Ravenzwarte raven jurk

Ik bedacht dat het al lang geleden was dat ik voor mezelf had genaaid. Om daar wat aan te doen ging ik eens door al mijn naaiboekjes en selecteerde een aantal patronen die passen bij mijn lengte en lichaamsbouw. Om de één of andere reden begin ik daar niet graag aan. Voor mezelf heb ik veel meer stof nodig, hoewel daar stilaan verandering in komt met die opgroeiende tieners. Ik wil niet graag meters stof verprutsen. Daarnaast heb ik een heel sobere kledingstijl. Ik draag graag kleding met een sobere snit en een mooie kwaliteit stof.
Toen ik het patroon van de ravenjurk had overgenomen, ontdekte ik dat ik in mijn sterk geslonken stoffenvoorraad slechts één geschikte stof had. Deze ravenzwarte crêpe. 

Ik verlengde het patroon met 18 cm. Verder deed ik geen aanpassingen.
De jurk is een los model met halve mouwen.
Ik deed nog niet zo veel moeite om te stylen, maar aangezien deze jurk zo eenvoudig is, kan ik daar heel wat kousen en schoenen bij dragen en zo telkens een nieuwe look creëren. De oorbellen met marmer maakte ik tijdens een workshop bij Zahia. Ik draag die nu heel vaak.

Zonde dat het zo'n donker weer is. Net nu ik eens op de foto durf 😏
 Patroon jurk Raven La maison victor
stof zwarte crêpe

Reacties

  1. super jurk, hoe kan ik aan dit patroon komen, wil jij me helpen? groetjes Henny pkooijman@freeler.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het patroon uit een naaimagazine. Je kan best eens zoeken via google: la maison victor en raven. Succes!

      Verwijderen
  2. Je bent nochtans een echt model! (Echt waar, geloven ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Nu ik dit zie wil ik nog een raven maken. Je staat hier prachtig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je heel mooi. Prachtige foto's van jou!
    Leuk model. Ik ga het eens opzoeken. Het lijkt erg op een andere jurk uit LMV, maar is volgens mij toch net anders.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige Raven, staat je geweldig! Dat doet me eraan denken dat hier ergens een UFO Raven ligt...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!