Zomerse kaftan


Het begon met een foto in Milk magazine.
Ik zag een tuniek voor grote meisjes uit één stuk genaaid.

Ik dacht bij mezelf dat ik dit ook wel eens wou proberen.
Terwijl een ander plezier vindt in heel wat kilometers lopen, los ik graag naaivraagstukken op.

Het antwoord bleek heel eenvoudig.
Het begon met een rechthoek en een stuk voile-achtig katoen.
Ik vond bij Veritas een sierbandje met trosjes er aan. Ik kocht dat zonder doel. 
Gelukkig moest het lint niet lang in mijn lade liggen.


 De zijnaden werden gezoomd, de onderkant kreeg trosjeslint.
De opening van het hoofdje werkte ik af met een beleg dat ik vier keer doorstikte.


Ter hoogte van de taille naaide ik met een zigzagsteek een elastiek aan de binnenkant.



 Op 12 cm van zijnaad stikte ik een evenwijdige van onder de arm tot bijna beneden.

Willen jullie graag een handleiding met afmetingen en stappen?
Shoot!




Reacties

  1. Leuk!! graag in maatje 40/42 aub die uitleg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de Knip van deze maand staat er een dergelijk patroon voor volw !

      Verwijderen
  2. Waar blijft die handleiding!?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tuurlijk! Ik verwacht een warme zomer en de dochter zal dit heerlijk vinden =)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!! En dat lint maakt het plaatje helemaal af!! 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe mooi! En die foto's, Griet! Het plaatje klopt! Dat zie ik mezelf ook wel dragen eigenlijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh jaaaa ik zou zoooo blij zijn met een werkbeschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer zeker! Ik zie dat graag, zo'n simpele jurk maar toch sjiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht bij de eerste foto dat jij het was!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super Chique zowel voor groot voor klein als voor oud😜.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! Ik zie ze er zo in de Provence mee tussen de lavendelvelden lopen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil ook graag handleiding en stappenplan hoor 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi ! Zou ook leuk zijn in double gauze ! 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zou mijn oudste geweldig vinden!! Mits ik geen ervaren naaister ben, zou een handleiding mij enorm helpen tot een mooi resultaat voor de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi! Die beschrijving wil ik ook wel graag voor mijn kleindochter Janne die net zo jong is als jouw dochters. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. waaaauuuuw, hoe mooi is dat!! Zo heerlijk zomers!! Die handleiding mag altijd ;-) Als je nog ergens wat tijd vindt natuurlijk ;-) en wat ziet je blog er mooi uit, het is duidelijk effe geleden dat ik nog eens hier was, vreemd genoeg! Echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! Laat maar komen die handleiding. Ik zou dit graag maken in een lichte handdoekenstof als kleedje-voor-na-het-zwemmen. Zou dat lukken?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi. Ik zie hier ook wel de ideale strand jurk in. Na een dagje zonnen zo hup de bars in 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel tof! Een handleiding is altijd fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jaaaaa heel graag had ik dit patroon gehad want met twee meiden die een ganse zomer op het strand leven zou dit het ideale kledingstuk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je zou gek moeten zijn om het patroon niet te willen. ;) Ik probeer het met veel plezier uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een superleuke kaftan. Ook voor volwassenen/grote meisjes een fijn ding!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een superleuke kaftan. Ook voor volwassenen/grote meisjes een fijn ding!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. graag! dat lint bij Veritas stak ook al even mijn ogen uit... mooi om het hier verwerkt te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Supermooi! Lijkt me ook ideaal voor op reis ff snel over je bikini aan te trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel leuk! En wat een leuk detail met die band!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh, ideaal voor mijn mama-dochtercitytrip. Laat dat patroon maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat heb je dit weer mooi gemaakt! En prachtige foto's.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi, ik ben ook wel benieuwd naar meer uitleg.
    Ik ben ook (net) een naai-blog begonnen: https://10esewingprojects.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!