En ze naaide rap rap iets zomers


Ik schrijf een boek, dat wisten jullie al.
Een derde boek, opnieuw een heel avontuur waar vele uurtjes in kruipen.
Ik doe het zo graag, ontzettend graag.
Maar dat wil ook zeggen dat ik hier minder aanwezig ben.
En dat vertellen jullie me dan.
Naai jij nog wel? 
Uiteraard!

Wat ik naast naaien nog deed: opruimen.
Ik wou overzicht over de stoffen in mijn kast.
(Het moet iemand anders zijn die mijn stapels overhoop haalt,
of ben ik de schuldige die in een creatieve bui alles mix en combineer?)

Ik kwam een lapje tegen dat ik al vergeten was.
Een dun soepel katoentje dat smeekt om zon en blote benen.

Dus maakte ik een midi-rok.


Ik naaide de zelfkanten aan elkaar, plooide op goed gevoel platte plooien die in het midden van richting veranderen. Ik naaide er een elastiek aan en zoomde om.
Werkelijk geen werk.








 De stof is een uniek lapje dat ik kocht bij een uitverkoop van een stoffenwinkeltje waar de meeste rollen dateerden uit de vorige eeuw.
Ik ben blij met dit stukje geschiedenis aan Emmas lange benen.


Reacties

  1. Alweer prachtig Griet! Blij nog iets te lezen ;) Enneuh, die grote opruimbeurt, die staat hier ook op de planning. Help! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn kabouters die 's nachts je spullen overhoop gooien, ik ken ze, ze komen hier ook... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! het ziet er zo Côte d'Azur uit :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!