I've got my eyes on you, de winterbomber

Een nieuw jaar, een nieuwe start,
ik was er zo helemaal klaar voor.
Ik sloot het jaar af met een grote schoonmaak.
Foto's kregen een plaats in een album,
kasten werden opgeruimd,
kringwinkels gevuld…

Schoon schip.
Ook in mijn stoffenvoorraad.
Ook al deed ik daar niets weg, alles nog eens vasthouden, 
door je handen laten glijden…
Het hielp!
Plots kwam de goesting terug.
De zin om te naaien, te maken, blij te zijn over het resultaat.
Het voelt als thuiskomen, de puzzelstukjes passen in elkaar.
Mijn naaimachine en ik, wij zijn de beste maatje.

Ik maakte ineens heel veel in één weekend.
Moontje toont het eerste stuk.
Ze droeg het vandaag op school,
door weer en wind.




Ze kreeg een vest, winter-proof door de keuze van stoffen.
Het patroon is nr 40 uit Ottobre 6/2016.
Het is een vest voor jongens en dat merkte ik ook. Lang en breed.
Breed, dat kan nog wel, zeker voor een winterjas, maar ik knipte de volle 5 cm weg onderaan.
De buitenstof is een geweven stof die ik cadeau kreeg van vriendin Tessa.
Voor de voering gebruikte ik de laatste restjes van de katoenen teddy die ik gebruikte voor de voering van het slaapzakje voor Ezra.


Het vestje sluit met een deelbare rits.
Als de naaigoesting zomaar komt aanwaaien op zondag, dan moet je jou behelpen met wat de voorraad te bieden heeft.
In dit geval een witte rits.





Het patroon stelt andere zakken voor. Ik verwerkte er in de zijnaad.


De oogjes kochten we bij Veritas.
Gewoon opstrijken en 'shinen'.



 Patroon 40 uit Ottobre 6/2016
Stof, cadeautje



Reacties

  1. Mooi! Hier komt de zin om te naaien ook beetje bij beetje terug. Maar ben op andere vlakken en in huis nog wat orde op zaken aan het stellen dus hoop snel terug met een frisse geest ertegenaan te kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi jasje, cool! Zat vandaag te twijfelen tussen dit bomberjasje maat 140 uit de Ottobre voor de dochter of de kleinste maat uit Urban Style zonder naadwaarde, nu weet ik het helemaal niet meer:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte de 152 en die is erg ruim. Ze hebben wel die kledingmaat in gekochte kleren.

      Verwijderen
    2. Dank je voor de info, dan ga ik eerder voor een maatje kleiner, net gezien dat er weer een sweatervestje voor meisjes in de nieuwe Ottobre staat:)

      Verwijderen
  3. Heel mooi en hoera voor de naaigoesting die terug is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die eerste foto ♥︎ Zo helemaal winter, net een schilderij van Vermeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Coole bomber!
    En die oogjes liggen hier ook te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe leuk dat jouw zin in naaien terug is en wat staat Mona toch goed met stoerdere kleertjes (vooral die jij maakt) ��

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Me and my machine :: you rock girl

    Geweldig. Toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een zalige jack! Zie ze genieten, jouw Mona! En terecht. Heel cool ook dat jongenspatroon voor je meisje. Ik ben al benieuwd naar de rest. De sneak peek op IG leek veelbelovend. Je moet toch even vertellen hoe je dat fixt, al dan moois op één weekend!? Ik duim dat de microbe enthousiast blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zijn zo van die virussen waar je blij om bent als ze jou (terug) besmetten. Lang leve het naaivrus en zeker als dat zo schoon gerief oplevert. Benieuwd naar de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat ben ik blij als jij je naaikriebels terug vindt want kijk eens wat een heerlijk resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Joehoe voor de naaigoesting! Stoere maar wel lieve Mona in dat bomber vest!
    Ik hoop dat mijn naaifrequentie binnenkort ook weer de lucht kan inschieten. Jammer genoeg is dat recht evenredig met mijn hoeveelheid slaap... #nachtraafjes #ikwilnietslapenmama #moederismoe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt heel cool!! En heerlijke foto's! Hopelijk blijft de naaigoesting lang hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk jasje alweer! En zo'n lieve Mona :-) Dat opruimen staat hier op de agenda voor 2017! x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een behaaglijk uitziende bomber !
    Die zal wel heerlijk zitten.
    Sabine voorspelt voor volgend weekend een gevoelstemperatuur van - 10 °.
    Wat heb je dan nodig ? Exact : zo'n bomber.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig jasje! Mooie foto's.
    Geniet van de naaikriebels ... heerlijk om zo veel te in één weekend te maken.
    Een creatief 2017 gewenst!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker knus en tegelijkertijd stoer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!