Een experiment voor tieners

Het is een feit dat de honderden jurkjes die ik vroeger maakte helemaal niet meer passen op tienerlijfjes. De lichaamsverhoudingen (wat een lange armen een benen! 😱) zijn helemaal anders, los van de stijl.
Feit blijft ook dat Emma wel houdt van jurkjes.
(Je bent met één stuk gekleed, hé)
Dus ging ik aan het proberen.



Toen maakte ik een gele jurk zonder rits.
Kort bovenstuk en daaraan een langere rok.

Mona was dol op dat jurkje, maar het was al snel te kort en liet iets te veel zien bij het zwieren.
Een cirkelrok aan een kort bovenstuk, daar kom je enkel mee weg als min-vijfjarige.

Ik vertrok deze keer ook van een kort bovenstuk. Maar werkte met een lintje op de rug.
Daaronder kwam een lang stuk, uit een volledige stofbreedte.
Bovenaan gerimpeld aan het bovenstuk.



Ter hoogte van Emma's taille naaide ik aan de binnenkant een strook stof.
Aan de buitenkant zitten twee knoopsgaten.


Je kan ze niet zien door deze print. 
Door de tunnel stak ik een elastiek en een lint.


Het resultaat is een stoerder jurkje met veel pof in het bovenstuk.


Het gaat hier over een experiment dat nog wat "finetuning" nodig heeft,
maar wel al gedragen kan worden.


De stof is er eentje van de stockverkoop van RITA CO RITA.

Klik zeker eens door!
De nieuwe wintercollectie is een toppertje!

Reacties

  1. Wauw! Echt een supermooi jurkje ❤❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het jurkje (in een super stofje) staat Emma erg goed.
    Zij is dan ook erg slank.
    Ik betwijfel of een bovenpas met een gerimpeld deel eraan ook nog zou lukken voor meisjes die steviger zijn en/of al iets meer borstvorming hebben.
    Maar het is zeker de moeite waard om op te volgen en te verfijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Griet, wat een mooie jurk. Lekker stoer maar toch ook girly. Love it! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geslaagd experiment me dunkt! Wat een prachtig stofje ook

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw. Echt tof voor een puber 😉. Ze is het mooiste meisje van de klas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je blijft experimenteren passend bij de leeftijd van je meiden. Heel mooi dit jurkje. Staat haar goed.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw!! wat een stoere madam in een heel schoon kleedje!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Ik fabriceerde deze week een beginnende tiener outfit voor mijn bijna 10-jarige en dacht meteen dat dit iets voor jouw mona kon zijn. Alleen kan ik hier geen fotootje plaatsen .

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!