Designer-recyclage

Naast een handgemaakte kleerkastinhoud kopen wij al graag eens wat mooie stukken.
Helaas viel Mona's lievelingstrui op de mand TE KLEIN.
Net als haar mama kan ze helemaal verliefd zijn op een stuk.
Haar trui van Anne Kurris was er zo één.
Ik denk dat het paard er voor iets tussen zat.
Doorgeven was uitgesloten.

Ik overwoog om het paard uit te knippen tot ik ontdekte dat ik het ook kon tornen.
Zo geschiede.
Torn torn, naai naai en voila!


Een nieuwe trui in een maatje groter, niet zo spectaculair als de patronen van Anne Kurris,
maar deze uit Ottobre 4/2015 doet het ook prima.






Patroon trui Rosy Grey uit Ottobre 4/2015
Blauwe sweaterstof en boordstof Nosh Organics.

Het toffe aan die stoffen van Nosh is dat je er meteen de perfecte boordstof bij kan vinden. De kleuren zijn precies hetzelfde. 
Hebben jullie ook kleren waar je geen afscheid van kan nemen?



Reacties

  1. Ik heb nog kleren liggen waar ik al 20 jaar niet meer in kan maar die ik echt niet wil weg doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt een hele leuke oplossing! ik denk dat ik ook eens door mijn kleerkast moet gaan voor wat recyclage

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o super mooi en zo een goed idee. de blauwe trui die ik vorig jaar bij jullie thuis gemaakt heb is heir ook te klein aan het worden. Ik ga eens kijken of ik deze kan lostornen en hermaken (wordt vervolgd dus).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap jullie helemaal, wie kan nu afscheid nemen van dit mooie paard! Ik ging zojuist met de grove borstel door mijn eigenste kleerkast en je bracht me op een idee. Ik denk dat ik maar eens een bloesje zal namaken die uit een wel heel slecht stofje bleek te zijn, maar wel een prachtige etnische parel-halsuitsnijding heeft. Ik weet weer wat te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog steeds mijn schotse kilt hangen van toen ik 13 was. Ik ben er nu 56 en de kilt past me nog altijd even goed of 43 jaar geleden..... martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb jij geluk dat jouw figuur niet veel veranderde!

      Verwijderen
  6. Ooh ja herkenbaar! Ik had een heerlijke jeans. Daar woonde ik zowat in. Super zacht en prachtige wassing. Echt een knuffel jeans. Tot het noodlot toe greep en de broek scheurde toen ik door mn knieën ging.. -bij de dijen Was de stof helemaal dun geworden..- zo zonde van dat gave stofje... dus een stoere jumpsuit voor mn dreumes er uit getoverd...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!