Neon en pastels voor Mona's bed


Mijn tieners kregen hun slaapkamermeubels toen ze een jaar of drie-vier waren.
Mini Emma en Mona in een groot bed met een groot bureau.
Toen hadden ze erg vrolijke lakentjes met diertjes en andere kinderprints.
Die lakens werden doorgegeven en menig andere passeerden hier al wegens zelfgemaakt.
Het werd nog eens tijd voor een nieuwe look. Iets wat beter past bij meisjes van bijna 13.
Ik koos de stoffen uit bij Stoff & Stil na het zien van al het moois dat Annick maakte met hun stoffen.
Ik had de stoffen gekozen en besteld en besloot daarna pas wat ik ermee zou maken.
Bijgevolg had ik niet voldoende stof besteld om dit lakentje helemaal in katoen te maken.
Na een rondvraag op onze facebookpagina, waagde ik me toch aan een combinatie van katoen aan de bovenkant en tricot aan de onderkant. Beide stoffen werden voorgewassen en gedroogd in de droger.
Voor ik met naaien begon staken we om de vijf centimeter een speldje om de boel op zijn plaats te houden. Het werkte perfect. Het voordeel van de tricot is dat die superlicht aanvoelt om onder te slapen.



Reacties

  1. Wauw ... wat een mooi beddengoed.
    Wat zal ze er lekker onder slapen!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk beddengoed, zijn ze als lakentjes bedoeld of als dekbedovertrek? ik maakte deze week voor het eerst ook lakens voor ons bed, extra leuk om onder te slapen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supertof! En jij om de 5cm speldjes gestoken?? De wonderen zijn de wereld nog niet uit 😂❤️

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!