Chat chocolat en de zee

Dat ik een zwak heb voor zachte stoffen is geen nieuws.
Dus toen ik deze van Chat Chocolat voelde, was ik verkocht.
Er zit tencel in de stof. Ik ben geen kenner, maar wel nieuwsgierig.
Google hielp een handje en hier vond ik een interessante verklaring.
Houtvezels dus. 


Ik maakte voor Mona een Genova (La maison victor)
met een hals die minder uitgesneden is en afgewerkt met een strookje van de stof.


Ik hou niet van knoopsgaten naaien in tricot dus maakte ik er geen. 
Enkel een tunnel met een elastiekje zoals in mijn eigen versie.


Mijn meisjes worden lang en ik zoek naar jurkpatronen die beter passen in verhouding met de lichaamslengte. Deze is alvast een topper.
Hebben jullie nog tips?



patroon Genova uit La Maison Victor



Reacties

  1. Idd niet makkelijk om voor de tienerdochter iets leuks te maken!
    Deze is heel leuk! Ga ik ook eens proberen!
    Ik speel vaak met de candy dress maar dat blijft natuurlijk ook niet duren! En het mag al wat vrouwelijker voor mijn dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi jurkje!
    Prachtige foto's.
    Helaas geen lange meiden jurken-tips voor je. Mijn 8-jarige heeft nog niet zo'n lang lijf ;-).
    Misschien eens bij vrouwenmodellen kijken om ideeen op te doen? Met een jeugdig stofje krijgt zo'n model vanzelf een tiener-look.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Griet, ik heb dezelfde stof liggen, met het zelfde jurkje in gedachten :-). Heb jij de jurk gevoerd? Ben een beetje bang voor het doorschijnen. En de mouwen hoe heb je die afgewerkt? Zoals in het boekje of met een rolzoom?
    Voor mijn 12-jarige, grote dochter naai ik al een tijdje uit LMV. Een maat 32 of 34 zonder naad, een beetje verkorten en het past perfect voor haar. Zo maakte ik al enkele Solanges, zonder de rits. Ik stak er een reep in ter hoogte van de borst en had in de naailes wat hulp om de borstneep eruit te halen. Wat (nu) nog overbodig is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook de Genova maakte ik voor haar lentefeest in een frullekatoentje. De 'wappertjes' onder de mouw werden er dan uitgewerkt omdat dit niet mooi is in katoen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!