De rocco hack waar je voor of tegen bent.

Mijn laatste creatie is een samenloop van omstandigheden.
Mijn liefde voor nepbontjes kenden jullie al.
Dus toen ik workshop gaf bij Nancy van Madeline stoffenmadam, viel mijn oog op deze.
Meer dan gewaagd, maar het was liefde op het eerste zicht.

Ik wist dat ik er een jasje van wou maken.
En aangezien dit materiaal niet evident is om te verwerken,
zocht ik een eenvoudig patroon met een raglan mouw.

Ik vond maar niet wat ik zocht en dacht al dat ik zelf ging moeten tekenen.
Maar dan vertelde ik mijn verhaal aan Isabelle die ik toevallig tegenkwam aan de supermarkt.
Ze opperde om het nieuwe Rocco patroon van zonen 09 te gebruiken.
Raglan, genoeg speling aan de armen en opzij…

Thuisgekomen bestelde ik meteen het patroon.
De printer deed zijn werk terwijl ik de boodschappen in de kasten stopte.


De aanpassingen die ik deed zijn minimaal.
Enkel onderaan verlengen en het voorpand niet knippen aan de stofvouw 
maar met twee cm naadwaarde middenvoor knippen.
Simpel.

Ik knipte de jas uit Modal tricot en uit deze pels.
Bon, we gaan er niet om liegen, je huis ligt vol pluis, ook na twee keer stofzuigen,
en je verslikt je wel eens over die haren, 
maar het is het waard!


Het naaien duurde een uur.
Ik maakte geen zakken of andere extra's.
Het stofzuigen en kammen van de naden duurde even lang.
😱


patroon raglantrui

stoffen
voering modal


ps: de trui van Mona is er één van Indee. Zagen jullie hun nieuwe zomercollectie al? 💕

Reacties

  1. Wauw Griet! Dit zag ik niet in Rocco en toch, jij deed het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt, zo'n jas wil ik al een paar jaar maken, maar mijn dochters zijn geen fan en zelf heb ik er al eentje. Ik vind hem top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, gewaagd en geslaagd!
    De foto's geven me onmiddellijk een oorwurm ... 'Madammen met een bontjas, madammen met een bontjas zijn ... Nee gij, in het geval van Mona kan een mens dat niet denken hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt kei goed gevonden! Ik vind het er knal over maar juist daardoor geweldig. Echt heel tof die overdreven "fluff"... De kans is toch wel heel reëel dat ik hem ooit eens namaak ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi "het stofzuigen en naden kammen duurde even lang"
    Je moet er iets voor over hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben alvast heel erg voor! Zo'n coole jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo ontzettend cool!!! Ik zou hem zo zelf willen. Ben ook zo'n fan van nepbontjes, vooral die overduidelijk nep zijn omdat ze een vreemd kleurtje of patroontje hebben.
    En dat stofzuigen....been there!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mega fan, maar dat zei ik je al. Goed plan trouwens om Rocco daarvoor te gebruiken, ik voel dat dit voor mij ook van pas zal komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige jas! Ik ben wel benieuwd of je ergens een sluiting verstopte in die langharige pels?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wij zijn er niet wild (om zelf te dragen) van maar ik vind alle foto's wel geweldig: je bent een hippe madam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind vooral de kleuren heel mooi. Hihi....je dochter verdwijnt helemaal in de jas.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik persoonlijk zie dat type jas niet graag maar hij staat je dochter wel goed .... Ik vind hem ook niet echt interessant voor dagelijks gebruik want ik veronderstel dat dat jasje niet waterdicht is en heel lang nat blijft aanvoelen na een regenbui.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zaaaaaaaaa-lig! En ja... Isabelle heeft altijd de beste ideeen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het hilarisch, en she rocks it! Ik paste al vaker zo'n jasjes in de winkel, maar ik durf niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben helemaal voor! Wat een geweldig coole jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh hoe geweldig is deze :-) ik wil eentje in volwassen versie dan als ik deze zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je toch altijd leuke fotomodellen/ dochters! Die foto met die muts over haar ogen :) Ik word er helemaal vrolijk van, ook van die jas trouwens, gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben ze niet elke dag, maar het is een plezier als ze willen meewerken :-)

      Verwijderen
  18. Kei hard voor! zo schoon zeg. En zalige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als dit niet op Mona haar lijf geschreven is weet ik het ook niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, Griet, ik bekeek alleen nog maar je foto's op IG, maar wat een zalige reeks is dit! Wat een attitude, die Mona :-) Perfect voor wanneer je zo'n jas draagt. Love, love, love <3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!