Ieniemini cadeautjes

Toen Emma en Mona babytjes waren, hadden wij een tapijtdekentje dat we meesleurden in de tuin, in het park en zo. Fijn om op te liggen of te zitten. Zacht en beschermd.
Dat van hen was in de vorm van een koe en zit in de grote herinneringendoos.
Die tapijtdekentjes zijn nog steeds onderdeel van baby's uitzet.
Maar ik zag ze al vaak voorbijkomen in blaadjesvorm.
Ik heb geen kleintjes meer (en dat blijft zo),
maar sommige dingen wil ik gewoon eens gemaakt hebben.
Vandaar dat ik met mijn rol zomersweat van See you at six aan de slag ging.
Blaadje tekenen en knippen uit de stof en dan nog eens uit een donsdekentje.
Daarna stikte ik het donsje aan ÊÊn kant van de stof en stikte de stoffen met goede kanten aan elkaar.
Ik liet een keergat om het geheel te keren.
Daarna stikte ik met een siersteek de nerven.
Veel speldjes steken is de boodschap.


Daarnaast maakte ik nog een oliver broekje.
Ik had een poos geleden namelijk eindjes stof voorzien van zeefdruk.
En die lagen te wachten op een project.

Ik maakte er ineens ook een mutsje bij.
En ik stempelde verder.
Dit beertje stempelde ik op de stof en daarna knipte ik de contouren van beer uit.
Deze werd opgevuld met kussenvulling.


Alle stoffen zijn van See you at six, de vorige collectie.
De patronen zijn zelf getekend, behalve het mutsje van Zaaberry en de oliverpants.



Reacties

  1. Wat een mooie baby cadeautjes 😍😍😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik tekende zopas de kleinste oliver pants en kocht een eerste stofje om aan baby's collectie te beginnen, maar dit is toch het mooiste geweldigste babystofje dat ik al zag. Dat berensnoetje! En dat dekentje, die knuffel... Lucky baby die hier eigenaar van wordt... die in mijn buik vraagt alvast dat mama van copy paste doet... ik zal maar vast leren tekenen, leren zeefdrukken en op zoek gaan naar effen stofjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, zo'n mooi stofje als dat Oliver broekje heb ik nog nooit gezien! Zo uniek ;-). Tof idee ook dat blaadjes-dekentje, knap gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die gezeefdrukte beren, zooo leuk! <3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!