Ik doe het lekker zelf

Ik kreeg al vaak de vraag of Emma en Mona ook naaien.
Soms.
Heel soms.
Hoe gek het ook lijkt, 
ik kan eindeloos geduld opbrengen in de klas,
tijdens workshops,
maar mijn eigen kinderen leren naaien?
Dat lukt moeilijk.
Ik leg mijn "lat der verwachtingen" erg hoog.
Ik wil meteen perfectie of een variant daarvan,
vergetend wat ik zelf presteerde als beginner.
Maar kijk.
Ze maakte haar eerste stuk, die Emma.
Ik hielp wel met de boorden, maar ze koos het patroon, de stof, naaide…
en poseerde.








 patroon overgenomen van een gekocht t-shirt







Reacties

  1. Wat knap gedaan, nog even en er komt een moeder-dochter-boek! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw! Zeer mooi. Ik heb het stofje al vaak gezien en kon er niet direct een project mee bedenken. Maar dit is geweldig! Veel hartjes voor de rok ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi gedaan en dat moeder dochter boek, ik ga dat kopen :-)
    ik ga er weldra ook aan beginnen om mijn dochter te leren naaien, benieuwd hoe dat gaat gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Opvolging verzekerd. Mooie outfit. Proficiat voor Emma.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een outfit die ook in mijn kast mag komen wonen! Prachtig Emma!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gedaan Emma, snel verder met je volgende stuk! Naaien met dochter gaat hier net zo, weinig geduld.. maar als ik mijn best doe hebben we een heel gezellige avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super knap gedaan samen!
    Herkenbaar ... samen aan de slag gaan vraagt een grote portie geduld en de lat ietsje lager leggen ... maar als dat lukt, is het enorm genieten!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je neemt me woord voor woord uit de mond... maar we moeten dat loslaten hè, als ik dit resultaat zie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw , Emma , daar mag je wel trots op zijn !
    Zo te zien heb je de smaak al helemaal te pakken.
    Ik kijk al uit naar jouw volgende project !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een pluim voor Emma, dat vind ik!
    --en herkenbaar... sinds het kleinste Khadetje voor haar verjaardag 'stond' op een naaimachine, voel ik me precies opgejaagd wild ;). Want euh, dat leren naaien, dat doen ze natuurlijk niet in de naaiwinkel, die bedenkelijke eer krijgt ondergetekende!--

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooh, dat is wel een eerste heel geslaagd stuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik ken dat! De schrik in mijn ogen als er hier eentje durft vragen om haar te leren naaien... Ik heb daar echt geen zin in omdat ik weet dat ik mijn geduld ga verliezen. Ik heb liever dat ze het zelf maar uitzoekt als ze het echt graag wil :-D
    Wel een topshirt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh moooiii! Knap werk van Emma. Enne, ik heb een naaiende mama maar ook alles zelf geleerd. Het ontbreekt haar ook aan 'leermoed'. Dus toch chapeau dat je het toch gedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, ik ben fan! Heel mooi!!

    Mijn mama wilde mij ook graag leren naaien... maar de paar pogingen die we ondernamen vond ik niet echt leuk... en dus gaven we het allebei een beetje op... en kijk, nu een dikke 20 jaar later begon ik toch en vindt mijn mama dat ik het beter doe dan zijzelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. amai zeg, zo mooi! dat heeft ze goed gekozen en goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En zoek ik nu net een patroon voor precies zo'n shirtje... Heeft ze geen zin om meteen ook haar eerste patroontje uit te tekenen? :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superknap leuk als ze soms iets zelf maken !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!