Voor er onder, een handleiding en patroon.


Dat ze moeten goed zitten, die onderbroeken.
Elk type billetjes wil een ander model. 
Ik maakte een paar hipsters voor hier.
En maakte tussendoor beelden van hoe en een digitaal patroon, exclusief naadwaarde.

Knip het lange stuk aan de stofvouw.
De rechte kant wordt de bovenkant.
Knip het waaiervormige stuk twee maal.
De ronding naar boven houden op de print.


 Naai de uiteinden van het lange stuk aan elkaar.
Uiteraard goede stofkanten op elkaar.

  
Positioneer de waaiervormige delen aan de slip.
De goede stofkanten naar de slip.


 Naai de waaiers aan de slip.


  Markeer het midden aan de twee waaiers.

  
Speld en naai de eerste waaier op de slip.
Begin met het midden van de waaier op de achternaad te spelden.
Verdeel de rest van de boog op de kromming van de slip.
Naai.


Het midden van de tweede waaier moet nu ook naar de achternaad komen.
Daarvoor speld je de middens aan elkaar met de goede stofkanten op elkaar.
Daarvoor wring je jouw hand tussen de waaiers.
Je kan deze nu verder spelden en dan naaien.


 Ja lap.
Dat zit hier helemaal in elkaar.
Maar geen nood.
Trek de slip van tussen de waaiers en zie…


Deze is klaar om af te werken.
Dit kan op meerdere manieren.
Bovenaan is een sierelastiek leuk, of je werkt met boordstof of fijne elastiek voor ondergoed.
De beentjes werk ik af met elastische biais of met boordstof in biaisvorm geknipt.


 af.

De stoffen en boord kocht ik een poos geleden bij Stoffen Van Leuven.


Reacties

  1. Zo weinig naadjes; toppatroontje!
    Dank je wel voor het delen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! hou ik in mijn gedachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb ik mij nu al dikwijls afgevraagd! Hoe ze de voering van een onderbroek erin krijgen. Merci om dat mysterie op te helderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap het misterie niet....ik krijg die 2de waaier er niet aan? Ik zie het niet ..kun jij me op weg helpen?

      Verwijderen
  4. Handig en duidelijke beschrijving. Dit wordt vast weer een patroon wat veel gedeeld gaat worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor welke heupomtrek is het patroon bedoeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind precies nergens terug welke maat het is?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw superleuk voor al die restjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze ga ik ook maken! Dank je wel om te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Help ...ik zit vast, ik krijg die 2de waaier er niet aan! Zwak momentje, ik zie t niet! Wie kan me helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige exemplaren! Mooi gemaakt.
    Toch jammer dat ze "voor er onder" zijn ... ;-)
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!