Een belofte aan mezelf en een belofte aan de dochter

We hebben het hier niet over goede voornemens, maar over afspraken met onszelf. 
Mona vertelde me dat ze handgemaakte kleren wil blijven dragen en als het even kan graag kleur.
Ze wil een regenboog in haar kleerkast en een kleur voor elk type humeur. 
Kinderen die een eigenheid ontwikkelen en op zoek gaan naar stijl, dat kunnen we alleen maar aanmoedigen.
Daarnaast komt dat ik mezelf beloofde om mijn voorraad te verwerken.
Ik naai nu 8 jaar en verzamelde ontzettend veel lapjes.
Ik ging er in een opruim-aanval doorheen en selecteerde wat weg mocht.
Stapels resten had ik. Om ooit eens een vlaggenlijn of een pennenzak te maken.
LOL
Ik naai beiden niet graag en ik heb er genoeg voor een heel leven.
DUS...
liet ik op mijn Facebookprofiel weten dat ik de stofjes uitdeelde.
In een mum van tijd waren ze allemaal weg.
Wat overbleef zijn lappen waar ik wel nog wat uitkrijg voor mijn intussen lange dochters.

Ziehier, uit een lang vergeten meter, de broekrok uit Stof voor durf het zevers 3.
Ik maak maat 14 voor mijn meisjes die deze maat ook dragen in confectiematen.
Ik zag al broekrokken voorbijkomen voor volwassenen. Ze maken dan maat 16.
Ook erg mooi. 
En logisch dat die passen, want die vrouwen zijn niet veel langer dan Emma en Mona.


Belangrijk is dat de stof erg soepel valt. En niet te snel kreukt.
Ik kan niet zeggen waar deze vandaan komt. 
Ik kreeg ze van een vriendin die stopte met naaien.

We combineren opnieuw met de blauwe trui van Bellerose.
Kleuren die in deze herfstdagen helemaal tot hun recht komen.


 Het leuke aan dit patroon is dat je maar één patroondeel moet overnemen en dat je het broekje kan naaien in een half uur. 


 Ik maakte Mona blij met zelfgemaakt en kleur, mezelf met alweer een meter verwerkt.
Op naar al die andere meters!

Reacties

  1. Echt prachtig en hoera voor haar stijl. Ik zou zo haar kleerkast willen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig dat Mona zelfmaak zo kan appreciëren. Kleur trouwens ook. Weet een hele mooie outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Delphine, ik dacht net hetzelfde. ;) Ik zou ook heel vrolijk worden met zo’n garderobe. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op een half uurtje genaaid, dat is een half uur goed besteed! Mona staat heel mooi met kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig
    Een halfuur? Klinkt als muziek in de oren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n mooi besluit van je dochter! Amai, daar kan je je als naaimama alleen maar 100% positief achter zetten. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig leuk voornemen van de dochter! Zo leuk om ook andere niet blog/mode stoffen en kleuren te zien 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo mooi!!! En ik snap helemaal dat Mona graag kleren wilt blijven dragen die jij maakt! Zo mooi altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig vind ik dat, meegroeien met de smaak van de dochters én hun vraag naar zelfmaak <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wacht nog op de kerstman om met SVDHZ3 te starten (heel erg aan het aftellen eigenlijk) Ik hoop dat onze dochter ook zo graag mijn kleren blijft dragen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!