, in onze lange rokken? xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig. Mooie dame, recht uit een film

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige rok voor een prachtige dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi. Ginger heeft momenteel ook een paar prachtige lange rokken. Misschien daar eens gaan kijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, toeval, ik kocht gisteren samen met Jo en nog enkele dames hetzelfde stofje! Heb jij de stof aan de elastiek 'plat' verwerkt of heb je daar nog extra gerimpeld? Weet jij nog ergens een goede link waar je de uitleg voor de rok met brede elastiek nog eens kan volgen?
    Voorlopig een ministukje voor de puberdochter voor een kort rokje, maar nu ik jou met de rok zie ... misschien moet ik toch nog voor mezelf zwichten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ha, je rimpelde dus, dat lees ik nu ik nog eens opnieuw bekijk ... met hoeveel '%' ongeveer?

      Verwijderen
  11. Knap! En ik moet volgen wat betreft dat rafelen want dergelijke stof houdt mij vooral tegen omwille van de zoom ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!