Eerste hulp bij koffers inpakken, met MONA

Er zijn van die momenten dat wasmanden uitpuilen en koffers niet uitgepakt of ingepakt geraken.
We noemen het zomervakantie.
Er zijn van die momenten dat kleren rondslingeren in kinderkamers en jouw haren daar recht van gaan staan.
Er zijn van die momenten dat jouw eigen kinderen je aftroeven en stiekem talenten ontwikkelen.
Mona kwam plots aandraven met een snelle t-shirtopvouwtechniek.

Met veel plezier legt ze hier uit hoe het moet.


Leg het T-shirt met de hals links van jou en de voorkant naar boven.


Neem het t-shirt vast net naast de kraag en zak op die lijn verder naar het midden van het t-shirt. Neem ook dat punt vast.


 Vouw het bovenste punt naar de onderkant, blijf op dezelfde lijn zoals de vorige punten.
Nu hou je het t-shirt vast in het midden en onderaan. 
Onderaan heb je bovenkant en onderkant van het t-shirt vast.


Trek het middelste punt naar je toe.


Leg het t-shirt neer.


Vouw het over naar de andere kant.


 Klaar!




Reacties

  1. Zalig! En die laatse foto, haar gezicht zegt echt: "And that's how it's done!" :-) Ze mag hier ook mijn kleerkast eens zo schoon komen vouwen! #monafan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Al zal ik nog meer dan één keertje naar het filmpje moeten kijken, denk ik! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb dit al vaak zien passeren; is volgens mij helemaal niet sneller of gemakkelijker dan de "klassieke" manier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien niet maar wel goed en leuk gedaan van Mona, toch?

      Verwijderen
  4. Zalig! Konden mijn kinderen (en mijn man ��) ook maar zo netjes kleren opvouwen. Go, Mona!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig. Al zo vaak dat soort filmpjes zien passeren, en het is me nog nooit gelukt. Nu ben ik weer gemotiveerd. Straks nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keigoed! Ik zie het nog steeds niet, misschien moet ik het gewoon maar proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey, Ik vraag me af van welk merk ik een goede naaimachine kan kopen zonder het te duur is.
    Heb je tips? xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat een moeilijke, elk merk heeft zijn sterktes en zwaktes. Ik ben zelf naar de winkel gegaan en heb alle merken getest. Dan heb ik me ook door mijn budget laten leiden om een keuze te maken. Je kan ook een degelijke tweedehands kopen, hé. x

      Verwijderen
    2. Emma en Mona bedankt voor te antwoorden! x

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!